Ex-zamestnanci Tesly a SpaceX vyvíjajú „lepšie“ batérie do elektromobilov

0

Kalifornský startup Romeo Power Technology vylepšuje vlastnosti batérií pre elektromobily iným spôsobom. Bohaté skúsenosti svojho tímu, ktorý tvoria bývalí zamestnanci spoločností ako SpaceX, Tesla, Samsung či Amazon, sa snaží aplikovať v rámci celého batériového systému. Čo to má priniesť?

Pomerne často informujeme o nových „batériových“ startupoch a ich technológiách, ktoré sľubujú posunutie elektromobility na novú úroveň. Spoločnosť Romeo Power Technology má však za sebou zaujímavý príbeh a vývoj lepších batérií do elektromobilov má pre ňu ešte hlbší spoločenský význam.

Spoluzakladateľom startupu Romeo Power Technology je Porter Harris, ktorý predtým navrhoval batérie pre rakety Muskovej spoločnosti SpaceX či elektromobily spoločnosti Faraday Future, ktorá chce ísť v šľapajách Tesly.

Hlavná misia spoločnosti

Dôvodom, prečo Porter Harris uvidel svoju budúcnosť v tejto spoločnosti je vízia a misia Mikea Pattersona, ktorý stal pri jej zrode. Startup Romeo Power Technology pôvodne vyvinul malý zásobník energie s kapacitou 300 až 500 Wh (napájateľný napríklad solárnymi panelmi), ktorý bol určený pre oblasti bez elektriny.

Vzhľadom na nízku životnú úroveň v týchto oblastiach však bolo toto zariadenie pre tamojších obyvateľov cenovo nedostupné, napriek snahe o čo najnižšiu výrobnú cenu. Mike Patterson sa tak rozhodol, že financovanie dostupnejších zariadení tohto typu im zabezpečia lepšie batérie pre elektromobily, ktoré vyvinú sami.

A tak sa dal dokopy s Porterom Harrisom a pribrali do tímu zamestnancov, ktorí mali potrebné skúsenosti v tejto oblasti. Tí pritom predtým pracovali vo významných spoločnostiach ako Tesla, SpaceX, Samsung či Amazon.

Všetko okolo batériových článkov

Spoločnosť Romeo Power Technology sa však nesústreďuje na vývoj batériových článkov, ako drvivá väčšina spoločností, ktoré sľubujú „zázračné“ batérie, ale na všetko okolo nich. Veď sa ukazuje, že samotné batériové články s dobrými vlastnosťami ešte nerobia dobrú batériu. Vidíme to napríklad u batérií elektromobilu Nissan Leaf, pri ktorých došlo k podceneniu významu termomanažment systému.

A práve na ten, ako aj ďalšie súvisiace systémy sa zameriava Romeo Power Technology. Spoločnosť pritom uvádza, že ich batérie dokážu v rámci modulov „Hermes“ uložiť obrovské množstvo energie na malom priestore, pričom sú kombinované so systémom inteligentného manažmentu batérie a integrovaným kvapalinovým chladením. A to všetko vrámci jedného bloku.

Sľubované vlastnosti

Batérie od Romeo Power Technology majú byť pritom široko škálovateľné a môžu byť využité v ľahkých, osobných a nákladných vozidlách. Sľubujú prelomový dojazd a výkon, výnimočnú energetickú hustotu, rýchlejšie nabíjanie, inovatívny TMS, bezúdržbovosť, maximalizovanú životnosť či plný výkon v chladných podmienkach.

Spoločnosti budeme samozrejme držať palce na ceste k naplneniu svojej základnej vízie, ako aj sľubov týkajúcich sa batérií. Veď maximálne využitie potenciálu batériových článkov nie je možné bez inovatívnych technológií a systémov, ktoré sú súčasťou batérií.

Zdroj: Romeo Power Technology, titulný obrázok: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Technológia slovenského startupu má predĺžiť životnosť batérií elektromobilov
Švajčiari vyvíjajú Li-ion batériu, ktorá má zabezpečiť dojazd 1 000 km
Po BMW či Hyundai investoval do solid-state batérií Solid Power aj Ford

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár