Rolls-Royce a Volvo spolupracujú na nabíjacej stanici, ktorá spaľuje napr. drevo

6

Rolls-Royce a Volvo spolupracujú so spoločnosťou Air Burners na vývoji nabíjacej stanice BioCharger, ktorá by fungovala mimo elektrickej siete. A to vďaka generovaniu elektrickej energie prostredníctvom efektívnejšieho spaľovania dreva, resp. biomasy.

Nedávno sme informovali o vývoji nabíjacích staníc, ktoré by fungovali vďaka vstavaným fúznym reaktorom. Kým toto riešenie sa aktuálne môže javiť ako sci-fi, vyvíjaná nabíjacia stanica spaľujúca odpadové drevo (vrátane celých polien) či celkovo biomasu je realistickým projektom.

Základná technológia je už k dispozícii

Hlavná technológia od spoločnosti Air Burners, efektívny spaľovač na báze vzduchovej clony, je už zdá sa hotovým produktom, ktorý je na predaj. Túto technológiu tak už „len“ stačí prepojiť s nabíjacími zariadeniami a akumulátorom energie. A presne na tom spolupracujú spoločnosti Air Burners, Rolls-Royce a Volvo CE (dcérska spoločnosť Volva, ktorá sa zaoberá stavebnými a inými ťažkými strojmi).

air burners biocharger

Zdroj: Air Burners

Cieľ a prínosy

Cieľom vyvíjaného zariadenia BioCharger je zabezpečiť nabíjanie elektrických vozidiel, strojov či zariadení v lokalitách mimo elektrickej siete. A to od motorových píl až po ťažké pracovné stroje, ktoré pracujú napr. v rámci lesného hospodárstva.

Prenosné nabíjacie zariadenie BioCharger má byť prvé svojho druhu. A podľa vývojárov kombinuje 3 kroky. Umožňuje likvidáciu rastlinného odpadu pomocou technológie vzduchovej clony, ktorá má minimalizovať  škodlivé pevné častice unikajúce do atmosféry. Taktiež premieňa uvoľnenú tepelnú elektrinu na elektrickú a ukladá ju do batérie. A nakoniec prostredníctvom nabíjacieho mechanizmu umožňuje nabíjanie elektrických vozidiel a strojov mimo dostupnej elektrickej siete.

Vyššia efektivita, nižšie emisie

Spoločnosť Air Burners tvrdí, že BioCharger dokáže zlikvidovať až 20 ton rastlinného odpadu za hodinu. A to bez toho, aby zaradenie vypúšťalo škodlivé skleníkové emisie ako metán a čierny uhlík. Spaľovanie má byť pritom „čistejšie“ vďaka technológii vzduchovej clony. Tá prekrýva spaľovaciu komoru a zabezpečuje sekundárne spaľovanie častíc z dymu uvoľneného pri primárnom spaľovaní.

air burners firebox

Zdroj: Air Burners

Častice dokážu preniknúť cez vzduchovú clonu až po druhotnom spálení, a teda dodatočnom zmenšení. Opacita, resp. nepriehľadnosť uvoľneného dymu má byť pritom 10 % oproti 80 až 100 % pri otvorenom spaľovaní. Netreba však opomenúť, že aj pri spaľovaní za pomoci technológie vzduchovej clony sa uvoľňujú mikročastice či CO2. Ich hodnoty však spoločnosť Air Burners v tlačovej správe či popise technológie nespomína.

BioCharger by mal byť schopný denne vygenerovať elektrickú energiu pre nabitie 3 až 6 (nešpecifikovaných) elektrických strojov a zabezpečenie svojej funkčnosti v nasledujúci deň. A to aj vďaka vstavanej batérii s kapacitou 450 kWh. Ide pritom o prenosné zaradenie, ktoré má byť možné po premiestnení uviesť do prevádzky za cca 6 hod.

Zdroje: Air Burners, Volvo CE

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Jadrová fúzia sa dá využiť na priame nabíjanie elektromobilov, tvrdí startup podporovaný Hondou
Príves ako najvýkonnejšia mobilná ultra-nabíjacia stanica na svete
Hyundai predstavil nabíjací robot, Huawei 600-kW nabíjačku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. To je teda riadne nic nehovoriace. Kolko sa teda ziska kwh spalenim 20t biomasy za tu hodinu? Znie mi to dost neefektivne. A tiez neekologicke spalovat stromy a lesa kvoli ele. 🙁 Rozkladacia FVE + vrtulky by to neporiesii? Alebo tie sarkany co Japonci vymysleli.

  2. No však normálne „absurdita na druhú“!! Budeme spaľovať drevo a uhlie, aby sme nabíjali elektroautá!!. Ale použijeme sekundárnu clonu, aby bolo len 20% dymu!! A ešte vďaka stratám pri premene získame 20% emisií viac!! To je na Nobelovu cenu!!

    • To je rovnake zariadenie, ako naftovy, ci benzinovy generator v nemocnici, ked nie je elektrina. Preco nedostal ich autor teda Nobelovku? Ale dnes je v mode medzi odporcami vedy a pokroku vyuzit kazdu informaciu na hejt, vsak ano.

      • Nie celkom! Je nezmysel „nahnať“ elektrické stroje do krajiny, kde široko-ďaleko nie je elektrická sieť, a potom použiť akékoľvek agregáty so spaľovacími pohonmi na nabíjanie! To je jednoduchšie, a možno v takom špecifickom prípade aj lepšie, nasadiť „klasické“ stroje so spaľovacími motormi. Dôležité je, aby sme rozumne a v dostatočnej miere redukovali spaľovacie pohony tam, kde je to efektívnejšie !!!

      • to neni hejt to je absurdita, pretoze efektivita toho stroja bude velmi mala fyzikalne mi to je jasne a tak ovela viac CO2 pojde do vzduchu akokeby tam doneses jednu cisternu s naftou. absurdne namiesto toho dojde 10 kamionov s drevom a este dalsi mechanizmus to tam bude ladovat :D. Zdravy rozum niekde usiel.

Pridajte komentár