Audi predstavilo elektromobil novej generácie, ktorý sa zaradí k Tesle Model Y

6

Automobilka Audi predstavila elektrické SUV strednej triedy Audi Q6 e-tron, ktoré vyrástlo na úplne novej platforme PPE. A podľa výrobcu má tento model stanovovať štandardy z hľadiska výkonu, dojazdu, nabíjania, jazdnej dynamiky a dizajnu.

800-V platforma Premium Platform Electric (PPE), ktorú Audi vyvinulo spoločne s Porsche má predstavovať ďalší krok v transformácii značky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Na tejto platforme pritom vyrástlo aj nedávno predstavené Porsche Macan.

Audi Q6 e-tron sa rovnako ako Porsche Macan zaradí do strednej triedy, kde dominuje Tesla Model Y. Ponúka pritom rozmery 4 771 x 1 993 x 1 648 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 899 mm. Pre porovnanie, rozmery Modelu Y sú 4 751 x 1 921 x 1 624 mm a rázvor dosahuje hodnotu 2 890 mm.

Základný objem batožinového priestoru elektrickej novinky od Audi je 526 l. Ten sa dá po sklopení zadného radu sedadiel deleného v pomere 40:20:40 rozšíriť na 1 529 l. A „Q-šestka“ ponúkne aj predný kufor (tzv. frunk), ktorý má objem 64 l.

Úvodné verzie

Na úvod budú dostupné 2 verzie elektromobilu Audi Q6 e-tron, ktoré ponúknu pohon oboch náprav. Tá nižšie postavená disponuje výkonom 285 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximálnou rýchlosťou 210 km/h, 100-kWh batériou (94,9 kWh netto) a dojazdom 625 km (WLTP).

Verzia SQ6 e-tron ponúka výkon 380 kW („po aktivácii extra funkcie“), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s,  maximálnu rýchlosť 230 km/h, 100-kWh batériu a dojazd 598 km (WLTP). A neskôr budú k dispozícii aj verzie s pohonom zadnej nápravy, ktoré ponúknu vyšší dojazd.

Nabíjanie

Platforma PPE s 800-V elektrickou architektúrou umožňuje nabíjanie max. výkonom 270 kW. Vďaka tomu sa má model Q6- e-tron nabiť z 10 na 80 % za cca 21 min, resp. má byť možné počas 10 min nabíjania získať dojazd 255 km (zrejme podľa cyklu WLTP).

audi q6 e-tron

Zdroj: Audi

Pri nabíjaní na 400-V nabíjacej stanici dôjde k rozdeleniu batérie na dve 400-V časti, ktoré je možné paralelne nabíjať výkonom do 135 kW. Audi Q6 e-tron podporuje na kompatibilných nabíjacích staniciach aj funkciu Plug & Charge. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW a max. rekuperačný výkon vozidla je 220 kW.

OS a displeje

Audi tiež informuje, že infotainment modelu Q6 e-tron beží na operačnom systém Android Automotive. Infotainment je pritom spárovaný s 11,9″ digitálnym prístrojovým panelom, 14,5″ centrálnym dotykovým displejom, ako aj 10,9″ displejom spolujazdca a head-up displejom s rozšírenou realitou, ktoré sú voliteľné.

Dostupnosť a cena

Audi Q6 e-tron bude možné objednať od tohto mesiaca, pričom spustenie dodávok vozidla je naplánované na 3. kvartál tohto roku. Cena spomínaných úvodných verzií začína na 74 700 €, resp. 93 800 € (platí zrejme pre nemecký trh).

audi q6 e-tron

Zdroj: Audi

Zdroj: Audi  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Najlacnejšie“ elektrické Audi prešlo modernizáciou. Q4 e-tron ponúka vyšší dojazd či výkon
Porsche predstavilo svoje prvé elektrické SUV – Macan. Známa je aj cena
Audi uvedie na trh drahú offroadovú verziu svojej elektrickej vlajkovej lode Q8 e-tron
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Ty to vidíš poloprázdne, a iní to budú vidieť poloplné! Ťažko vyhovieť všetkým! Hlavne, že všetci chceme mier! 🙂

  1. Neskutočne som sa bál toho, že v AUDI podľahnú tomu priondenému trendu dávať na SUV či crossovery bezrámové dvere. Našťastie sa to u Q6 e-tron nekoná. A som naozaj veľmi rád, že bude na výber normálna pevná strecha (teda podľa videa to tak vyzerá) a nie stále tie veľké presklené plochy, a dúfam, že aj nejaká textília na sedadlá bude možná a nie zase poondená koža. Uvidíme aký bude ten dojazd. Ale pre mňa momentálne asi jasná voľba práve táto Q6 e-tron. Tesla Y je super v istých smeroch, ale pre mňa je to pri porovnaní Tesly a AUDI úplne jasná voľba. Ono to nie je len o nejakých výkonoch, spotrebe, cene a podobne. Ja sa musím v aute cítiť dobre. Navyše, v Čechách už budú mať tuším tretí showroom od Tesly a na Slovensku stále nič. Dokonca ani servis (áno, o tých provizoriách pri Trnave, a ešte kdesi, viem).

Pridajte komentár