Zaujímavý elektrický „mikro-offroad“ odhalil špecifikácie aj cenu

1

Na trh sa chystá ďalší zaujímavý a cenovo dostupný elektromobil, Baojun Yep, od už známeho čínsko-amerického spoločného podniku SAIC-GM-Wuling. Novinka môže evokovať ikonické Suzuki Jimny, je to však o dosť menšie vozidlo, ktorého hlavným revírom bude mesto. Každopádne dizajn „offroadu“ ho môže pomôcť predať.

Zdá sa, že spoločný podnik SAIC-GM-Wuling prichádza s ďalším elektromobilom, ktorý by sa mohol stať hitom. Po „revolučnom“ naozaj lacnom mestskom elektromobile Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý je čínskym elektrickým bestsellerom za roky 2021 a 2022, totiž ponúkne Baojun Yep so zaujímavým dizajnom, slušnou výbavou, nie vysokou cenou či originálnym prvkom v podobe vyše meter dlhého exteriérového displeja.

Známe špecifikácie

Ako aktuálne informuje CarNewsChina, 4-miestny model Yep sa už onedlho dostane na domáci trh, pričom ešte predtým sme spoznali jeho špecifikácie, vrátane ceny. Rozmery 3 381 x 1 685 x 1721 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 110 mm pritom prezrádzajú, že ide o maličké vozidlo.

Zadnú nápravu elektromobilu Baojun Yep poháňa elektromotor s výkonom 50 kW a krútiacim momentom 140 Nm, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 100 km/h. Batéria vozidla (LFP) má kapacitu 28 kWh a má zabezpečiť dojazd 303 km podľa vo všeobecnosti „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý by však mal mať výpovednú hodnotu minimálne v rámci „mestského“ využitia. Čo sa týka nabíjania, na DC nabíjačkách sa má z 30 na 80 % nabiť za 35 min. V prípade AC nabíjania to z 20 na 100 % potrvá 8,5 hod.

Baojun Yep sa bude doma v Číne predávať v 2 stupňoch výbavy. Štandard zahŕňa LED svetlomety, 2 displeje, AutoHold, systém riadenia teploty batérie, zadnú kameru, elektricky nastaviteľné sedadla vodiča, štyri porty USB či štyri reproduktory. Základný model pritom stojí 83 800 RMB, čo je cca 11 000 €.

baojun yep interier

Zdroj: Baojun

Drahšia verzia s prekvapujúco bohatou výbavou vzhľadom na kategóriu vozidla, ktorá zahŕňa napr. viacero moderných jazdných asistentov, stojí 93 800 RMB (cca 12 300 €). V prípade výbavy tiež stojí za zmienku zrejme príplatkový obrovský exteriérový LCD panel „Car Watch“ s rozmermi 100+ cm x 26 cm, ktorý sa nachádza medzi zadnými svetlometmi. Ten má „slúžiť na vyjadrenie osobnosti mladej generácie ľudí.“

baojun yep display

Zdroj: Baojun

Dostupnosť vozidla mimo Číny zatiaľ nie je známa. Spoločnosť SAIC-GM-Wuling však už začala vyvážať prvé elektromobily aj mimo domáceho trhu, stále však len v rámci Ázie. Sme pritom veľmi zvedaví, či v budúcnosti príde na rad aj Európa, kde smeruje čoraz viac čínskych automobiliek.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický hatchback Wuling Bingo ide na čínsky trh s cenou od 8 000 €
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Keby to boli ceny v EU! Tie budú začínať tak na 20.000 ! Za to si môžem kúpiť v klasike oveľa viac! No, tak tadiaľto cesta k elektrifikácii tiež moc nevedie! …..

Pridajte komentár