Elektrický mestský „offroad“ Yep môže dostať lacný predlžovač dojazdu

6

Zaujímavý malý elektromobil Baojun Yep od už známeho čínsko-amerického spoločného podniku SAIC-GM-Wuling, môže dostať ďalšiu zaujímavú výbavu. A to predlžovač dojazdu, ktorý sa bude dať dokúpiť za pár stoviek.

Mestský elektromobil Baojun Yep na prvý pohľad zaujme svojím dizajnom, ktorý evokuje offroad. Je to však naozaj malé 4-miestne vozidlo s rozmermi 3 381 x 1 685 x 1721 x 2 110 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) určené predovšetkým na mestské a prímestské presuny s dostatočnou rezervou. Jeho akčný rádius sa však môže zvýšiť. Výrobca totiž uvažuje o doplnkovom predlžovači dojazdu, informoval CnEVpost.

Model, ktorý sa dostal na čínsky trh 25. mája, je vybavený LFP batériou s kapacitou 28 kWh, ktorá vozidlu zabezpečuje dojazd 303 km podľa vo všeobecnosti „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý by však mal mať výpovednú hodnotu minimálne v rámci „mestského“ využitia.

Zvažovaný predlžovač dojazdu

Podľa viceprezidenta značky Wuling, Zhoua Xinga, by sa mohol dojazd vozidla dodatočne zvýšiť. Xing totiž uviedol, že pre elektromobil Baojun Yep zvažujú predlžovač dojazdu. Ten by bol voliteľnou výbavou, ktorá by sa dala dokúpiť a nainštalovať aj dodatočne.

Tento predlžovač dojazdu by bol umiestnený v priestore, kde sa nachádza elektromotor. Asi neprekvapí, že by išlo o maličký generátor na benzín, ktorý dokáže nabíjať batériu. Podľa návrhu možného dodávateľa by palivová nádrž mala pojať 4 litre benzínu, vďaka čomu by generátor zabezpečil ďalších 80 km jazdy.

To sa nezdá veľa, v kontexte rýchlosti nabíjania, by to však mohla byť zaujímavá výpomoc pri cestovaní na stredne dlhé vzdialenosti. Baojun Yep sa totiž na DC nabíjačkách nabije z 30 na 80 % za 35 min, tzn. že za 35 min získa „papierový“ dojazd cca 150 km.

Predlžovač dojazdu by takýto dodatočný dojazd zabezpečil v podstate jednou zastávkou na čerpacej stanici, ak počítame s tým, že vozidlo by štartovalo s plnou nádržou. Ďalšou možnosťou dopĺňania paliva môže byť napr. kanister benzínu vozený v aute, čím by odpadla návšteva čerpačky. To však samozrejme „pošpiní“ emisnú bilanciu vozidla.

Zaujímavá je aj možná cena predlžovača dojazdu. Spomína sa totiž 2 000 RMB, čo je po prepočte cca 260 €. A na záver ešte uvádzame ďalšie zo známych špecifikácií modelu Baojun Yep. A to výkon 50 kW (pohon zadnej nápravy), krútiaci moment 140 Nm, maximálna rýchlosť 100 km/h (el. obmedzená) a cena 83 800 RMB (cca 11 000 €), resp. 93 800 RMB (cca 12 300 €), v závislosti od verzie výbavy.

baojun yep interier

Zdroj: Baojun

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh
Elektrický hatchback Wuling Bingo ide na čínsky trh s cenou od 8 000 €
BYD Seagull prichádza na trh s ešte nižšou cenou – pod 10 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Cize ten predlzovac robi spotrelu 5L/100km, tak to uz sa moze ist rovno spalovakom. Pri tak malom mestskom kodrcatku by snad mohol mat aj mensiu spotrebu nez tych 5.

    • Ono to nepoháňa auto priamo, ale vyrába elektrinu ktorou dobíja akumulátor. Tam nutne vznikajú straty, čiže 5l/100km je celkom dobrá hodnota.
      Horšie je, že sa jedná o „maličké“ zariadenie, teda výkon toho predlžovača bude asi dosť malý, tipujem pár kW – nedokáže to pri vybitom akumulátore auto pohnúť, musí sa nechať chvíľu bežať aby sa aku dobil. Alebo musí byť spustený nonstop a priebežne dobíja aku.

  2. V meste sú nabíjačky a zásuvky všade, nemá zmysel dávať do malého mestského vozítka špinavý predlžovač dojazdu.

  3. Predpokladám, že je to klasická elektrocentrála osadená na prírube a kedykoľvek sa bude dať vybrať.
    Auto totiž vyvíjali Číňania a nie Nemci či Francúzi. Tí chcú naozaj urobiť to dobre, zatiaľ nemajú zámer urobiť nepotrebnú vec za nepredajnú cenu, aby mohli dokázať, že to nikto nechce a nejde to – viď. napr VW XL1…

  4. Neviem, či by nebolo lepšie, priestor a hmotnosť využiť pre akúsi záložnú batériu s extra manažmentom pre nabíjanie a využitie pre núdzový dojazd ……..

Pridajte komentár