BMW chystá množstvo elektromobilov. Aké modely a kedy?

5

Automobilka BMW pomerne nedávno oznámila, že urýchľuje svoje elektrifikačné plány. Dávnejšie avizovaný 25 elektrifikovaných modelov chce ponúknuť už do roku 2023, čo znamená posun o 2 roky. O troch najbližších modeloch už vieme, aktuálne sa však začínajú objavovať správy o tých ďalších. Na čo sa máme tešiť?

Je už dlhšie známe, že budúci rok pôjde do predaja elektrické SUV strednej triedy BMW iX3. O rok neskôr sa dočkáme elektrického sedanu strednej triedy BMW i4 a veľkého elektrického SUV na báze konceptu iNext, ktoré by malo niesť meno BMW i6.

Okrem toho BMW ponúkne v najbližšom období aj vylepšené plug-in hybridné modely, ktorých má bavorská značka neúrekom. To však nie je v jej podaní zďaleka všetko. Vo všeobecnosti dobre informovaný novinár z magazínu Automobilemag, Georg Kacher, prináša novinky ohľadom ďalších elektrifikovaných modelov značky.

„Štedré“ roky 2022 – 2023

V roku 2022 sa máme dočkať nástupcu modelu BMW i3, ktorý má niesť meno BMW iX1. Má ísť o malý crossover vychádzajúci z modelu X1 novej generácie. Ponúknuť má batérie s kapacitou 38 a 76 kWh a dojazd 185, resp. 305 km (zrejme podľa realistického cyklu EPA).

V tom istom roku má prísť elektrická verzia „minivanu“ BMW 2 Active Tourer, ako aj nástupca BMW i8. Ten má niesť meno BMW i12 a vychádzať z konceptu BMW Vision M Next. Jeho výkon by mal dosahovať 540 koní. O rok neskôr sa vraj dočkáme aj elektrického sedanu vyššej strednej triedy BMW i5, ktorý by mal byť príbuzným radu 5. Má ponúknuť na dnešné pomery neobvyklú 2-st. prevodovku.

Rok 2023 prinesie podľa Kachera aj elektrickú limuzínu BMW i7. Má byť pritom podobná radu 7. Zdroje portálu BMW Blog tvrdia, že luxusný sedan by mal disponovať batériami s kapacitou 80 až 120+ kWh a dojazdom do 700 km. Top verzia by mala dosahovať výkon okolo 650 koní.

„M-kové“ e-modely

Podľa „zasvätených“ má divízia M pracovať na športovom 2-sedadlovom elektromobile s výkonom 500 kW a batériou s kapacitou 135 kWh. Táto divízia pritom chystá aj nové plug-in hybridné modely. Tým najbližším by malo byť veľké SUV BMW X8 M.

Rýchlosť nabíjania

Vo svojom predchádzajúcom článku o e-autách BMW Kacher tiež uviedol, že podpora rýchlonabíjania elektromobilov BMW sa má v priebehu nasledujúcich 5 rokoch zvýšiť zo 120 (zrejme model iX3) na 350 kW. Elektrický systém vozidiel má pritom dosahovať napätie 500 V, príp. až 800 V. A to má priniesť nabitie malých áut za 10 min a veľkých SUV do 20 min.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW už testuje konkurenta Tesly Model 3 aj v bežnej premávke
Všetky 3 verzie vlajkového elektromobilu BMW ohúria neoficiálnymi špecifikáciami
Za odchodom šéfa BMW by mohla byť aj Tesla a elektromobilita

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Jazdim BMW i3 uz 2,5 roka, 60 tis km, baterka 100 percentna, bez jedinej poruchy ! uzasne auto do mesta…..tak tvojmu komentaru nerozumiem.

  1. V živote nikdy ste nesedeli v elektroaute, to poznať. Skúste to – iba raz.
    Okamžite zabudnete na smrdenie a vrčanie. To zaručujem!

Pridajte komentár