Tesla má byť najlepšie pripravená na budúcnosť v automobilovom priemysle. Čo ostatní?

4

Medzinárodný inštitút pre rozvoj manažmentu (IMD) vypracoval analýzu, na základe ktorej ohodnotil výrobcov áut z hľadiska pripravenosti na budúcnosť. Tesla je podľa IMD lídrom už 3. rok po sebe. Niektoré pozície však môžu byť pomerne prekvapujúce.

Automobilový priemysel v tomto období čelí najväčšej transformácií za vyše 100 rokov. Tá sa pritom točí najmä okolo elektrifikácie a digitalizácie. „Nezávislá akademická inštitúcia so švajčiarskymi koreňmi a 75-ročnou tradíciou“ IMD, ktorá sa špecializuje na manažment, pritom uvádza, že tradičné automobilky buď pristúpia k zmenám alebo zomrú.

A dodáva, že dni spaľovacieho motora sú zrátané. Čo sa má ceniť, sú elektromobily, a to aj pre svoju orientáciu na konektivitu, softvér, infotainment a autonómne riadenie. Súvisiace zmeny si podľa IMD vyžadujú nový súbor schopností. A tie inštitút sleduje minimálne od roku 2010 aj v rámci analýzy pripravenosti výrobcov áut na budúcnosť.

K dispozícii už máme výsledky na základe údajov z roku 2021. Uvedený rebríček bol pritom podľa IMD zostavený na základe 7 faktorov (tvorených 29 samostatnými ukazovateľmi, ktoré mali v rámci hodnotenia rovnakú váhu): finančná výkonnosť, rozmanitosť podnikania z hľadiska geografického rozširovania, rôznorodosť zamestnancov a vedúcich tímov („dôležitá je rôznorodosť myslenia“), intenzita výskumu a vývoja, ranné výsledky inovačného úsilia a výkonnosť na akciovom trhu („indikátor dôvery investorov“).

automobilovy priemysel buducnost pripravenost analyza tesla

Zdroj: IMD

Ako máme možnosť vidieť, na popredných priečkach majú zastúpenie v podstate všetky automobilové veľmoci. Tie však pomerne významne zaostávajú za spoločnosťou Tesla, ktorá je už tretí rok po sebe lídrom rebríčka IMD. Na vyššie priečky sa pritom začínajú pomaly tlačiť čínske automobilky. Výsledky ťažko komentovať, niektoré pozície nás ale prekvapili. Samozrejme, všetko je to o nastavení metrík/metodológie hodnotenia, s ktorými môžeme aj nemusíme súhlasiť. Každopádne ide o ďalší pohľad na pripravenosť automobiliek, resp. výrobcov áut na budúcnosť v rámci svojho odvetvia.

Potreba zmeny myslenia

IMD tiež uvádza, že elektronické komponenty budú čoskoro tvoriť polovicu celkových nákladov na výrobu automobilu. Spôsob, akým sa však autá vo všeobecnosti montujú, je podľa IMD prinajlepšom zastaralý. Vo všeobecnosti totiž nemajú mať architektúru prispôsobenú pre budúce funkcie. Na rozdiel od spoločnosti Tesla.

To však podľa IMD neznamená, že tradičné automobilky nemôžu uspieť. Potrebujú sa však veľa naučiť, a to rýchlo. Nemá to však byť nič jednoduché, keďže „automobilový priemysel je konzervatívny priemysel plný manažérov s podobným zázemím, ktorí nie sú moc zvyknutí na skúmanie a experimentovanie,“ dodáva inštitút IMD, ktorý zverejnil aj graf zohľadňujúci digitálne znalosti vo vzťahu k ich objavovaniu a využívaniu.

automobilovy priemysel buducnost pripravenost analyza

Zdroj: IMD

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla je podľa nemeckej štúdie jasným lídrom v e-mobility inováciách. Nasledujú čínsky BYD a „Nemci“
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk
Prečo Tesla odolala čipovej kríze? Vysvetľovali jej predstavitelia či šéfovia VW a Intelu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ani v doterajšej dobe výroby klasických áut neboli všetky automobilky rovnako „pripravené“ zvládať všetky problémy. TESLA teda vedie, a s nejedným z ostatných osud kruto zatočí! Kto dnes vie, ako to bude s automobilkami, ktoré vyrábajú na Slovensku a v Eu! C’est la vie!

  2. Druhá Toyota? Ehm…. Posledné 4 auta ktoré sme kupovali boli toyoty a Lexus,, spoľahlivosť na 100 bodov ale čo sa týka infotainmentu alebo iných elektronických systémov vždy pozadu za konkurenciou ( okrem Tesly, to je iná liga s ňou sa porovnávať nedá)

  3. Mimoriadne stupídna tabuľka. Krásne ukazuje nepochopenie aktuálnych trendov autormi. Asi mali ako poradcu prezidenta Bidena a top expertov na EV z GM. Odporúčam absolvovať návštevu Číny a Nórska, aby pochopili čo sa deje…

  4. Dobra blbost. Niekde na vrchole by z tejto tabulky bola Tesla a Nio potom asi 5 inych cinskych znaciek a potom mozno by sa ujal horko tazkoeste nejaky Volkswagen group..

Pridajte komentár