Gigant CATL hlási batériu, ktorá sa nabije za 10 min. Do výroby sa môže dostať tento rok

1

Najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, CATL, nedávno oznámil, že vyvinul nové materiály pre li-ion batérie, ktoré zásadne zvyšujú účinnosť nabíjania. A na tento rok avizuje možné spustenie výroby batérií, ktoré sa majú nabiť len za 10 min. Ďalší vývoj má pritom priniesť ešte kratšie doby nabíjania.

Agentúra Reuters informovala ohľadom veľmi zaujímavých vyjadrení batériového giganta CATL, ktoré tento najväčší výrobca batérií pre elektromobily prezentoval na nedávnom fóre v Šanghaji. Hlavný vedec spoločnosti, Wu Kai, pritom napr. povedal, že vyvinuli nové elektrolytové materiály, ktoré prinesú značné zlepšenie efektivity nabíjania.

Konkrétne uviedol, že nový elektrolyt zvyšuje účinnosť nabíjania pri -20 °C o 50 % a pri bežnejších teplotách o 43 %. Nielen zimné prevádzkovanie elektromobilu, kedy sa zhoršuje výkon batérie vplyvom spomalenia reakcií aj v rámci elektrolytu, by tak mohlo byť zas o niečo komfortnejšie.

400 km za 10 min

Hlavný vedec spoločností CATL tiež povedal, že už tento rok budú schopní sériovo vyrábať batériu, ktorá počas 10 min nabíjania získa energiu pre dojazd 400 km. Škoda, že neuviedol kapacitu batérie, keďže rôzne elektromobily môžu mať s tou istou batériou kvôli odlišnej efektivite/spotrebe rôzny dojazd. A taktiež je dôležité, na základe akého testovacieho cyklu sa dojazd vypočítava. Veď ako vieme, napríklad medzi čínskym CLTC a americkým EPA je veľký rozdiel.

Každopádne aj keby išlo o dojazd menšieho a efektívnejšieho vozidla podľa cyklu CLTC, bola by to výborná hodnota. A čo je dôležité, ide o predprodukčný prototyp batérie od etablovaného top výrobcu, ktorý dokáže vyrábať batérie v obrovských množstvách. Takže túto batériu zrejme môžeme považovať za „reálny“ produkt s potenciálom relatívne skorej masovej výroby.

Ani CATL však nedokáže robiť zázraky na počkanie. Očakáva totiž, že nové batérie budú ešte niekoľko rokov drahé. Ich cenu však neuviedol. A ďalším z cieľov je skrátenia času nabíjania batérií na 5 až 7 min.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský InoBat dal otestovať svoju novú batériu s rýchlym nabíjaním a vysokou e-hustotou
Tesla má testovať batérie XFC s ultra-rýchlym nabíjaním od Storedot
CATL spustil výrobu batérie, ktorá má zabezpečiť dojazd cez 1 000 km. V prvom aute sa objaví už čoskoro
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Skrátenie súčasných časov nabíjania je „dobrá“ vec! Ešte lepšia je hustota energie na kg hmotnosti! CATL a ostatní „baterkári“ do toho! Cesta je dlhá, máte čo robiť !!! 🙂

Pridajte komentár