Oznámený bol prielom v triedení vyslúžilých batérií e-áut pre „druhý život“

1

Vedci z univerzity vo Warwicku vyvinuli spolu s Nissanom a ďalšími partnermi metódu triedenia vyslúžilých batérií elektromobilov, ktorá prináša prielom v rámci procesu ich prípravy na „druhý život“. Tým sa zvýši efektivita celkového využitia batérií.

Keď batérie ukončia svoju púť v rámci elektrických vozidiel, nie sú žiadnym odpadom. Veď sú dostatočne „výkonné“ na to, aby slúžili napríklad ako domáce či priemyselné úložiská energie. A ako ukázal Renault, môžu sa tiež využiť v iných menej náročných vozidlách – v elektrických člnoch.

Aby fungovali takéto batérie v rámci svojho druhotného využitia čo najlepšie, je potrebné oddeliť ich lepšie časti od tých najviac degradovaných. A spomínaní vedci z univerzity vo Warwicku vyvinuli spolu so svojimi partnermi metódu, ktorá to umožňuje robiť vysoko efektívnym spôsobom.

Ich technológia dokáže veľmi rýchlo identifikovať, ktoré časti sú vhodné ako náhradné diely, na použitie v rámci „druhého života“ alebo už len na recykláciu materiálov.

Pri jej vývoji sa „spotrebovalo“ 50 vyslúžilých batérií z elektromobilu Nissan Leaf. Opisujú ju pritom ako bezpečnú, odolnú a rýchlu metodológiu pre použitie v rámci automobilových li-ion batérií na úrovni balenia. V rámci jej pilotného testovania v praxi už poslúžila pri výrobe zariadenia na skladovanie energie s kapacitou 1 MWh.

3 min namiesto 3 hod

Okrem toho bol vyvinutý spôsob klasifikácie batériových modulov, z ktorých sa skladá batériové „balenie“ (pack). Nová metóda pritom skrátila tento proces z 3 hodín na 3 minúty, čo predstavuje extrémne zefektívnenie, hodné prívlastku „prelomové“. A to prináša obrovské zníženie nákladov.

Na klasifikáciu batérií pre účely ich využitia v rámci druhého života bolo vyvinuté odolné industrializované zariadenie s algoritmami od univerzitného tímu z Warwick, ktoré budú môcť Nissan a ďalšie spoločnosti využívať v praxi.

Zdroj: Warwick

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes
Z vyslúžilých batérií elektromobilov si môžete urobiť domáce úložisko. Oplatí sa to?
Batérie Nissanu Leaf prežijú vozidlo 2-násobne. Čo s nimi ďalej?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. To je super dobrá správa. Ale – čo to vlastne vyvinuli? Ako to funguje, aký je princíp? Čo je to „odolné industrializované zariadenie“?

Pridajte komentár