BMW predstavilo elektrický bicykel s dojazdom až 300 km

2

BMW i Vision AMBY je podľa bavorskej automobilky prvým vysokorýchlostným elektrickým bicyklom typu pedelec. Má ísť pritom o „vizionárske dvojkolesové riešenie mestskej mobility zajtrajška“. Vozidlo i Vision AMBY vyzerá na prvý pohľad podobne ako elektrobicykel, no BMW tvrdí, že ponúka podstatne viac možností.

BMW i Vision AMBY je pedelec, čo znamená, že používateľ musí neustále šliapať, aby mohol ťažiť z pomoci systému elektrického pohonu. Elektrický pohon pritom ponúka tri „rýchlostné mapy“ pre rôzne typy vozoviek: do 25 km/h na cyklotrasách, do 45 km/h na cestách v centrách miest a až do 60 km/h na viacprúdových cestách a v mimomestských oblastiach.

Režimy rýchlosti dostupné pre jazdca sú uložené v aplikácii v jeho mobilnom telefóne. K dispozícii je aj manuálny výber režimov, rovnako ako automatické rozpoznávanie polohy a typu cesty pomocou technológie geofencing, pričom s tým následne súvisí aj automatické nastavovanie maximálnej rýchlosti.

Pretože neexistuje žiadny právny rámec pre vozidlo tohto druhu s koncepciou modulárnej rýchlosti, vozidlá AMBY Vision Vehicles majú podnietiť zavedenie takejto legislatívy a následne inšpirovať vývoj tohto druhu vozidiel.

Až 2-kWh batéria

Elektrobicykel BMW i Vision AMBY s celkovou hmotnosťou okolo 30 kg má batériu, ktorá sa nachádza v strede rámu. Jej kapacita 2 kWh v závislosti od režimu jazdy umožňuje dojazd až do vzdialenosti 300 km (v režime Vmod1 – max. rýchlosť do 25 km/h). Jej nabitie pritom trvá tri hodiny. Čo sa týka dojazdu v rýchlejších režimoch Vmod2 (max. rýchlosť do 45 km/h) a Vmodmax (max. rýchlosť do 60 km/h), očakávať máme dojazd 180 km, resp. 75 km.

Prenos sily zabezpečuje ozubený remeň, ktorý nevyžaduje údržbu a prevodovka tvorí súčasť hnacieho systému. Zadné koleso spája s rámom jednostranné kyvné rameno, ktoré je typickým znakom vozidiel BMW Motorrad.

Zdvihy predného aj zadného kolesa s rovnakou hodnotou 120 mm majú byť ideálne pre širokospektrálne použitie v meste a jeho okolí, a to až do rýchlosti 60 km/h. Kolesá s priemerom 27,5 palca sú obuté do väčších a širších pneumatík ako obvykle, aby bol zaistený nadštandardný komfort a bezpečnosť aj pri vyšších rýchlostiach.

Mobilný telefón ako kľúč

Používatelia môžu pripraviť BMW i Vision AMBY na použitie, načítať svoje uložené skupiny vodičského preukazu a priamo z aplikácie na požiadanie uplatniť požadovanú úroveň poistného krytia. K dispozícii sú aj ďalšie základné funkcie a požiadavky ohľadom stavu vozidla (napríklad aktuálna a plánovaná úroveň nabitia).

Elektricky nastaviteľná sedlovka prechádza biometrickou optimalizáciou tak, aby zodpovedala profilu uloženému v aplikácii, pričom nastavenia sa pred jazdou upravia podľa vopred zadaných údajov, ako sú napríklad výška a dĺžka vnútornej časti nohy používateľa.

Zdroj: tlačová správa (BMW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila aj kríženca elektrobicykla a elektromotorky
Tesla by mohla vyrábať elektrobicykle, hovorí Elon Musk
Canyon predstavil elektrické šliapacie „auto“ s dojazdom 150 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ak spravili rekuperáciu, tak si myslím, že by mohlo ist o prvý skutočný e-bicykel. Z foto sa zdá, že bateria je zbytocne vysoko,

Pridajte komentár