„Vstupný“ elektromobil od Audi dostáva 2 nové verzie, vrátane tej s najdlhším dojazdom

1

Automobilka Audi rozširuje modelový rad Audi Q4 e-tron o dve verzie – Q4 Sportback 40 e-tron, ktorá ponúka najdlhší dojazd zo všetkých verzií a Q4 45 e-tron quattro s pohonom oboch náprav a výkonom 195 kW. A spoznali sme aj ich ceny.

Audi v apríli predstavilo kompaktné elektrické SUV Q4 e-tron v 3 verziách a 2 karosárskych variantoch. To vyrástlo na koncernovej platforme MEB, rovnako ako súrodenecké modely Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV. Nemecká prémiová značka ho pritom považuje za svoj „vstupný“ model do sveta elektromobility.

Audi Q4 e-tron bolo doteraz dostupné v troch verziách – Q4 35 e-tron, Q4 40 e-tron, Q4 50 e-tron, pričom nie všetky boli k dispozícii v oboch karosárskych variantoch – „e-tron“ a „e-tron Sportback“ („SUV-kupé“ so športovo strihnutým zadkom).

No a aktuálne je už možné objednať verziu Q4 40 e-tron s 82-kWh batériou (brutto), pohonom zadnej nápravy či výkonom 150 kW aj v prevedení Sportback. Tento variant karosérie pritom neprináša len športovejší vzhľad, ale vďaka lepšej aerodynamike aj o niečo vyšší dojazd. A to 534 km (WLTP) oproti 520 km (WLTP) v prípade štandardného „SUV“ variantu. Na Slovensku jeho cena začína na 53 390 € bez zahrnutia aktuálneho bonusu vo výške 3 000 €.

A Audi rozšírilo aj ponuku verzií s pohonom oboch náprav o verziu „Q4 45 e-tron quattro“ s 82-kWh batériou, dojazdom 490 km (WLTP), výkonom 195 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s a maximálnou rýchlosťou 180 km/h.

Túto verziu zatiaľ nenájdeme v slovenskej ponuke ani v slovenskom cenníku. Dostupná je však na prvých trhoch, takže sme spoznali prvé cenovky. V Nemecku pritom začína na cene 50 900 €.

„Uhlíkovo neutrálne“

Audi v rámci svojej aktuálnej tlačovej správy tiež informuje, že model Q4 e-tron bol certifikovaný spoločnosťou TÜV NORD ako uhlíkovo neutrálny, čo znamená, že podľa štandardov TÜV NORD má nulovú uhlíkovú stopu. A to vďaka tomu, že sa vyrába v závode, ktorý využíva len „zelenú“ energiu, že obnoviteľnú energiu používajú aj dodávatelia batériových článkov a že emisie, ktoré sa nedajú eliminovať, Audi kompenzuje uhlíkovými kreditmi, ktoré financujú projekty na zmiernenie klimatických zmien.

Zdroj: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi testuje elektrický špeciál s „predlžovačom dojazdu“ pre Rally Dakar
Audi odhalilo oficiálny plán ukončenia výroby spaľovacích áut. Zameria sa na elektromobily
Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Vyberám jednu poznámku, ktorá je mi veľmi sympatická: „model Q4 e-tron bol certifikovaný spoločnosťou TÜV NORD ako uhlíkovo neutrálny“.
    Mimoriadne sympatické.

Pridajte komentár