Avia oslavuje 100-ročnicu zrušením spaľovákov. Chce elektromobily

1

K zaujímavému kroku pristupuje „česko-slovenská“ spoločnosť Avia. Tá po 100 rokoch od svojho vzniku totiž  ukončí sériovú výrobu produktov so spaľovacím motorom. Zamerať sa pritom chce na elektromobily.

12. septembra 1919 bola založená továreň spoločnosti Avia v Prahe. Tzn., že včera tomu bolo presne 100 rokov. A to je pre výrobcu, ktorý začínal ako producent lietadiel a ktorý prežíva v ostatných rokoch turbulentné obdobie, impulzom k výrazným zmenám.

Spoločnosť Avia Motors, ktorá je aktuálne v rukách holdingu českých a slovenských firiem Czechoslovak Group, oznámila, že na jeseň ukončí sériovú výrobu nákladných automobilov so spaľovacími motormi. A to kvôli prísnejším európskym emisným normám, ktoré vstúpia do platnosti v budúcom roku.

Model Avia Initia s pohonom 4×4 sa však bude vyrábať na zákazku, pričom bude zachovaná servisná podpora modelov radu D a Initia. Sériová výroba však nemá zaniknúť, nakoľko česko-slovenská spoločnosť plánuje produkciu elektrických nákladných vozidiel ľahkej a strednej kategórie.

Zatiaľ skromné plány

Podľa mediálneho zástupcu Avie, Daniela Potockého, hľadajú partnerov, ktorí by dodávali dôležité elektrické komponenty pre ich elektromobily. A to elektromotory a batérie. Avia by pritom poskytovala podvozkovú časť a kabíny.

Potocký dodáva, že ich nové vozidlá by boli vhodné aj pre mestský a prímestský rozvoz tovaru, pričom by ich mohli využívať spoločnosti, ktoré si vytvoria sieť nabíjacích staníc. Napríklad Česká pošta. Avia však má skromné produkčné ciele. Podľa jej hovorcu by mohol ročný objem predstavovať niekoľko stoviek kusov, vďaka čomu by bolo možné zachovať súčasný počet zamestnancov, ktorých je okolo 80.

Skúsenosti s elektromobilmi

Ak dokáže Avia postaviť konkurenčný produkt, veríme, že bude prekvapená dopytom a svoje kapacity navýši. Skúsenosti s výrobou elektromobilov pritom už má. Koncom minulého desaťročia totiž vyrábala v spolupráci s britskou spoločnosťou Smith elektrické nákladiaky postavené na platforme modelovej rady D. Tie disponovali dojazdom 160 a 250 km, pričom boli dostupné na britskom a americkom trhu.

smith newton

Elektromobil Smith Newton. Zdroj: Smith

Zdroje: Avia, Idnes

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikátny český elektromobil Luka EV dostal cenovku a chystá sa do predaja
Najväčší elektromobil sveta zrejme nie je „perpetuum mobile“
Česi pracujú na ďalšom elektromobile. Tento bude mať vymeniteľné batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. No to som v šoku. Však ma skoro vyvrátilo. Niekto sa fakt vážne zaoberá myšlienkou na výrobu elektrických ľahkých nákladiakov? A ešte k tomu je za tým česko – slovenská spoločnosť…
    Elektrické dodávky už veselo behajú po svete (viď NISSAN E-NV200, taktiež skúšobné série Mercedes Vito, Sprinter), ale malé náklaďáky?
    Srdečne blahoželám Avii k okrúhlinám a taktiež k správnemu rozhodnutiu. Treba im silno držať palce. V tomto segmente je taktiež obrovská budúcnosť.
    Takže klobúk dole a veľa úspechov!

Pridajte komentár