Spoločnosti WiTricity a ABT e-Line aktuálne oznámili, že ich spolupráca už čoskoro prinesie elektrifikáciu Európy prostredníctvom bezdrôtového nabíjania elektromobilov. Prvé modely podporujúce túto technológiu budú pochádzať od značiek VW, Audi a Porsche.
V ostatnej dobe sa roztrhlo vrece s neštandardnými technológiami, ktoré súvisia s nabíjaním elektromobilov. A aktuálne tu máme oznámenie o komercializácii technológie bezdrôtového nabíjania elektrických vozidiel od spoločnosti WiTricity vďaka spolupráci s ABT e-Line. V rámci Európy sa tak má stať už budúci rok.
Úplne prvým modelom, ktorý bude podporovať technológiu od WiTricity, sa stane kompaktné SUV Volkswagen ID.4. O dodatočnú integráciu potrebnej technológie sa v rámci spolupráce s Volkswagen Group postará spoločnosť ABT e-Line. Následne sa majú dočkať aj ďalšie koncernové elektromobily, a to Audi e-Tron GT, Porsche Taycan a Volkswagen ID. Buzz.
Bezdrôtové nabíjanie od WiTricity je založené na technológii magnetickej rezonancie. Umožňuje pritom spustenie nabíjanie batérie vozidla po zaparkovaní nad nabíjaciu podložku. Vozidlo pritom musí byť dodatočne vybavené „prijímačom“, ktorý sa nainštaluje v rámci jeho spodnej časti.
WiTricity sľubuje rýchlosť a účinnosť „ako pri pripojení k nabíjačke úrovne 2“. Škoda, že spoločnosť nebola konkrétnejšia, keďže v prípade nabíjania na úrovni 2 sa vo všeobecnosti uvádza pomerne široký výkonový rozsah cca 6 až 19 kW. A účinnosť sa taktiež líši. Každopádne AC nabíjanie „Level 2“ je vo všeobecnosti pomerne efektívne. Podľa skorších vyjadrení WiTricity to má byť 83 až 94 % (platí pre bežné nabíjanie „Level 2“). Technológia od WiTricity pritom podporuje „globálny automobilový štandard pre bezdrôtové nabíjanie elektromobilov“, ktorý bol ratifikovaný v roku 2020.
WiTricity tiež uvádza, že ich cieľom je priniesť jednoduchosť a pohodlie v rámci nabíjania elektromobilov. Odvoláva sa pritom na štúdiu realizovanú v USA v roku 2021, z ktorej malo vyplynúť, že „až 96 % elektromobilistov prejavilo záujem o bezdrôtové nabíjanie“.
Zdroj: WiTricity
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Budúcnosť nabíjania? Vedci vyvinuli bezdrôtový nabíjací systém s výkonom 500 kW
Hyundai predstavil nabíjací robot, Huawei 600-kW nabíjačku
Nabíjanie elektromobilov za jazdy vďaka elektrifikovanej ceste testuje aj 4. najväčšia automobilka
Jeden komentár
Prejaviť záujem je jedna vec, a „zaplatiť“ pohodlie stratou kWh na účinnosti MR nabíjania druhá! Ja radšej „vytasím“ pištoľ, ako si „kvoknem“ nad podložku! 🙂