Audi testuje elektrický špeciál s „predlžovačom dojazdu“ pre Rally Dakar

3

Špeciálny elektromobil Audi RS Q e-tron vybavený aj technikou z Formuly E sa už pripravuje na nadchádzajúci ročník Rally Dakar. Bude sa však musieť spoľahnúť na tzv. „range extender“, resp. „predlžovač dojazdu“. Audi toto vozidlo považuje za testovacie laboratórium svojich nových technológií, ktoré sa môžu časom objaviť aj v bežných cestných elektromobiloch.

Audi v rámci svojej aktuálnej tlačovej správy smelo vyhlasuje, že chce byť prvým výrobcom áut, ktorý použije elektrifikované hnacie ústrojenstvo (to má výkon 500 kW, ale zatiaľ nie jasné, aký výkon povolia organizátori Rally Dakar) v kombinácii s „účinným energetickým konvertorom“ k boju o celkové víťazstvo v Rally Dakar.

Účasť na Rally Dakar bude zároveň testovacím laboratóriom pre technológie e-tron v extrémnych podmienkach, ktoré má pomôcť s ich vývojom. Poznatky získané z tohto projektu, na ktorom spolupracujú aj inžinieri z vývoja cestných vozidiel, sa pritom využijú v rámci budúcich sériových elektromobilov značky.

Bez pomoci „predlžovača dojazdu“ to však nepôjde

Elektromobil Audi RS Q e-tron je v rámci prednej a zadnej nápravy vybavený mierne upraveným motorgenerátorom, ktorý Audi vyvinulo pre elektrický monopost jazdiaci šampionát Formula E. Tretí motorgenerátor je súčasťou konvertora energie, ktorý slúži na dodatočné nabíjanie batérie vozidla počas jazdy, podobne ako napr. v prípade vozidla BMW i3 REX, ktoré sa už v takejto konfigurácii nevyrába.

Ide teda o tzv. „range extender“, resp. „predlžovať dojazdu“, ktorý je nevyhnutný, keďže niektoré etapy Rally Dakar majú dĺžku až 800 km a batéria vozidla má kapacitu len 50 kWh. Ako býva zvykom, predlžovačom dojazdu je efektívny spaľovací motor, v tomto prípade „TFSI z DTM“.

Dúfajme, že nepotrvá až tak dlho a na Rally Dakar sa objaví vozidlo, ktoré dokáže zvládnuť aj najdlhšie etapy čisto na batériu bez dodatočnej pomoci. Najväčší technologický potenciál v tomto smere pritom aktuálne zrejme ukazuje Tesla Cybertruck, ktorá by mala vo svojej top verzii ponúknuť dojazd min. 800 km (EPA), pričom sa objavili náznaky, že sériový model by sa mohlo priblížiť k 1 000 km.

Je zaujímavé, že Audi RS Q e-tron nebude prvým elektromobilom, ktorý sa postaví na štart extrémne náročných pretekov Rally Dakar. Tieto závody totiž niekoľkokrát zažili napr. aj plne elektrické vozidlo Acciona 100% EcoPowered. Ten sa spoliehal na čisto elektrický pohon a nemal také vysoké ambície ako Audi. Minimálne prvé 2 svoje účasti však nepretavil v dokončenie celej súťaže.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila rally elektromobil. Jeho technológie sa môžu dostať do bežných áut
Audi odhalilo oficiálny plán ukončenia výroby spaľovacích áut. Zameria sa na elektromobily
Šampionát extrémnych elektromobilov Extreme E ponúkne súboje majstrov sveta F1

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. V článku ste asi zabudli napísať že je to hybrid ktorý má aj spaľovací motor lebo bez neho by bola v prdeli a neprešla by ani prvú etapu

Pridajte komentár