Šialené! Elektrické Audi RS3 porazilo Porsche 911 GT2, aj keď cúvalo

4

Audi RS3 prerobené na elektromobil „ponížilo“ špičkové Porsche 911 GT2 RS tým, že ho porazilo na spiatočke, pričom Porsche štartovalo klasicky vpred. Navyše vytvorilo svetový rýchlostný rekord pri jazde vzad.

V poslednej dobe nie núdza o závody v šprinte, kedy zdanlivý outsider, napríklad veľký „rodinný“ sedan Tesla Model S či ťažké SUV Model X, poráža drahé superautá. Toto tú však ešte nebolo. Kompaktný elektrický sedan s elektrickým pohonom absolvoval drag race cúvaním, pričom pokoril jeden z najvýkonnejších modelov Porsche všetkých čias.

Technika z Formuly E

Samozrejme, že sa nejednalo o hocaký elektromobil. Bežné Audi RS3 totiž vybavila spoločnosť Schaeffler technikou z Formuly E, pričom mu dala do vienka aj aerodynamický kit. Toto spojenie nie pritom vôbec „náhodné“, nakoľko Schaeffler je hlavným sponzorom tímu Audi Sport ABT. Projekt prestavby Audi RS3 na „formulu“ pritom spoločnosť nazvala 4ePerformance.

Audi RS3 4ePerformance – špecifikácie

Každé koleso modelu Audi RS3 4ePerformance poháňa samostatný elektromotor s výkonom 220 kW. Celkový systémový výkon sa pritom podarilo naladiť „bezstratovo“ na 880 kW (1 180 k) aj vďaka vektorovanému krútiacemu momentu. V prípade tejto elektrickej beštie sa uvádza rovno údaj o zrýchlení z 0 na 200 km/h, a to pod 7 sekúnd. Elektromobil je vybavený dvoma batériami, pričom každá poháňa samostatne jednu z náprav. Ich celková kapacita je 64 kWh.

audi rs3 4eperformance schaeffler porsche 911 gt2 rs

Zdroj: Schaeffler

Porsche nie je žiadne „orezávatko“

Špeciálny elektromobil si žiadal aj špeciálneho súpera. Ako sme už spomínali, stalo sa ním jedno z najvýkonnejších Porsche všetkých čias – 911 GT2 RS. To má pod kapotou 3,8-litrový 6-valec s výkonom 515 kW (700 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Navyše je aj veľmi ľahké, keď váži len 1 470 kg, vrátane plnej nádrže.

Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,8 s, na 160 km/h mu to trvá 5,8 s. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 340 km/h. Za toto všetko si pýta Porsche minimálne 285 000 €.

Svetové rekordy padali ako hrušky

Súčasťou tohto súboja bol aj pokus o vytvorenie svetového rekordu v jazde vzad. Ten sa podarilo elektromobilu Audi RS3 4ePerformance hravo prekonať. Veď dosiahlo rýchlosti 170, 178 a dokonca 207 km/h. Dovtedajší rekord bol pritom 162,7 km/h. Elektromotor má v tomto smere veľkú výhodu, keďže sa dá pomerne jednoducho nastaviť tak, aby dosahoval maximálny výkon aj pri spätnom chode.

Pohon z Formuly v bežných elektromobiloch?

Spoločnosť Schaeffler sa nechala počuť, že Audi RS3 4ePerformance je len testovacou „mulou“. Prostredníctvom nej chcela zistiť, či je možné použiť technológie z Formuly E v sériovo vyrábaných vozidlách. A tento koncept je dôkazom toho, že sa to dá.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dlho očakávaný súboj: Tesla Model 3 Performance vs. BMW M3 | VIDEO
Najextrémnejší drag race sveta: Tesla vs. formula 1 vs. stíhačka vs. superbike
Elektrický ťahač Tesla Semi má nečakane “športový” zvuk | VIDEO

Zdroje: Daniel Abt/Youtube (vrátane titulnej fotografie), Motor1, Porsche

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár