IBM oznámilo „revolučnú“ batériu bez ťažkých kovov a s 5 minútovým nabíjaním

5

Výskumníci z IBM Research oznámili, že vyvinuli batériu, ktorá prekonáva li-ion batérie z hľadiska výrobných nákladov, rýchlosti nabíjania, energetickej a výkonovej hustoty či nižšej horľavosti. A to aj vďaka náhrade ťažkých kovov materiálmi, ktoré sa extrahujú z morskej vody.

Chémia na prvý pohľad „revolučnej“ batérie neobsahuje ťažké kovy, ktoré zvyšujú výrobné náklady, pričom môžu byť spojené aj s vyššou environmentálnou záťažou, či dokonca porušovaním ľudských práv. Asi „najproblematickejšími“ z nich sú kobalt a nikel.

Nová batéria využíva kombináciu 3 nových odlišných proprietárnych materiálov. Materiály potrebné k výrobe batérie je pritom podľa IBM možné extrahovať z morskej vody. Ide teda o menej „invazívnu“ metódu ako napríklad v prípade získavania ťažkých kovov, ktoré je potrebné vyťažiť zo zeme.

„Lepšia“ v mnohých kľúčových oblastiach

Testovacia fáza mala ukázať, že batéria od IBM prekonáva možnosti li-ion batérií v mnohých oblastiach. Použitie  elektrolytu s vysokým bodom vzplanutia a katódy bez kobaltu a niklu má zabezpečiť nízku mieru horľavosti.

Taktiež sa má ukazovať, že pri konfigurácii batérie na vysoký výkon, postačí na jej nabitie na 80 % len 5 min. Spomínané nízke výrobné náklady má zabezpečiť relatívne jednoduché a lacné získavanie potrebných materiálov.

Batéria má tiež ponúknuť vysokú výkonovú (10 000 W/l) a energetickú hustotu (800 Wh/l). Pri tom všetkom sa má vyznačovať aj dlhou životnosťou.

Snaha o komercializáciu

IBM nie je jedinou spoločnosťou, ktorá sľubuje „revolučnú“ batériu s podstatne lepšími vlastnosťami ako v prípade súčasných technológií. Dôležité pritom bude, či dokáže túto zatiaľ „laboratórnu“ technológiu komercializovať.

Preto sa spojila so severoamerickým výskumným a vývojovým centrom automobilky Mercedes-Benz, spoločnosťou Central Glass, ktorá je popredným svetovým dodávateľom elektrolytu a výrobcom batérií Sidus, aby zabezpečila potrebný ekosystém pre ďalší vývoj.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nikola Motor predstaví batérie, ktoré majú zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Slovensko chce vlastnú batériovú Gigafactory. Vyrásť má na východe
Nový objav: Svetlo má skrátiť čas nabíjania elektromobilov na polovicu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Takáto informácia je celkom pekný darček na Štedrý deň.
    Veď len:
    – nižšia cena batérie
    – niekoľkonásobne vyššia energetická hustota
    – nabíjanie do 5 minút
    – nízka horľavosť
    – získavanie komponentov z morskej vody
    – žiadne ťažké kovy
    Milá spoločnosť IBM, daj niečo konkrétnejšie, však si to patentovo ľahko ochrániš pred zneužitím.

    Inak to bohužiaľ znie iba akože – NAPÍŠME NIEČO, ČO SI CHCE KAŽDÝ PREČÍTAŤ. Určite ich to poteší.
    Ako sa to volá – HOAX? Ku firme IBM mi to však nejako moc nesedí.

    Ako sa píše aj v článku, „revolučných“ batérií už bolo opísaných neúrekom. Len sa akosi nič z toho netestuje v praxi.
    Ak je to však pravda, elektromobilita je „za vodou“. Všetko je vyriešené. Klobúk dolu!

  2. No veru, znie to ako poriadny hoax.. Ale majme teda nádej, keď už sú tie vianoce.. Inak šťastné a veselé prajem všetkým čitateľom 😉

  3. Zrovna IBM je maximálně důvěryhodná firma. Ale i oni mohou v průběhu dalšího vývoje narazit na nějaké velké problémy. Na druhou stranu, kdo první vyvine takovou baterie bude v balíku. Z toho plyne, že do vývoje baterií v příštích letech připluje mnoho peněz.

Pridajte komentár