Bratislavské Audi Q8 bude vďaka PHEV pohonu Porsche najvýkonnejším autom značky | Špionážne foto

0

Novinka od Audi, model Q8 vyrábaný v Bratislave, sa stane vďaka verzii RS s plug-in hybridným pohonom najvýkonnejším vozidlom značky. Elektrifikovanú pohonnú jednotku si prepožičia od koncernového sportbacku Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. K dispozícii máme aj špionážne zábery “eReS-ka”. Čo nájdeme pod “kapotou”?

Testovanie najvýkonnejšieho Audi je už v plnom, čoho dôkazom sú aktuálne špionážne fotografie. Veď z liniek bratislavského závodu Volkswagen Group začne schádzať už budúci rok. Vďaka plug-in hybridnému srdcu z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid získa Audi Q8 RS šialených 670 konských síl.

“Neekologicko-ekologický” pohon

Zdrojom extrémneho výkonu bude benzínový 4-litrový 8-valec s dvoma turbami (542 k, 770 Nm) a elektromotor (134 k, 400 Nm). Systémový krútiaci moment pritom dosahuje výnimočných 850 Nm, čím sa plug-in hybridné Audi Q8 RS blíži najvýkonnejším verziám Tesly. Elektrický motor je dopovaný nadštandardnou batériou o kapacite 14,1 kWh.

Audi Q8 Sport Concept

Audi Q8 Sport Concept, z ktorého by mal vychádzať model Q8 RS. Zdroj: Netcarshow.com

Najvýkonnejší nielen v rámci Audi

Prvou zaujímavosťou z hľadiska výkonu je to, že plug-in hybridné Audi Q8 RS s prehľadom poráža superšportový model R8. A to o 68 koní, resp. 290 Nm.

Ešte väčší náskok bude mať pred svojou “spaľovacou” konkurenciou v podobe BMW X6 M (567 k, 0 – 100 km/h: 4,2 s), Mercedes-Benz AMG GLE 63 (577 k, 0 – 100 km/h: 4,2 s), Range Rover Sport SVR (575 k, 0 – 100 km/h: 4,3 s) či Lamborghini Urus (641 k, 0 – 100 km/h: 3,6 s). Údaj o zrýchlení zatiaľ síce nepoznáme, ale sme si istý, že “stovku” dosiahne rýchlejšie ako prví traja spomínaní konkurenti.

Dynamika a dojazd podobné Porsche

Pre lepšiu predstavu o možných dynamických vlastnostiach Audi Q8 RS, uvádzame že Porsche Panamera (2 385 kg) s rovnakým plug-in hybridným pohonom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h. A hmotnosť Audi Q8 RS by nemala byť zas o toľko vyššia, aby výraznejším spôsobom degradovala tieto parametre.

Dojazd a spotreba Audi by sa však mohli zhoršiť kvôli vyššiemu koeficientu odporu vzduchu. Porsche prejde čisto na elektrinu 50 km. Jeho priemerná “papierová” spotreba je 2,9 l/100 km pri 66 g emisií CO2 na km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektrické Audi je možné rezervovať už aj v SR. Na koľko vyjde?
Audi prestavilo stratégiu elektrifikácie: 20 e-modelov do 7 rokov
Audi Q8: Čo prináša mild-hybridný pohon novinky z Bratislavy?

Na ťahu je Lamborghini Urus

Ako sme uviedli vyššie, Audi Q8 RS by svojim výkonom a možno aj dynamickými vlastnosťami pokorilo jedno z najextrémnejších SUV súčastnosti, a to Lamborghini Urus. Talianská automobilka však už potvrdila, že cca do 16 mesiacov uvedie na trh aj výkonnú plug-in hybridnú verziu.

lamborghini urus

Lamborghini Urus. Zdroj: netcarshow.com

A keďže Lamborghini patrí do koncernu VW Group, rovnako ako Audi, sme zvedaví, či dostane Urus výkonnejšiu pohonnú jednotku, resp. či dokáže ponúknuť lepšie dynamické vlastnosti ako Q8 RS.

Zdroj: Autocar

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!