Privítajte Audi Q8 e-tron – vynovený, vylepšený a premenovaný prvý elektromobil značky

2

Prvým sériovým vysoko objemovým elektromobilom značky Audi sa stal v roku 2018 model Audi e-tron. Teraz, po 4 rokoch a 150 000 predaných kusoch, sa toto veľké SUV dočkalo významného „refreshu“. V rámci neho došlo k vylepšeniam výkonu, dojazdu, nabíjania a aerodynamiky, optimalizácii pohonu, prepracovaniu dizajnu, ako aj premenovaniu na Audi Q8 e-tron.

„Nové“ Audi Q8 e-tron vo variantoch „SUV“ a Sportback má rozmery 4 915 x 1 937 x 1 633/1 619 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 928 mm. Športovo ladené verzie SQ8 e-tron sú o 2 mm nižšie a o 39 mm širšie. Objem batožinového priestoru vozidiel je 569 l, resp. 528 l (Sportback). Audi tiež spomína predný kufor, tzv. frunk, ktorý má objem 62 l.

Novinka od Audi má vylepšené elektromotory, progresívne riadenie, aerodynamiku (0,27, resp. 0,24) či systémy riadenia podvozku. Štandardom je pritom vzduchové odpruženie, ktoré umožňuje meniť svetlú výšku vozidla až o 76 mm. Čo sa týka pohonu, na výber budú 3 verzie (všetky s pohonom oboch náprav) pre každý z dvoch karosárskych variantov.

3 verzie

Základné verzie nesú pomenovanie Audi Q8 50 e-tron a Audi Q8 Sportback 50 e-tron. Ponúkajú batériu s kapacitou 95 kWh (89 kWh netto), dojazd 491 km, resp. 505 km (WLTP). V režime „Boost“ majú výkon 250 kW a krútiaci moment 664 Nm. Ich maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 200 km/h.

„Stredné“ verzie Audi Q8 55 e-tron a Audi Q8 Sportback 55 e-tron ponúkajú batériu s kapacitou 114 kWh (106 kWh netto), dojazd 582 km, resp. 600 km (WLTP), výkon 300 kW (v režime Boost), krútiaci moment 664 Nm či maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Vrcholné, športovo ladené verzie Audi SQ8 e-tron a Audi SQ8 Sportback e-tron sa môžu pochváliť troma elektromotormi s celkovým výkonom 370 kW a krútiacim momentom 973 Nm. Maximálna rýchlosť je však len o niečo vyššia, a to 210 km/h. Údaje o zrýchlení Audi zatiaľ nespomína. Aj v tom prípade však poznáme dojazd, a to 494 km, resp. 513 km (WLTP), ktorý zabezpečuje rovnaká batéria ako v prípade stredných verzií.

Čo sa týka nabíjania, novinka podporuje maximálny nabíjací výkon 150 kW (verzie 50 e-tron), resp. 170 kW (ostatné verzie). Vďaka tomu sa batérie vozidlá majú nabiť z 10 na 80 % za cca 31 min. V štandarde nájdeme aj 11-kW palubnú nabíjačku. Za príplatok bude k dispozícii 22-kW „palubka“. Poteší podpora funkcie Plug & Charge, avšak len na vybraných nabíjacích staniciach.

Príchod na trh a cena

Audi Q8 e-tron bude možné objednať od polovice tohto mesiaca. Na prvé európske trhy sa dostane koncom februára budúceho roku. A známa je aj prvá cenovka. Základná verzia bude v domácom Nemecku začínať na cene 74 400 €.

Zdroj: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi A6 Avant e-tron s dojazdom až 700 km je predzvesť prvého elektrického „kombíka“ značky
Audi rozšíri projekt luxusných nabíjacích hubov, ktoré suplujú domáce nabíjanie
Audi oznámilo urýchlenie svojej transformácie a postupné ukončenie výroby spaľovacích áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár