„Elektrifikované cesty„, ktoré sú schopné nabíjať elektromobily za jazdy, by mohli byť zaujímavým riešením pre viaceré oblastí elektromobility. Vo svete pritom prebieha už niekoľko skúšobných projektov. Na niektorých z nich sa podieľa aj automobilka Renault, ktorá vo svojich vozidlách testuje technológie dynamického bezdrôtového nabíjania.
„Po predĺžení dojazdu elektromobilov a zvýšení rýchlosti ich nabíjania, môže byť ďalším krokom v oblasti rozvoja elektromobility zavedenie dynamickej bezdrôtovej technológie pre nabíjanie elektrických vozidiel (DEVC)“, uvádza vo svojej tlačovej správe automobilka Renault.
Prvé skúšky tejto technológie za použitia elektromobilov Renault už pritom prebehli. Dve vozidlách Renault Kangoo Z.E. boli súčasťou testov nabíjania pri rýchlosti 100 km/h, a to na špeciálnej dráhe vo francúzskom Satory.
Išlo o súčasť projektu FABRIC, v rámci ktorého spoločnosti Qualcomm Technologies a Vedecom integrovali do experimentálnej dráhy hlavnú časť systému DEVC. Druhá časť zas bola zabudovaná do elektromobilov od Renaultu. Projekt ukázal, že nabíjanie počas jazdy je možné až do rýchlosti 110 km/h.
Renault je tiež súčasťou projektu INCIT-EV, ktorý si kladie za cieľ vyvinúť inovatívne riešenie pre nabíjanie elektromobilov. V rámci jeho 2. fázy, ktorá bude spustená v 2. polovici roka 2022, majú byť okrem iného predstavené systémy dynamického bezdrôtového/indukčného nabíjania, a to v mestskej časti Paríža, ako aj v prímestských a odľahlých oblastiach Versailles.
Švédske testy na verejných komunikáciach
Renault v súvislosti so systémom dynamického bezdrôtového nabíjania upozorňuje aj na švédsky projekt Smartroad Gotland. Ako sme už informovali, testovanie elektrifikovanej cesty, ktorá obsahuje indukčnú technológiu spoločnosti Electreon, bolo spustené minulý mesiac.
To pritom prebieha na bežnej verejnej cestnej komunikácii, takže ide o testovanie v praxi. Ako skúšobné vozidlo sa používa elektrický ťahač vybavený 5 prijímacími zariadeniami, pričom celková hmotnosť vozidla s prívesom dosahuje 40 ton.
Tento projekt je financovaný švédskou vládou a jeho cieľom je preukázať, že bezdrôtový elektrických cestný systém je pripravený na komerčné nasadenie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príves ako najvýkonnejšia mobilná ultra-nabíjacia stanica na svete
Vo Švédsku bude spustený už tretí projekt cesty, ktorá nabíja elektromobily
Startup ponúka riešenie nabíjania elektromobilov pre obyvateľov bytoviek