Jediný superšport v ponuke Audi dostane plne elektrického nástupcu. Má sa volať Audi RS e-tron a má byť extrémne rýchly. S jeho vývojom má „Audine“ pomôcť chorvátsky startup Rimac.
Britský Autocar, s odvolaním sa na svoje zdroje priamo z nemeckej automobilky, informuje, že získal informácie o pripravovanom elektrickom superšporte Audi RS e-tron. Masívna elektrifikácia v rámci koncernu Volkswagen sa teda nevyhne ani segmentu športových vozidiel.
A prečo aj, veď len prototypy chystaných elektrických športiakov (minimálne) rýchlostne schovajú do vrecka aj ten najvýkonnejší spaľovák. Tak prečo neurobiť krok vpred. A mimochodom, Audi v minulosti vyrábalo plne elektrickú verziu modelu R8 s prívlastkom e-tron.
Rimac je na roztrahnie
Audi RS e-tron by sa malo montovať v nemeckej továrni Bollinger Höfe, kde vznikajú modely A6, A7 a A8. Avšak kvôli rozpočtovým obmedzeniam by mala veľká časť vývoja prebiehať v Chorvátsku, kde sídli špecialista na vysokovýkonné elektrické pohonné jednotky a ďalšie súvisiace komponenty, Rimac.
A to nie je žiadnym prekvapením, keďže koncernové Porsche pomerne nedávno odkúpilo 10 % podiel v tejto spoločnosti. Rimac pritom mali v podobnej záležitosti osloviť aj ďalšie koncernové značky, a to Bugatti a Lamborghini.
Chorvátsky, dá sa povedať startup, je tak na roztrhanie. Veď „zásobuje“ spoločnosť Koenigsegg, bude sa podieľať na vývoji športových elektromobilov značiek Hyundai a Kia a poskytuje svoj najnovší pohonný systém, ktorý poznáme z jeho vlastného elektrického, takmer 2 000-koňového hyperšportu Rimac C-Two, modelu Pininfarina Battista.
Údajné cieľové špecifikácie
Avšak pohonná jednotka Audi RS e-tron by mala byť „decentnejšia“. Zdroje Carmagazine uvádzajú, že Audi chce pohonnú jednotku so štyrmi elektromotormi (pohon všetkých kolies) a celkovým výkonom 950 koní. A tá má toto 2-miestne športové coupe vystreliť z 0 na 100 km/h za 2,5 s.
Novinka má tiež ponúknuť najlepšiu aerodynamiku v triede, hliníkové monokokové šasi či bezdrôtové nabíjanie. Spoliehať sa pritom chce na batérie novej generácie, t.j. s technológiou solid-state. Predpokladá totiž, že kým sa dostane vozidlo na trh (2023 alebo 2024), budú už tieto batérie komerčne dostupné.
Počíta, že Audi RS e-tron vybaví solid-state batériou s kapacitou 95 kWh, avšak v prípade dojazdu údajne plánuje zabezpečiť pomerne skromných 480 km. Snáď to bude platiť v prípade športovej jazdy.
Dúfame pritom, že tento elektromobil bude vychádzať z úžasného konceptu Audi PB18 e-tron (aj na titulnej fotografii), ktorý bol údajne schválený pre sériovú výrobu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov
„Slovensko by si malo brať príklad z chorvátskej elektromobilky Rimac“
Audi predstavilo základnú verziu modelu e-tron. Menej muziky za menej peňazí