Z Česka prichádzajú pomerne prekvapujúce neoficiálne správy ohľadom malých elektromobilov koncernu Volkswagen Group. Zdalo sa, že „bratislavské“ koncernové trojičky, resp. ich platforma to má už spočítané. Mestské elektromobily však majú dostať skorých „pokračovateľov“, ktorí prídu pod značkami Audi a Seat.
Koncernové trojičky Volkswagen e-up, Škoda Citigoe iV a Seat Mii Electric, ktoré sa vyrábajú v bratislavskom závode VW Group, sa tešili veľkej priazni zákazníkov. Na Slovensku sa predávali verzie od VW a Škody. Tie však u nás aktuálne nie je možné objednať.
V prípade Škody Citigoe iV je potvrdené, že sa „vypredala“ v rámci celej Európy. Portál iDnes v tejto veci informuje, že už sa „dorábajú“ posledné kusy, ktoré boli objednané do septembra tohto roku. Potom má byť produkcia modelu ukončená.
Šéf Škody, Thomas Schäfer, nedávno uviedol, že model Citigoe iV je nepochybne dobré auto, avšak z dlhodobého hľadiska „nie je ekonomicky životaschopný“. Za rýchlym výpadkom z predaja má byť pritom nedostatok batérií.
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj: Škoda
- Zdroj Seat
Núdzové riešenie pre Audi a Seat?
Aktuálne sa na základe správy od iDnes zdá, že batérie pre malé elektromobily na báze platformy NSF (New Small Family), ktorú používajú spomínané koncernové trojičky, by sa časom predsa len mohli nájsť. Informácie majú pochádzať od dodávateľov VW Group a hovoria o tom, že trojičky dostanú „pokračovateľov“ v podobe malých elektromobilov od značiek Audi a Seat.
Tieto elektromobily majú byť v podstate núdzovým riešením, pričom za nimi stoja hlavne emisné normy EÚ. Volkswagen Group je zrejme presvedčený, že v rámci značiek VW a Škoda už modely e-up a Citigoe iV nepotrebujú, pretože sa v rámci emisnej politiky môžu spoľahnúť na modely VW ID.3 / 4 a Škoda Enyaq iV.
Tieto správy tiež môžu naznačovať, že Audi a Seat by mohli mať problém s priemernými emisiami CO2, čím by negatívne ovplyvnili celkové koncernové emisie. Veľkému elektrickému SUV Audi e-tron sa síce vzhľadom na svoj segment darí celkom dobre, nie je to však žiadna masovka. Ďalšie elektromobily so 4 kruhmi sú na ceste, avšak na trh by sa mohli dostať neskôr, ako je treba.
Seat zatiaľ predstavil len elektrické koncepty/prototypy, pričom v rámci španielskej značky, vrátane „podznačky“ Cupra, majú zdá sa prednosť plug-in hybridy. Prvým elektromobilom od automobilky Seat bude model na báze VW ID.3, ktorý príde na trh pod menom Cupra El-Born. Do predaja sa má dostať v priebehu budúceho roka. Ohľadom modelu je však zatiaľ pomerne ticho.
Nuž, sme zvedaví, ako sa tieto neoficiálne a nepotvrdené informácie vyvinú. Malý elektrický Seat by sa teoreticky vôbec nemusel líšiť od modelu Mii Electric, len by si predĺžil svoju existenciu. V prípade Audi by bolo vozidlo takejto triedy veľkou zaujímavosťou. Očakávať by sme zrejme mohli niečo na spôsob nového elektrického Fiatu 500, o ktorom výrobca tvrdí, že je prémiový, čomu nasvedčuje aj jeho cenovka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chce nový malý elektromobil. Rozhodne sa onedlho
VW pracuje na elektromobile veľkosti modelu Polo s cenou 20 až 25 tisíc €
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
7 komentárov
A prave toto šašovanie a špekulovanie by bolo fajn stopnúť nejakým vhodným celosvetovým zákonom, alebo ešte lepšie „medzi-automobilkovskou“ dohodou.
Je tu už úplne priehľadné a hlavne trápne.. Dúfam, že nejaký novinár (možno aj tu) sa konečne odváži napísať to jasne s nejakým šťavnatým nadpisom typu = Dohoda automobiliek na spoločnom podvode zákazníkov pre splnenie noriem….
ktoré si mimochodom tiež zaplatili/dohodli v EÚ parlamente pod vyhrážkami nezamestnanosti a krachu = neplateniu daní pre EU.
Fuj hnus.. Už niekoľko desaťročí to absolútne nie je o tom prebiehať sa, ktorá značka urobí lepšie, krajšie, alebo modernejšie auto ;(
Takže snáď všetci vyznávači značiek rýchlo pochopia, že značky nie sú potrebné a stačí nám jedna s 3 či 4mi modelmi pre všetkých.
Pre ľudí čo cítia, je svet tragédiou! Pre ľudí čo myslia, je svet komédiou! No a skutočnosť je tragikomédia vo všetkom, nie len vo vývoji a predaji automobilov ………!
Aj keď sa teraz „trojičky“ s dotáciami vypredali, technicko-ekonomické problémy zrejme zvýšia cenu budúcej produkcie, a to hlavne pod značkou Audi. Na trhu pribúdajú malé BEV aj od konkurencie. Ako by s trhom zamával dovoz takého Wulingu Hong Guang MINI EV, ak by nebola celá produkcia v Číne predom rozpredaná!
To by bol nápad storočia,celú výrobnú linku na výrobu čínskeho Wulingu vytvoriť tu na Slovensku a nie tie zasraté drahé automobilky,ktoré sa tu nasáčkovali!To by sa konečne elektroautá vyrábali pre obyčajných ľudí a nie pre 20–30% vyvolených!?To by toho „geniálneho“ vodikového Sulíka nenapadlo ,pretože by to nebol pre neho výnosný kšeft!!
Bohužiaľ nie je v EU a ani Číne „bohatý ľudomil“, ktorý by sa pre nás „obetoval“ ! :-))) ….
Jozef az na to ze by potom tie auta stali 4x tolko. Ci si myslis ze slovac bude robit za tolko ako cinania? Plus splnenie vsetlkych predpisov, zaplatenie odvodov, dani atd v Slovenskych/EU podmienkach …
To utiahnu zaplatit len tie drahe zasrate automobilky co vyrabaju auta pre vyvolenych.
Toto už neplatí. Výrobné náklady v SK sú vo všeobecnosti porovnateľné s Činou. Paradoxne vyššia cena produkcie BEV v SK môže byť z dôvodu technického zaostávania EÚ. Hlavne v LFP. Ak by však u nás otvorili Čínske firmy výrobu s transferom know how, cena by bola podobná. Nezabúdajte, majú zhruba rovnaký rozpočet na R&D ako USA.