Automobilka BMW oficiálne informuje, že v máji uvedie na čínsky trh svoj prvý elektromobil z radu 3. Model BMW i3 eDrive35L bol pritom navrhnutý na mieru pre tamojších zákazníkov. Čo ponúkne?
BMW i3 eDrive35L vychádza z modelu radu 3, ktorý bol uvedený na čínsky trh minulý rok. Nemá teda nič spoločné s mestským elektromobilom, ktorý u nás poznáme ako BMW i3. „Čínska“ novinka ponúkne predlžený rázvor, a to až o 11 cm. Na svoje si pritom prídu cestujúci v rámci zadného radu sedadiel.
V elektrickej „trojke“ pre Čínu sa po prvýkrát použil operačný systém BMW OS8 a implementovali nové digitálne funkcie a služby, vrátane 5G konektivity či digitálneho kľúča. Špeciálneho vyladenia sa dočkal aj systém odpruženia, ktorý bol prispôsobený čínskym cestným komunikáciám.
Špecifikácie
Zväčšený elektrický sedan (pôvodne) strednej triedy BMW i3 eDrive35L s dĺžkou 4 872 mm, rázvorom 2 966 mm a batožinovým priestorom 410 l dostal e-pohon najnovšej 5. generácie, ktorý nájdeme v „globálnych“ modeloch BMW iX3, BMW i4 a BMW iX.
Ponúka výkon 210 kW, krútiaci moment 400 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Batéria má kapacitu 70,3 kWh (z toho využiteľných 66,1 kWh) a zabezpečí dojazd 526 km podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý je zdá sa blízky cyklu NEDC.
Elektrická „trojka“ podporuje nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW vďaka čomu sa má za ideálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % za 36 min. Počas 10 min nabíjania má pritom získať dojazd 97 km. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má výkon 11 kW.
Elektromobil BMW i3 eDrive35L sa bude podľa tlačovej správy bavorskej značky vyrábať v Číne, a to výhradne pre tamojší trh. Tento model sa tak na starý kontinent nedostane. Fanúšikovia radu 3 a elektrického pohonu z Európy by sa však mali dočkať úplne novej elektrickej „trojky“. Podľa doterajších správ sa totiž zdá, že BMW ponúkne plne elektrickú verziu minimálne pre každý zo svojich hlavných modelových radov. Takže nová generácia radu 3 by mala byť dostupná v plne elektrickej verzii, a to aj pre európsky trh.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW poodhaľuje vstupné elektrické SUV iX1 s dojazdom do 438 km
BMW avizuje na tento rok 15 elektromobilov. Jedným z nich bude i7 s dojazdom 610 km
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?