Francúzska spoločnosť Seine Alliance predstavila elektrický čln Black Swan, ktorého pohon zabezpečujú vyslúžilé batérie z elektromobilov Renault. Ide tak o ďalší príklad toho, ako je možné využiť batérie v rámci 2. fázy ich životnosti.
Elegantný elektrický čln Black Swan je provou lastovičkou na ceste k chystanej plne elektrickej flotile spoločnosti Seine Alliance. Slúžiť bude na súkromné aj obchodné plavby po rieke Seina, ktorá preteká hlavným mestom Francúzska, Parížom.
Na 2-hodinové výlety
Predstavený čln dokáže odviesť 8 ľudí v rámci 2-hodinových „rodinných“ výletov. Je vybavený dvoma elektromotormi, pričom nepotrebuje generátor ani záložný spaľovací motor. A to vďaka dvom nezávislým elektrickým pohonným jednotkám. Ich redundancia tak prinesie bezstarostnú plavbu.
Black Swan prispeje k snahám o zabezpečenie ekologickej dopravy na Seine, ako aj k zníženiu celkového hluku v meste Paríž. Jeho environmentálna stopa bude pritom v pozitívnom zmysle podporená batériami, ktoré už nemajú dostatočnú kapacitu v rámci použitia v elektromobiloch značky Renault.
- Zdroj: Seine Alliance
- Zdroj: Renault
4 repasované batérie
Tieto batérie sa repasujú a prispôsobia pre použitie v člne. Pod jeho bočné sedadlá sa inštalujú celkovo 4 batérie, a to v rámci bezpečnostných vodotesných puzdier z nehrdzavejúcej ocele. Nie je tak potrebná výroba nových batérií špeciálne pre potreby člnu, ani predčasná recyklácia batérie na úrovni surovín.
Každá z dvoch vrtúľ je samostatne poháňaná dvomi batériami, ktoré dokážu vyvinúť menovitý výkon 10 kW a špičkový výkon 20 kW. To pritom postačuje na zabezpečenie maximálnej povolenej rýchlosti na rieke Seina v úseku pretekajúcom cez Paríž.
Batérie vážia celkovo 278 kg. To znamená, že sú ľahšie ako palivová nádrž, ktorá by bola potrebná v prípade, že by bol čln poháňaný spaľovacím motorom. Ich nabitie trvá 2 až 3 hodiny.
Spoločnosť Seine Alliance sa zaviazala, že do roku 2024 kompletne elektrifikuje svoju flotilu, ktorú aktuálne tvorí okolo 150 plavidiel. Prvý elektrický čln Black Swan bude pritom uvedený do prevádzky v 1. štvrťroku 2020.
Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes
Batérie Nissanu Leaf prežijú vozidlo 2-násobne. Čo s nimi ďalej?
Tesla potvrdila, že vyvíja „unikátny systém recyklácie batérií“
Jeden komentár
Et voilà, pre všetkých petrofilov, čo sa stále posmešne škeria z ekológie EV. Lode, domy aj záložné zdroje pre IT, na to všetko sa dá použiť „ojazdená“ baterka z auta. A do starého auta, ktoré má min 200tis km za sebou sa dá osadiť nová baterka s 2-násobnou kapacitou za cenu 2000 litrov benzínu (ktoré vydržia na prejdenie 25tis km – čo je asi rok vozenia pre našinca). A tomu už hovorím naozaj ekológia. Nie ako pri väčšine motorov, ktoré po 200tis km môžme rovno vyhodiť aj s autom, lebo sa ho neoplatí opravovať ;(