Audi uvádza na trh Q6 e-tron s najväčším dojazdom a najnižšou cenou

7

Čerstvá novinka Audi Q6 e-tron, ktorá vyrástla na úplne novej e-platforme a ktorá patrí rovnako ako Tesla Model Y do strednej triedy, prichádza na trh v najefektívnejšej verzii s paradoxným menom Audi Q6 e-tron Performance. Tá sa pritom môže pochváliť najväčším dojazdom či najnižšou cenou v rámci modelového radu.

Elektrické SUV strednej triedy Audi Q6 e-tron s rozmermi 4 771 x 1 993 x 1 648 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 899 mm a batožinovým priestorom s objemom 526 / 1 529 l + 64 l „frunk“ postavené na úplne novej 800-V platforme PPE vyvinutej spoločne s Porsche bolo v marci predstavené v dvoch verziách s pohonom oboch náprav.

A dnes Audi uvádza na trh novú verziu elektromobilu Q6 e-tron – „Performance“, ktorá je napriek názvu najefektívnejšou verziou z modelového radu. Ponúka pritom pohon zadnej nápravy, výkon max. 240 kW, max. krútiaci moment 485 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s či maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Zo 100-kWh batérie (94,9 kWh netto) dokáže dostať najvyšší dojazd spomedzi ponúkaných verzií, a to 641 km (WLTP). A vďaka najvyššej efektivite dokáže počas 10 min nabíjania získať aj najvyšší dojazd – 260 km (zrejme podľa cyklu WLTP). Z 10 na 80 % sa pritom dokáže nabiť za 21 min (model podporuje max. nabíjací výkon 270 kW).

audi q6 e-tron

Zdroj: Audi

Pre porovnanie, modely Audi Q6 e-tron Quattro a SQ6 e-tron ponúkajú pohon oboch náprav, výkon max. 285 / 380 kW, max. krútiaci moment 580 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 / 4,3 s, maximálnu rýchlosť 210 / 230 km/h, batériu s kapacitou 100 kWh, dojazd 625 / 598 km (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za 21 min či zisk dojazdu 255 km počas 10 min nabíjania (verzia Quattro).

Cena a dostupnosť

Čo sa týka ceny, novinka Audi Q6 e-tron Performance začína v Nemecku na cene 68 880 €, zatiaľ čo verzie Quattro a SQ6 stoja od 74 700 € (u nás 75 600 €), resp. 93 800 € (u nás 94 300 €). Dodávky drahších verzií budú spustené v auguste. Verzia „Performance“ ich bude nasledovať v rámci 3. štvrťroku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO predstavilo lacnejšieho konkurenta Tesly Model Y s dojazdom až 1 000+ km (CLTC)
Audi uvedie na trh drahú offroadovú verziu svojej elektrickej vlajkovej lode Q8 e-tron
Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Mudrlant..
      si pozri kolko stala Audi Q6 pre par rokmi ako quatro so silnejsim motorom. Urcite to nebolo pod 75k. V tejto kategorii su EV uz lacnejsie ako boli spalovaky. A ked zapocitas TCO (celkove naklady na vlastnictvo) tak EV je podstatne lacnejsie pri takychto vacsich autach.

      • Ale ja chcem byť taký MUDrLANT! Všetky BEV sú od začiatku predražené, a spaľováky výrobcovia v tichosti v posledných rokoch spojených s kovidom podražili, a tak sa cenové rozdiely znížili!

  1. Tesim ze je dalsie auto s ktorym sa da jazdit efektivne a bez emisii v meste, a zaroven tahat karavan na dovolenku. Cena 75k na Audi je tiez OK. Ked porovnam s nasou diezlovou Alhambrou kupenou pred x rokmi za 45k (dnes by stala tak 55k), tak priplatok 20k za vykonne EV Audi s dlhym dojazdom nie je take hrozne.
    Popri Kia EV9 je to dalsie BEV ktore je realne pouzitelne pre karavanistov!

    • Milý MILAN! Si šťastný človek, keď tzv. priplatiť 20k pre teba nie je až tak hrozné! Pre väčšinu, ktorá pracuje, je to 20 čistých mesačných príjmov …… Ja viem, nie všetci musíme mať auto za 45 alebo 75k, ale dnes veľmi chýbajú ľudové BEV za 10 až 20k, a pritom by mohli byť! Ja som v roku 2020 kúpil za 11.000 FABIU, ktorá má všetko čo treba, aby jazdila po cestách. Tak prečo dnes nemôže byť za 11.000 porovnateľné BEV s dojazom okolo 300 km!

      • Mily ANONYM! Povedal som jedno slovo na fabiu za 11 tisic? Nepovedal, kludne nech si ludia jazdia na com chcu a na co maju. BEV je objektivne lepsie auto (aj bez ohladu na ekologiu) a vyjadril som potesenie ze zacinaju byt na trhu BEV s ktorymi sa da tahat karavan. Nechapem naco vobec porovnavas fabiu s Q6.. skus tahat 1.8 tonovy karavan s fabiou.

        • Milý MILAN! Povedal som, že si šťastný človek, keď tzv. priplatiť 20k pre teba nie je až tak hrozné! A až potom som spomenul, že na trhu chýbajú ľudové BEV za 10 až 20k, ktoré by mali byť základom pri výmene vozového parku za ten ekologickejší. Fabiu za 11k som spomenul ako príklad, že aj v EU sa dá vyrobiť lacné auto, len sa tomu automobilky bránia! Nijako som nekritizoval tvoje potešenie z Q6. Vieš, ono to tvoje „kludne nech si ludia jazdia na com chcu a na co maju“, vyznelo trochu povýšenecky až snobsky ……….

Pridajte komentár