Audi Q5 e-tron je ďalším elektromobilom nemeckej značky. Začne v Číne

6

Audi na ceste k portfóliu bez spaľovacích áut predstavilo svoj ďalší elektromobil Audi Q5 e-tron, ktorý je koncernovým bratrancom VW ID.6. Oba modely boli pôvodne navrhnuté pre čínsky trh, avšak objavili sa správy, že VW ID.6 sa má začať dovážať aj do Európy. V hre tak môže byť aj model od Audi.

Audi Q5 e-tron vyrástlo na koncernovej platforme MEB, na ktorej vznikli napr. aj modely VW ID.3/4/5/6, Škoda Enyaq iV či Audi Q4 e-tron. Spolu s VW ID.6 ide o najväčší z „MEB modelov“, do ktorého sa zmestia 3 rady sedadiel, pričom k dispozícii budú 6 a 7-miestne varianty. Na dĺžku má pritom 4 876 mm a rázvor kolies dosahuje 2 965 mm, informuje Carscoops.

Zrejme 3 verzie

Nový elektromobil bude podľa Insideevs dostupný minimálne v 3 verziách. Základom sa stane „zadokolka“ (RWD) s výkonom 132 kW, 63,2-kWh batériou a dojazdom 420 km (NEDC), ktorá príde na trh zrejme neskôr. Na úvod pôjde do predaja výkonnejšia 150-kW zadokolka aj verzia s pohonom oboch náprav (AWD) a výkonom 225 kW. Obe verzie budú vybavené batériou s kapacitou 83,4 kWh a zabezpečia dojazd 560 km NEDC (RWD), resp. 520 km (AWD).

V interiéri, ktorý je zdá sa odvodený od interiéru modelu Q4 e-tron, nájdeme 11,25″ digitálnu prístrojovú dosku a 11,6″ centrálny dotykový displej infotainmentu. V prípade „Q-päťky“ však samozrejme ponúkne viac priestoru.

Príde aj do Európy?

Audi Q5 e-tron sa bude vyrábať v Číne v rámci spoločného podniku VW-SAIC, a to spoločne s príbuzným modelom Volkswagen ID.6. Nedávno sa pritom objavila správa, že veľké elektrické SUV ID.6 sa má dovážať do Európy, aj keď to pôvodne nebolo v pláne.

Podľa neoficiálnych zdrojov má na starý kontinent prúdiť 15 000 ks ročne. Na tieto správy reagoval aj hovorca VW, ktorý uviedol, že „ak sú modely úspešné na jednom trhu, prirodzene sa analyzujú trhové príležitosti v iných regiónoch“.

Takže je teoreticky možné, že z Číny by sa mohlo do Európy dovážať aj Audi Q5 e-tron. V tejto súvislosti sa však zatiaľ neobjavili žiadne informácie, takže to treba brať len ako špekuláciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi oznámilo urýchlenie svojej transformácie a postupné ukončenie výroby spaľovacích áut
„Vstupný“ elektromobil od Audi dostáva 2 nové verzie, vrátane tej s najdlhším dojazdom
Volkswagen predstavil svoj najväčší elektromobil – až 7-miestny model ID.6

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Aká je to „politika“ koncernu VW, keď ID.6 a Audi Q5 e-tron sú primárne určené pre Čínu, kde je vysoká konkurencia domácich výrobcov, a o Európe, kde by to urgentne chcelo rozšíriť sortiment aj počty kusov, sa len uvažuje ?!!! Európu potom asi „zaplaví“ Tesla a „originál Čína“?!

  2. Butrus Butrus-Ghálí on

    Zase SUV. Aj VW nové SUV aj Audi. Im už to načisto pere. Efektivita ide do vzduchu. Nech vyrobia normálne auto s normálnou spotrebou, dobrou efektivitou a za normálnu cenu. Nie 50k veľké debiliny.

  3. Mali by zoficiálniť energetické štítky ako na elektro-spotrebiče, efektivitu vozidla/ pomer cena/ výkon/ dojazda to by sme videli frmol. Samé sedany a hatchbacky. Nie len tlačiť na spaľovacie motory a ich efektivitu. Tu sa EÚ zrazu nepozerá kto aké efektívne auto vyrobí a potom VAG vypľúva jednu veľkú 2,5 tonovú debilinu za druhou

  4. Vo väčšine krajín sú obmedzenia rýchlosti 50/90/130 km/hod. Napriek tomu sa vyrábajú klasické vozidlá s rýchlosťami 200 až 250 km/hod. , čo si vyžaduje výkonné motory, primerané dimenzovanie transmisií, a prináša to aj vyššiu spotrebu paliva. U porovnateľných BEV sú dokonca inštalované ešte vyššie výkony , a majú raketové akcelerácie. Výnimkou pritom nie je ani TESLA, ktorá je na špici! Spotrebu energie a dojazdy pritom všetci uvádzajú v optimistických režimoch, ktoré majú ďaleko od využívania inštalovaných výkonov. Tak aká je tá ekológia BEV, a tak čo s tým?!

  5. by ma zaujímalo, čo sa bude vyrábať za pár rokov v Devínskej , keď vo VW zistia, že európsky zákazník akceptuje aj auto vyrobené v Číne

Pridajte komentár