Audi Q6 e-tron má slovenské ceny a MG Cyberster dostal prvé európske cenovky

5

Aktuálne sme spoznali ceny ďalších elektromobilov, ktoré sa chystajú na slovenský trh. SUV strednej triedy Audi Q6 e-tron postavené úplne novej platforme PPE totiž dostalo slovenské cenovky a roadster MG Cyberster odhalil prvé európske ceny, ako aj ďalšie špecifikácie, vrátane WLTP dojazdu.

Audi Q6 e-tron

Elektrické SUV Audi Q6 e-tron sa vďaka rozmerom 4 771 x 1 993 x 1 648 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 899 mm radí do strednej triedy, kde nájdeme aj Teslu Model Y.

Na úvod je model dostupný v 2 verziách s pohonom oboch náprav. Nižšie postavená verzia disponuje výkonom 285 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximálnou rýchlosťou 210 km/h, 100-kWh batériou (94,9 kWh netto) a dojazdom 625 km (WLTP). A na Slovensku je možné tento model objednať za cenu od 75 600 €.

Výkonná verzia Audi SQ6 e-tron ponúka výkon 380 kW („po aktivácii extra funkcie“), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s, maximálnu rýchlosť 230 km/h, 100-kWh batériu a dojazd 598 km (WLTP). A to za cenu od 94 300 €. Spustenie dodávok modelu Audi Q6 e-tron pre európsky trh je naplánované na 3. kvartál tohto roku.

MG Cyberster

Na slovenský trh tento rok dorazí aj zaujímavý elektrický roadster MG Cyberster s pomerne netradičnými rozmermi 4 535 x 1 913 x 1 329 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 690 mm.

V Európe bude tento športový elektromobil minimálne na začiatok dostupný v 2 verziách. Jednomotorová verzia „Trophy“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 250 kW, max. krútiaci moment 475 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 s. A aktuálne sme spoznali prvú európsku cenu. Britské zastúpenie značky totiž informovalo, že tento model je možné objednať od 54 995 GBP (cca 64 400 €).

Verzia s dvoma elektromotormi a pohonom oboch náprav „GT“ bude ako historicky najvýkonnejší a najrýchlejšie akcelerujúci model značky disponovať výkonom 375 kW, max. krútiacim momentom 725 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,2 s. Jej britská cena pritom začína na 59 995 GBP (cca 70 200 €).

Pri príležitosti spustenia objednávok vo Veľkej Británii sme spoznali ďalšie špecifikácie modelu určeného pre Európu. Obe spomínané verzie sú vybavené 77-kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd 509 km (WLTP), resp. 449 km (WLTP). Čo sa týka nabíjania, roadster od MG podporuje max. nabíjací výkon 150 kW, pričom sa z 10 na 80 % nabije za 38 min.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické novinky od MG na slovenskom trhu odhalili svoje ceny
„Najlacnejšie“ elektrické Audi prešlo modernizáciou. Q4 e-tron ponúka vyšší dojazd či výkon
Tesla znížila ceny aj v rámci slovenského konfigurátora. A zlacnila aj FSD a zrušila zľavy na „skladovky“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Audi nech uz skrachuje, ved to kupuju len agresivni provokateri vyhrotenych situacii. A VW evidentne dobrovolne ignoroval pokrok, za co by si zasluzil vystriedat. Naviac tento etron s ekologiou nema naozaj nic spolocne, a prave pri porovnani s modelom Y ma takmer 1.4x vyssiu spotrebu. WLTP nad 600km im musel vyjst jedine nejakym dalsim podovodom na styl diesel-gate.
    MG ma skutocne netradicne rozmery, ak je to tak, ako pise autor:“4 535 x 1 913 x 1 329 mm (dĺžka x výška x šírka)“. Ale zjavne to bude len preklep.

    • Z elektromobilov by som osobne bral práve Audi Q6 e-tron, alebo ešte snáď EQS SUV, Enyaq 85x. Tesla Y by tiež nebola zlá voľba, lenže tam je veľa vecí, čo ma riadne se.ie. Resp. neponúka to, čo práve Audi, či ten EQS SUV a Enyaq. Alebo teda skôr núti to, čo v aute nechcem. Ono to nie je len o efektivite. Porovnávať autá na základe toho, ako sú „priateľské“ k prírode a podobne, je tiež celkom úsmevné. Kde je tá hranica, po ktorú je auto ekologické a za ktorou už nie? Je to individuálne. Každý to inak vníma. Každé auto treba vyrobiť a to ekologické proste nie je a nikdy nebude. Nech to nazveme akokoľvek, môžeme tomu dať nálepku „eco“ ale to nie je proste reálne. Ale na zaslepenie „eco-pokrytcov“ to úplne stačí. Už mám pocit, že to niektorým jedincom riadne prerastá cez hlavu a majú pocit, akí sú hrdinovia, lebo sú „eco“ a ešte v tej svojej arogancii a pocitu nadradenosti idú ukazovať prstom na tých, ktorí nie sú tak „eco“ ako oni. Je až desivé, ako to v South Parku vystihli. Konkrétne to bola epizóda „Nebezpečí snobu“. Totálne presne to vystihuje toto „eco“ šialenstvo.

      • suhlasim, auta ako oznacenie ECO nie je velmi stastne riesene..faktom ale je, ze doprava v mestach je jeden z najvacsich znecistelovatelov obzdusia a v tom je najvacia pridana hodnota el. vozidiel..ja jedno uz mam a kupujem druhe, lebo sa na to naozaj bajecne jazdi..hlavne, nech sme zdravi a mame prijem a mozem posplacat tie uvery na tie auta..ale aj tak to stoji za to…
        a ked uz nic, aspon mam zo seba dobry pocit, ze moje auta uz CO2 ani ine svinstva neprodukuju

Pridajte komentár