Audi odhalilo oficiálny plán ukončenia výroby spaľovacích áut. Zameria sa na elektromobily

3

Čoraz viac automobiliek avizuje ukončenie vývoja spaľovacích motorov a niektoré z nich už stanovili aj dátum ukončenie výroby spaľovacích áut – najnovšie Audi. Nemecká prémiová značka chce pritom v tomto smere výrazne predbehnúť koncernové plány.

Šéf Audi Markus Duesmann už v marci uviedol, že končia s vývojom spaľovacích motorov. No a aktuálne na konferencii Climate Neutrality Foundation Duesmann oficiálne informoval o plánoch uvedenia posledného nového spaľovacieho modelu značky Audi na trh, ako aj ukončenia výroby spaľovacích motorov, uvádza Audi vo svojej tlačovej správe.

Ešte predtým sa objavili správy, že od roku 2026 bude Audi uvádzať na trh už len čistokrvné elektromobily. A to šéf Audi aktuálne potvrdil aj v rámci konferencie. Nového spaľovacieho modelu nemeckej značky sa od spomínaného roku teda nedočkáme. Výroba poslednej spaľovacej novinky sa pritom začne o 4 roky.

No a potom bude Audi postupne upúšťať od výroby spaľovacích motorov. Tá by mala byť ukončená do roku 2033, aj keď Nemci pripúšťajú, že na lokálnej úrovni môže byť predĺžená, nakoľko o tom majú rozhodovať aj zákazníci a legislatíva.

V tejto súvislosti prémiová značka koncernu VW spomína čínsky trh, kde očakáva dopyt po spaľovacích autách aj po roku 2033. Preto pripúšťa lokálnu výrobu spaľovacích modelov aj po roku 2033.

Zameranie na elektromobily

Šéf Audi tiež uviedol, že „neverí v úspech zákazov, ale verí v úspech technológií a inovácií.“ Preto svoje úsilie vrhajú do vývoja elektromobilov a rozširovania svojej ponuky plne elektrických modelov. Tento rok uvádzajú na trh dve elektrické novinky – e-tron GT a Q4 e-tron. Do roku 2025 si však Nemci dali za cieľ ponúkať až 20 plne elektrických modelov.

Čo sa týka ukončenia výroby spaľovacích áut, zdá sa, že Audi chce významne predbehnúť plány materského koncernu Volkswagen Group. Dokumenty, ktoré uzreli svetlo sveta koncom minulého roka, totiž odhaľujú, že nemecký koncern chce ako celok ukončiť produkciu spaľovacích áut v roku 2040. Nuž uvidíme, ako to napokon dopadne, veď ako uvádza Audi, dôležité slovo budú mať aj zákazníci a legislatíva.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj Fiat oznámil, že sa stane čisto elektrickou značkou. Chce byť medzi prvými
Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov
Honda chce v budúcnosti predávať už len elektromobily a chystá solid-state batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. To preklopenie z ICE do BEV nie je celkom ekonomicky dobrovoľné. Keďže verifikované prelomenie parity bolo v Číne už v roku 2020, do Európy dorazí táto zmena v rokoch 2023-2025. A keď nebudú mat v dostatočnej ponuke EV, ich obchodný model nebude ziskový a hlavne dlhodobo udržateľný. Zaspali a majú nový slogan: Zaostávanie vďaka technike…

    Dnes Renault najviac zarába (najvyššia marža) z celého portfólia na Zoe. Predpokladám že obdobne to bude u VW s ID3 a ID4 a ich derivátmi na MEB. Na druhú stranu sa pozrite, za akú cenu sa už dajú zohnať na zahraničných portáloch autoscout24 a podobne. Parita sa konečne blíži aj v EU. Čína však bude mať prvé auto vyrobené v ročnej produkcii 1 milión už budúci rok. Kedy bude mať aspoň 500tisícovú ročnú produkciu niekto v EU?

    • IK dobre sa čítaš, len neviem, kde berieš s istotou, že Renault ma najväčšie marže práve na Zoe. Máš nejaký tajný, ale istý zdroj?

      • Ahoj LZ. Mám to z jedného zahraničného zdroja (PushEVs Pedro Lima) aj z jedného domáceho. Dá sa to overiť aj logicky. Pozrite cenu auta a odhadované ceny batérií. EV auto bez batérií je jednoznačne lacnejšie ako ICE. Prirátajte k podobnému ICE cenu batérie a porovnajte výslednú cenu s BEV. Máte obrovský zisk. Ešte lepšie je sa pozrieť na čínske ceny napríklad Honda HRV BEV a ICE. Následne porovnajte s európskou cenou Honda E. Tam viete krásne demaskovať, ako sú dnes lacné batérie. Môj ďalší obľúbený príklad je cena VW ID6 štartujúca pod 32000€ na čínskom trhu (58kWh batéria). Jednoducho veľkí nákupcovia majú cenu článkov odhadom pod 80USD/kWh za NMC a pod 60USD/kWh za LFP. Nezabúdajme na prvý verejne potvrdený kontrakt za celý batériový pack pre autobusy pod 100USD/kWh v roku 2020 (relatívne malý výrobca). Pri dosiahnutí 100USD/kWh za batériový pack máte už BEV lacnejšie ako ICE. Môžeme s istotou tvrdiť, že veľkí výrobcovia majú podstatne lepšie nákupné ceny, ako malí výrobcovia BEV od gigantov, ako CATL, LG, Panasonic a podobne. Pridávam ešte jeden príklad Dacia EV. V Číne sa začala predávať pod 8000€ (bez dotácií) a v EU za 16000 (bez dotácií). Ak by boli batérie také drahé, v Číne by nemohli dosiahnuť uvedené ceny. Mimochodom cena práce v Číne a východnej Európe je porovnateľná. Veľa áut pre EU sa vyrába v Maroku a Turecku. Nie je teda problém mať ceny BEV v EU, ako v Číne. Problémom je prefúzovanie automobiliek do oligopolov a ochranárske opatrenia stážujúce vstup konkurencii na náš trh. Výsledkom sú zaostalé a drahé autá. VW to už následne schytal v plnej paráde na čínskom trhu, kde jeho EV sa predávajú lacno a aj tak predali o 90% menej áut oproti plánu! Čínsky zákazníci ich jednoducho nepovažujú za dosť vyspelé (smart)! Radšej kúpia technologicky lepšie domáce autá. Kde sme sa to až dostali???

Pridajte komentár