Baojun Yep je maličký elektrický „offroad“ od výrobcu čínskeho e-bestselleru

1

Čínsko-americký spoločný podnik SAIC-GM-Wuling čoskoro uvedie na trh ďalších zaujímavý elektromobil. A to maličké SUV Baojun Yep so vzhľadom a snáď aj čiastočnými schopnosťami offroadu.

Čína dokazuje, že je jasným lídrom v malých elektromobiloch, čoho dôkazom je aj novinka Baojun Yep. Za vozidlom stojí spoločný podnik SAIC-GM-Wuling, ktorý odštartoval na čínskom automobilovom trhu menšiu revolúciu, a to modelom Wuling Hong Guang MINI EV.

Ten sa stal krátko po svojom uvedení miestnym elektrickým bestsellerom. Najmä vďaka dovtedy nevídanej cene a dostatočným „mestským“ vlastnostiam. Následne sa začali mnohí čínski výrobcovia predbiehať s podobnými  elektromobilmi.

Úspech modelu Hong Guang MINI EV sa však snažil využiť aj samotný Wuling, keď uviedol na trh ďalšie malé elektrické vozidlá. A aktuálne jeho materská spoločnosť SAIC-GM-Wuling chystá na trh mini-elektromobil, ktorý príde pod značkou Baojun. Tá by pritom mala stáť v hierarchii vyššie ako Wuling.

Známe špecifikácie

Vďaka dokumentom z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) sme spoznali prvé špecifikácie modelu Baojun Yep, o čom informoval web CarNewsChina.

Ide o naozaj malé 4-miestne SUV s rozmermi 3 381 x 1 685 x 1 721 (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 110 mm a hmotnosťou 1 006 kg. Pre porovnanie, spomínaný čínsky elektrický bestseller Wuling Hong Guang MINI EV disponuje rozmermi 2 917 x 1 493 x 1 621 mm a rázvorom 1 940 mm a model Suzuki Jimny (mimochodom Suzuki chystá elektrickú verziu), ktorý nám novinka značky Baojun vzdialene pripomína, má rozmery 3 645 x 1 645 x 1 725 a rázvor 2 250 mm. Takže model Yep je veľkostne niekde medzi.

Známe sú aj prvé technické špecifikácie. Baojun Yep je vybavený synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom, výkonom 50 kW a krútiacim momentom 140 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Vďaka tomu dosiahne vozidlo maximálnu rýchlosť 100 km/h. A LFP batéria so zatiaľ neznámou kapacitou zabezpečí dojazd 303 km podľa cyklu CLTC, ktorý je blízky NEDC.

Aktuálne nie je úplne známe, či ide len o mestskú „štýlovku“ alebo si model trúfne na nespevnené cesty či ľahší terén. Údajná verzia s pohonom všetkých kolies (a neoficiálne sa tiež spomína 5-dverová verzia), ktorá by mohla prísť neskôr, by však mohla naznačovať aj „offroadové“ ambície modelu. Nuž, uvidíme. „Zadokolka“ príde na čínsky trh v máji, kedy by sme sa mohli teoreticky dozvedieť viac o prípadných ďalších verziách. A samozrejme budeme zvedaví aj na cenu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsko-americký Wuling prichádza s väčším e-hatchbackom za 9 500 €
Suzuki avizuje 9 menších elektromobilov, vrátane e-Jimny, v rámci svojej novej stratégie
BYD Seagull je najlacnejší e-model druhého najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár