Toyota a Panasonic chcú znížiť ceny batérií na polovicu do roku 2022. Čo ostatné automobilky?

3

Spoločný podnik spoločností Toyota (51 %) a Panasonic (49 %), Prime Planet Energy & Solutions, ktorý sa špecializuje na batérie, oznámil skutočne ambiciózne plány. V nákladoch na batérie chce totiž predbehnúť najväčších hráčov na trhu, pričom už čoskoro plánuje náklady zredukovať na polovicu. A znižovanie cien batérií avizujú aj iné automobilky.

Šéf spoločnosti Prime Planet, Hiroaki Koda, sa prezentoval naozaj ambicióznymi vyhláseniami. Už čoskoro chce totiž v rámci nákladovej konkurencieschopnosti predbehnúť najväčších svetových výrobcov batérií pre elektromobily, a to CATL a LG Energy Solution (predtým LG Chem), ktorým patrí viac ako polovica trhu, informuje Bloomberg.

Spoločnosť Prime Planet je síce najväčším výrobcom batérií pre hybridy, keď jej patri cca 25 % trhu, z hľadiska objemu výroby, ktorý takisto ovplyvňuje jednotkové náklady, sa však so spomínanými gigantmi nemôže porovnávať.

Každopádne Koda chce avizované zníženie nákladov na batérie o 50 % do roku 2022 dosiahnuť aj vďaka rozšíreniu a zefektívneniu výroby (napr. prostredníctvom štandardizácie chemikálií v batériových článkoch), pričom Prime Planet chystá výrobu batérií pre elektromobily. Ďalším nástrojom na zníženie nákladov má byť zefektívnenie ťažby lítia.

Samotné materiály majú predstavovať 60 % nákladov na batérie pre elektromobily a polovicu z nich majú zhltnúť zdroje ako lítium a kobalt. Zvyšok nákladov súvisí s vývojom, výrobou a investíciami do zariadení. Ďalším cieľom Prime Planet je zníženie nákladov na batérie o 65 až 70 %, a to do roku 2025. Nuž, dúfajme, že nejde len o vyjadrenia, ktoré majú pritiahnuť pozornosť a že japonská spoločnosť vychádza z reálnych a aktuálnych referenčných hodnôt.

Aj ďalší výrobcovia avizujú znižovanie cien batérií

V ostatnej dobe nás automobilky zaplavili svojimi novými stratégiami, v rámci ktorých hrá prím elektromobilita. V prípade niektorých z nich sme spoznali aj plány ohľadom znižovania nákladov na batérie.

Volkswagen Group chce mať do roku 2030 zjednotený formát batériových článkov, ktorý má priniesť 50-% zníženie nákladov. Cieľom koncernu Stellantis je znížiť ceny batérií o vyše 40 % do roku 2024 a o ďalších 20 % do roku 2030. Group Renault zas chce znížiť náklady na celý batériový pack o 60 %, a to do roku 2030, pričom spomína cenu menej ako 80 $/kWh (malo by ísť už o solid-state batérie). Do roku 2025 to má byť pod 100 $/kWh. No a Tesla ešte minulý rok uviedla, že ich chystané štrukturálne batérie s článkami formátu 4680 prinesú 56-% redukciu nákladov.

Škoda len, že každá zo spomínaných automobiliek neuviedla cieľové ceny batérií za 1 kWh, a to na úrovni batériových článkov aj celého packu alebo aspoň referenčné hodnoty, z ktorých vychádzala, keďže tie sa môžu odlišovať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koľko majú stáť Teslu a iných batérie do elektromobilov?
Toyota a Kjótska univerzita testujú „F-Ion“ batérie pre dojazd 1 000 km
Aj Tesla sa začína čoraz viac spoliehať na lacnejšie batérie LFP. Sú novým fenoménom?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Nemám nič proti Toyote ani Panasonicu. Práve naopak, držím im palce.
    Ale – je rok 2021. A do konca roku 2022 je menej ako rok a pol. A ako to asi chcú stihnúť s tými polovičnými cenami batérií?
    No, neviem neviem…

  2. Namyslený klamavý marketing Toyoty a realita na smiech. Ich autá sú zaostalé. Ich povestnú spoľahlivosť ICE áut s prehľadom dajú aj čínske automobilky. Avšak iba v BEV, čo im však bohato stačí. Jej trhové pozície budú behom dekády rýchlo obsadzovať agresívne čínske automobilky.

Pridajte komentár