Podiel áut s alternatívnym pohonom vyrobených na Slovensku prudko stúpol

1

So zaujímavou informáciou prichádzajú analytici Národnej banky Slovenska. Podľa ich údajov prekonáva Slovensko v rámci podielu vyvezených áut s alternatívnym pohonom napríklad Nemecko či Česko. Tzn., že u nás rapídne stúpol podiel vyrobených automobilov s „čistejšími“ formami pohonu. Tento trend má pritom pokračovať. A to je dobre.

Budúcnosť automobilového priemyslu je s najväčšou pravdepodobnosťou elektrifikovaná. Na zabezpečenie budúcej prosperujúce ekonomiky Slovenska tak bude potrebné, aby sa u nás vyrábalo čo najviac elektrifikovaných automobilov, keďže naše hospodárstvo je od tohto sektoru veľmi závislé.

Preto sú aktuálne štatistiky Národnej banky Slovenska (NBS) viac ako potešujúce. V 1. kvartáli tohto roka malo každé desiate vozidlo vyvezené zo SR alternatívny druh pohonu. Tzn. 10 % podiel, pričom napríklad Nemecko vyviezlo „len“ 8 % áut s alternatívnym pohonom a Česko 3 %. Do roku 2018 sa u nás pritom vyrobilo len 1 % takýchto vozidiel.

Budeme však potrebovať ďalšie e-modely

Portál vEnergetike informuje, že takýto prudký nárast by mohol byť podľa analytikov NBS spôsobený aj spustením výroby nekonkretizovaných modelov typu SUV s plug-in hybridným a mild-hybridným pohonom. Žiaľ, do týchto štatistík sa teda zjavne započítavali aj mild-hybridné vozidlá s najnižšou možnou úrovňou elektrifikácie. Takže by nám určite prišli vhod ďalšie „elektrifikovanejšie“ modely, ktoré by sa u nás mali začať vyrábať.

V Bratislave by sa mala už onedlho spustiť výroba koncernových elektromobilov Škoda Citigoe iV, SEAT Mii Electric a vynoveného VW e-up.

Marketingový šéf spoločnosti Kia Europe Artur Martins minulý rok potvrdil, že produkcia plug-in hybridov bude v rámci Európy lokalizovaná v žilinskom závode Kia Motors Slovakia. Prvým modelom s plug-in hybridným pohonom pritom bude nová verzia Kie Ceed Sportswagon.

A vďaka portálu KEEA, ktorý zverejnil uniknutý dokument o produkčných plánoch automobilky Kia, teraz vieme, že jeho výroba bude zahájená už v septembri tohto roku. Elektrifikovaný Ceed by mal pritom dostať pohonnú jednotku z modelu Kia Niro PHEV.

Dokument tiež odhaľuje, že koncom budúceho roka pôjde do výroby plne elektrický sedan strednej triedy s dĺžkou 4,7 metra a pohonom zadnej, prednej či oboch náprav. Šéf spoločnosti Kia Europe Emilio Herrera pritom hovorí, že kórejská automobilka vyhodnocuje možnosti výroby elektromobilov v európskom regióne. A jediná jej továreň na starom kontinente stojí na Slovensku

Ďalšie možné e-autá

Podľa nemeckých médií je Slovensko favoritom na výrobu budúceho sub-kompaktného elektromobilu značky Volkswagen. A špekuluje sa aj o produkcii elektrifikovaného modelu Land Rover Defender v nitrianskom závode Jaguar Land Rover. V hre je pritom možno ešte stále aj výstavba továrne značky ZD na východnom Slovensku. Logickou by bola tiež výroba elektrickej verzie modelu Citroen C3 novej generácie v trnavskom závode, kde sa už vyrába príbuzný koncernový elektromobil Peugeot e-208.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
PSA bude na Slovensku vyrábať batérie pre elektromobily a hybridy
Zelené „ŠPZ-ky“ pre elektomobily idú na schválenie. Prinesú výhody
Oddnes je možné žiadať o dotácie na nabíjacie stanice pre e-autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Jezus Maria, to je ale radostná správa. Je to ale logické, najnovšie technológie sa predsa strkajú do najnovších fabrík, t.j. na Slovensku. Nie je tak?
    Ale predsa len – nebola by ďaleko radostnejšia správa, napr. takáto: Na Slovensku prudko stúpol predaj elektrifikovaných áut, výstavba veterných elektrární, inštalácia fotovoltaických (fotovoltických) panelov, atď. ?
    Nuž – na túto oblasť už VW, KIA, PSA a Jaguar dosah nemajú…
    Čo vy na to, vážená slovenská vláda? Žeby sme sa predsa len pokúsili posunúť o kúsok ďalej?

Pridajte komentár