Čínsko-americký Baojun uvádza na trh zaujímavý e-kompakt za 12 000 €

8

Spoločnosť SAIC-GM-Wuling, ktorá sa preslávila naozaj lacným malým elektromobilom Wuling Hong Guang MINI EV, uvádza na čínsky trh ďalší zaujímavý elektromobil Baojun Yun Duo, ktorý sa v zahraničných médiách zvykne nazývať aj Baojun Cloud. Aj keď po stránke dizajnu nemusí sadnúť každému, zaujme určite minimálne z hľadiska pomeru „veľkosti/priestrannosti“ a ceny.

Baojun Yun Duo či Baojun Cloud je kompaktný elektromobil, ktorý bude minimálne v rámci čínskeho trhu konkurovať modelom ako MG4 či Volkswagen ID.3. Vyplýva to aj z jeho rozmerov 4 295 x 1 850 x 1 652 mm a rázvoru 2 700 mm. Vzhľadom na batožinový priestor až 1 707 l po sklopení zadných sedadiel a svetlú výšku 150 mm by však malo ísť o praktickejšie vozidlo.

Na druhej strane, z hľadiska niektorých parametrov môže tento model o niečo málo zaostávať za spomínanou dvojicou. Základné parametre sú pritom podobné o triedu menším elektromobilom koncernu Stellantis postavených na platforme eCMP, ktoré majú pôvodnú/staršiu techniku.

Špecifikácie

Elektromotor modelu Baojun Yun Duo / Baojun Cloud má výkon 100 kW a krútiaci moment 330 Nm. Na výber sú verzie s 37,9-kWh batériou a 50,6-kWh batériou, ktoré zabezpečia dojazd 360, resp. 460 km podľa „optimistického“ cyklu CLTC. Čo sa týka nabíjania, vozidlo sa má z 30 na 80 % nabiť za 30 min.

Výbava

Zdá sa, že Baojun v prípade modelu Yun Duo / Cloud nešetril na výbave. Ich novinka totiž ponúka 8,8″ digitálny prístrojový panel vodiča, 15,6″ centrálny dotykový displej infotainmentu, hlasové ovládanie, bezdrôtové nabíjanie mobilných zariadení, ambientné osvetlenie, elektricky ovládané 5. dvere, 360° panoramatický kamerový systém, dažďový senzor, bočné airbagy či ESC.

Ceny

Tento elektrický kompakt, pritom čo ponúka, určite zaujme cenou. Obzvlášť napr. Európanov, ktorí sú v prípade podobných vozidiel zvyknutí na úplne iné cenové relácie. 4 ponúkané verzie sa totiž v Číne predávajú v cenovom rozsahu od 95 800 RMB do 123 800 RMB, čo je po prepočte cca 12 000 až 15 600 €.

Pre „zaujímavosť“ dodávame, že VW musel pomerne nedávno zlacniť model ID.3 na čínskom trhu na „neuveriteľnú“ cenu od 119 900 RMB (cca 15 000 €), aby bol konkurencieschopný. Nejde síce o identický model ako sa predáva v Európe, nielen vzhľadom na cenovku však ponúka dobré parametre. A to výkon 125 kW, krútiaci moment 310 Nm, 57,3-kWh batériu či dojazd 450 km (CLTC), informoval web CarNewsChina.

Zdroj: GM

SÚVISIACE ČLÁNKY:

Elektrický BYD e2 veľkosti VW Golf začína v Číne na cene 13 600 €
Čínsky elektrický kompakt BYD Dolphin dostal európske cenovky
Elektrický hatchback Wuling Bingo ide na čínsky trh s cenou od 8 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. No, MG4 je na čínskom trhu vraj od RMB 115,800, ak by sa im v Európe podarilo nastaviť cenu nižšiu ako má Stellantis, tak by to mohlo byť zaujímavé. Ideálne keby to bolo za 25000 € (za model s väčšou batériou) 🙂

  2. Ak VW predáva v Číne elektromobil za cca 15 tis. a skoro ten istý v Európe za cca 36 tis., tak to je ekonomický zločin voči Európe. Prečo Európa má dotovať čínskych zákazníkov?

    • Keď ľudia vidia tie rozdiely v cenách oproti Číne, nemožno sa im čudovať, že v Európe emobily nekupujú. Veď človek si musí pripadať ako v blázninci, keď za to isté má zaplatiť 2x viac ako Číňan. Svet je globalizovaný, ale zaujímavé, že na ceny emobilov v Európe sa to nevzťahuje.

      Ďalšia vec je, že odbory v Nemecku dotlačili VW k tomu, aby emobily vyrábal v Nemecku. To znamená draho. VW by nebola prvá firma, ktorú odborári dotlačili do krachu.

Pridajte komentár