Audi poodhalilo konkurenta Tesly Model Y, ktorý vyrástol na úplne novej e-platforme

10

Automobilka Audi poodhalila elektrické SUV strednej triedy Audi Q6 e-tron, ktoré sa zaradí do segmentu, kde dominuje Tesla Model Y. Konkurencieschopnosť tohto modelu má pritom zabezpečiť úplne nová e-platforma PPE vyvinutá spoločne s Porsche.

Audi informuje, že elektromobil Q6 e-tron spustí najväčšiu modelovú ofenzívu v histórii značky. Zároveň ide o prvý model značky, ktorý vznikol na úplne novej 800-V platforme PPE (Premium Platform Electric) navrhnutej špeciálne pre prémiové modely od Audi a Porsche.

Audi Q6 e-tron bude podľa Nemcov plnohodnotne predstavené ku koncu tohto roka a má „nanovo definovať referenčné hodnoty v priemysle, a to z hľadiska výkonu, dojazdu a nabíjania.“ A Audi aktuálne ponúka prvé skúšobné jazdy na prototype pre vybraných novinárov, vďaka čomu sa dozvedáme niektoré z očakávaných parametrov.

Možné špecifikácie

Portál Motor1, ktorý mal možnosť zviesť sa v Audi Q6 e-tron, uvádza, že verzia Q6 55 e-tron by mala podľa odhadov Audi ponúknuť výkon 280 kW (v režime „Boost“ krátkodobo 295 kW). Batéria modelu má kapacitu 100 kWh a odhadom má zabezpečiť dojazd okolo 600 km (WLTP).

Nabíjací systém bude podporovať nabíjanie maximálnym výkonom 270 kW, vďaka čomu sa má Audi Q6 e-tron za ideálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % za cca 30 min. A zrýchlenie z 0 na 100 km/h by mohlo byť pod 6 s.

Je viac ako pravdepodobné, že Audi ponúkne aj ďalšie verzie modelu Q6 e-tron, vrátane výkonného modelu SQ6 e-tron. Jeho možné špecifikácie pritom môže naznačovať koncernový bratranec Porsche Macan, ktorého základom je takisto platforma PPE. Porsche v prípade tohto modelu už skôr naznačilo, že najvýkonnejšia verzia ponúkne výkon cca 450 kW a krútiaci moment cez 1 000 Nm. Porsche vtedy tiež uviedlo, že nabitie 100-kWh batérie z 5 na 80 % bude trvať menej ako 25 min.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi vraj chce kúpiť platformu pre elektromobily od čínskej konkurencie. Padlo aj prvé meno
Audi A6 Avant e-tron s dojazdom až 700 km je predzvesť prvého elektrického „kombíka“ značky
Privítajte Audi Q8 e-tron – vynovený, vylepšený a premenovaný prvý elektromobil značky
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Určíte držím AUDI Q6 e-tron palce. Akurát – žeby konkurent Tesly? Čo ti ja viem… Už tu bolo toľko konkurentov Tesly a Tesla killerov, že sa to snáď ani nedá spočítať.
    Tesla si iba pokojne kráča od jedného predajného rekordu k druhému.
    Takže ešte raz: Čo ti ja viem?…

      • Súhlasím, q4 e-tron je na cenovej úrovni Tesly y,, akurát v základnej výbave začína kde Tesla konci.. a u Audi sa pripláca za všetko,, aj qi nabijanie mobilu je plus 400€

        • Tak toto isto nebude konkurencia Tesly Model Y.
          Preco?
          1) Je to posledna platforma pred cinskou od SAIC. Je to ten najvatsi nepodarok aky kedy audi stvorilo.a preto Audi uprosilo cinanov aby mu predali platformu, lebo vidia ze to nie je konkurencie scopne mozno ani voci francuzom.
          2) Cena Audi je vyssia z dovodu vacsej zamestnanosti a nizsej efektivity vyroby.
          3) Historia, Audi nechce vyrabat bezudrzbove auta. Ma servisnu siet a ta musi z niecoho zit. Audi potrebuje povynne servisne intervaly, a po 4 rokoch sa musia prejavit kazitka, aby bolo co opravovat a zarabat na flotile.
          4) Datum vydania. Chce konkurovat aktualnej Tesle MY ale zacnu ju dodavat v buducnosti.

          Tieto dovody su taky jasny znak ze toto auto nebude konkurentom Tesla Model Y. Tieto Audi a Porshe budu parametramy horsie ale drahsie, tak ich navonaju, prihodia perforovanu kozu a daju tomu honosny nazov Premiova trieda. Nieco take ako Ackovy mercedes s 1,2 motorom od Renaltu. Hlupaci sa na to chytia a aj sa vystatuju ze maju Mercedes a kazdy dokola vie ze maju Renalt s inym logom.

          Nezabudajte ze Audi zaspalo dobu a sami to priznali, takze nenechajme sa oklamat ze dokazali vyrobyt platformu ktora moze konkurovat najlepsim a aj tak idu zobronit do ciny o cely automobil.

          Padli do kategorie navonana zdochlina. Ani cisty europania ani cisty cinania. Pre psy je take oznacenie „poulicna zmes“.

          Nie dakuje pre mna tento automobil nebude.

          • Nechcem polemizovať s tým, čo píšeš! Počul som však od viacerých moderátorov motoristických relácií, že ani TESLA nie je bez chýb a problémov, ako to prezentujú niektorí jej nekritickí priaznivci …..

  2. Pravda, konkurent Tesly to nebude. 800 Voltová architektúra, max. nabíjací výkon 270 kW, prémiový segment, Tesla z toho nič nemá 🙂

    • Pravda, tesla z toho nič nepotrebuje lebo pri 400V architekture ma nabijaci výkon 250kW. Na rozdiel pd premiovej audiny sa už dávno predáva a nieje to len výkrik na papiery. Pokial ti trochu kože v interieri stačí tak ti to neberiem. Ja radšej zvolím najbezpečnejšie, najuspornejšie, najspolahlivejšie auto v podobe Tesly. Ak budem chceť výkon tak navyše k spomenutým vlastnostiam aj najvýkonejšie. Kým sa táto audina dostane do realnej výroby tak už bude zastaralá.

      • Tak tou kožou to asi len nebude. Podľa akej štatistiky je Tesla najspoľahlivejšie auto? Tesla výraba dobré elektromobily ale len podpriemerné automobily.

  3. niejedolezite on

    konkurencia pre Teslu Y to bude, ak bude aj cena porovnatelna…

    technologia je druha vec…pretoze kym toto auto uzrie svetlo sveta, Tesla bude zas niekde dalej…

Pridajte komentár