Tretím kompaktným elektrickým SUV koncernu VW Group, ktorý vychádza zo špecializovanej e-platformy MEB a ktorý sa už od dnes vyrába, je Audi Q4 e-tron. Na trh dorazí už onedlho.
Automobilka Audi neporušila tradíciu a so sériovou výrobou svojho ďalšieho elektromobilu Q4 e-tron začala skôr, ako ho plnohodnotne predstavila. Riadnu premiéru pritom zažije v polovici budúceho mesiaca a na trh sa dostane v lete. Novinka sa vyrába v rovnakom závode ako koncernový súrodenec Volkswagen ID.4, teda v nemeckom Zwickau.
Produkcia Audi Q4 e-tron bude už od začiatku uhlíkovo neutrálna. Závod v Zwickau totiž svoje energetické potreby vykrýva prostredníctvom obnoviteľných zdrojov energie. Nemecká značka sa tiež sústreďuje na minimalizáciu emisií CO2 v hodnotovom reťazci. A počíta aj s tzv. „druhým životom“ batérií, ktoré doslúžia v rámci vozidiel a ich následnou recykláciou.
Aspoň čiastočné predstavenie
Aj keď sme sa zatiaľ nedočkali riadneho predstavenia modelu Q4 e-tron, Audi svoju novinku nedávno predstavilo aspoň z časti. Dozvedeli sme sa pritom, že ponúkne rozmery 4 590 x 1 865 x 1 613 x 2 760 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a batožinový priestor 520/1 490 l (po sklopení zadných sedadiel).
Nemci tiež sľubujú nadštandardné množstvo vnútorného priestoru a veľa odkladacích priestorov. V interiéri tiež nájdeme doposiaľ najväčší dotykový displej infotainmentu – 11,6″ (rozlíšenie 1764 x 824 px), aký bol kedy nasadený do vozidla značky Audi, ako aj head-up displej s rozšírenou realitou, a to za príplatok. Avšak štandardný centrálny displej nie je o moc menší – 10,1″ (rozlíšenie 1540 x 720 px).
Čo sa týka technických špecifikácií, v tomto smere sa zrejme nedočkáme prekvapenia. Dá sa totiž očakávať, že Audi Q4 e-tron bude vybavené rovnakou technikou ako koncernoví súrodenci VW ID.4 a Škoda Enyaq iV. Novinka však pravdepodobne bude dostupná len vo „vyšších“ verziách, aby bol zdôraznený jej prémiový charakter.
Zatiaľ nepoznáme ani možné ceny, Audi však uvádza, že model Q4 e-tron ponúkne „cenovo atraktívny vstup do sveta prémiovej elektromobility„.
Zdroj: Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi ukončilo vývoj spaľovacích motorov, MINI sa stane „elektromobilkou“
Seat potvrdil „mestský“ elektromobil za 20 000 € a elektro-SUV Tavascan
Audi e-tron GT predstavené. Je najvýkonnejším modelom značky
8 komentárov
Podľa spravidla anonymných zástancov TESLY by VW ID.4, Enyaq, a aj Q4 e-tron mali ísť rovno do šrotu! Tak ma zaujíma, kam v skutočnosti pôjdu, až sa v lete začne predaj za vysoké ceny! ….
Hoop, asi si si neprečítal názov tohto webu.. 😉
To tu bude „poprask“.
Odhlasujem sa, vypínam zariadenie odchádzam ďaleko za more prichádza 3tia svetová
chod, a uz sa nevracaj 😉 nikomu chybat nebudes 😉
Tesla magazín nie je len o a pre TESLA BEV! To deklaruje aj p. Bakša! Provokatívne som použil vo vete slova „do šrotu“, a to anonymovia používali tvrdšie výrazy pri hodnotení „netesláckych“ európskych elektroáut!
dobre hovoris, az mi to je divne 🙂 ale iba prvu vetu si vydrzal 🙂
Anonymný obhájcovia mieru a nespravodlivosti. Čo takto skľudniť. Niekto sa vie povzniesť nad srandu, ale Vy zjavne nie.. aby sa Vám to nevypomstilo
Technický návrh VW je oproti Tesle a Hyundai slabší. Pri Tesle stále platí výhrada ku kvalite a dostupnom servise. Za priameho konkurenta nemeckých automobiliek však môžeme považovať kórejské a čínske.
Avšak fanúšikov EV asi najviac poteší, že dinosaury už netárajú hlúposti o EV a vidia v nich svoju vlastnú budúcnosť. Nie len v marketingových oddeleniach , ale aj na výrobných linkách.
To čo mi chýba je však absolútne nedostatočná transformácia MHD na EV. Keď nakupujú autobusy na lízing, nemusí ich obmedzovať vyššia obstarávacia cena ale predovšetkým TCO. Verejnosť a novinári by mali tlačiť verejné podniky výhradne do nákupu EV autobusov. Ako daňovníci zaplatíme menej a vedľajší bonus je lepší vzduch v meste. A kecy o tom ako to na Slovensku nejde, pretože tu je zima, nech si nechajú pre hlupákov. Keď to funguje v studenej Moskve a s ruskými výrobcami e-autobusov, prečo by to nemohlo fungovať aj v SK! Kľudne to môžu postaviť na superkapacitoroch. Tie fungujú aj do -80°C, nabitie je v sekundách a vydržia 100 000 cyklov.
Môj komentár len IK naštartoval správnym smerom v názoroch a ďalšom komentovaní aktuálnej a budúcej situácie na trhu BEV! Kto chce a môže, kúpi si TESLU! Ostatný sa budú musieť „uskromniť“ s európskou a ázijskou technikou a cenami …..