Automobilka Audi predstavila svoj „vstupný elektromobil“ Audi Q4 e-tron, a to v 3 verziách a 2 karosárskych variantoch. Ide o kompaktné elektrické SUV postavené na koncernovej platforme MEB, ktoré doplní koncernových súrodencov Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV. Na trh príde v júni.
Audi Q4 e-tron bude dostupné v troch verziách – Q4 35 e-tron, Q4 40 e-tron, Q4 50 e-tron a dvoch karosárskych variantoch – „e-tron“ a „e-tron Sportback“ („SUV-kupé“ so športovo strihnutým zadkom).
Štandardná „SUV“ verzia disponuje rozmermi 4 590 x 1 865 x 1 613 x 2 760 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 520/1 490 l. Sportback má zrejme podobné rozmery, avšak o niečo menší kufor. Ich hodnoty však zatiaľ nepoznáme.
Audi Q4 e-tron Sportback bude síce o niečo menej praktické, okrem športovejšieho vzhľadu však ponúkne aj lepšiu aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu 0,26), čo sa prejaví aj na o niečo vyššom dojazde. Štandardný „SUV-variant“ má koeficient odporu vzduchu 0,28.
Interiér
V interiéri nového elektromobilu so 4 kruhmi nájdeme doposiaľ najväčší dotykový displej infotainmentu – 11,6″ (rozlíšenie 1764 x 824 px), aký bol kedy nasadený do vozidla značky Audi. Samozrejme za príplatok. Avšak štandardný centrálny displej nie je o moc menší – 10,1″ (rozlíšenie 1540 x 720 px).
Audi sa tiež chváli pokročilým head-up displejom s rozšírenou realitou (z perspektívy vodiča má zobrazovaná virtuálna plocha 70″) či multifunkčným volantom s dotykovými plochami, ktoré majú haptickú odozvu. Novinka tiež ponúkne možnosť hlasového ovládania.
Pohonný systém
Audi Q4 e-tron bude dostupné s pohonom zadnej nápravy (verzie Q4 35 e-tron a Q4 40 e-tron) aj oboch náprav (verzia Q4 50 e-tron). Základná verzia s hmotnosťou okolo 1 890 kg ponúkne výkon 125 kW, krútiaci moment 310 Nm, maximálnu rýchlosť 160 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s.
V prípade špecifikácií strednej verzie je Audi zatiaľ skúpejšie. Vieme len, že ponúkne výkon 150 kW. Top verzia s pohonom oboch náprav disponuje výkonom 220 kW, krútiacim momentom 460 Nm, maximálnou rýchlosťou 180 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,2 s.
Batéria, dojazd a nabíjanie
Audi Q4 e-tron bude dostupné s dvoma kapacitne odlišnými batériami – 55 kWh (využiteľná kapacita 52 kWh) a 82 kWh (využiteľná kapacita 77 kWh). Základná verzia Q4 35 e-tron s dojazdom 341 km, resp. 349 km WLTP (Sportback) bude vybavená menšou batériou, ktorú bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW. A jej palubná nabíjačka dosahuje výkon 7,2 kW.
Verzie Q4 40 e-tron s dojazdom 520 km WLTP („SUV-variant“) a Q4 50 e-tron s dojazdom 488 km, resp. 497 km WLTP (Sportback) budú disponovať kapacitne väčšou batériou, podporou rýchlonabíjania výkonom 125 kW a 11-kW palubnou nabíjačkou. V prípade strednej verzie Q4 40 e-tron Audi uvádza, že počas 10 min nabíjania na príslušne výkonom zdroji môže vozidlo za optimálnych podmienok získať dojazd okolo 130 km.
Čo sa týka záruky na batériu, Audi garantuje minimálne 70 % z pôvodnej kapacity počas 8 rokov alebo 160 000 km.
Ceny a dostupnosť
Audi Q4 e-tron už dostalo aj prvé cenovky, a to v rámci nemeckého trhu. Základná verzia bude začínať na cene 41 900 €, stredná na 47 500 € a top verzia na 52 900 €. V prípade variantu Sportback treba k spomínaných cenám pripočítať okolo 2 000 € navyše.
Najskôr sa však dostanú na trh (SUV: jún 2021, Sportback: koniec leta) špeciálne uvádzacie verzie, ktoré budú v porovnaní s bežnými modelmi drahšie o 6 195 €.
Zdroj: Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi e-tron GT predstavené. Je najvýkonnejším modelom značky
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu
Audi ukončilo vývoj spaľovacích motorov, MINI sa stane „elektromobilkou“
3 komentáre
audi garantuje minimálne 70 % z pôvodnej kapacity počas 8 rokov alebo 160 000 km.. 🙂 v TESLE sa musia valat po zemi od smiechu pri citani takychto uzasnych parametrov 🙂 🙂 🙂
Takže nielen súboj s konkurenciou iných výrobcov, ale aj v rámci koncernu VW! Koho to zaujíma, bude mať aspoň rok o zábavu postarané! A to zrejme pribudne primeraný SEAT …..
Som zvedavý ako sa budú čínske automobilky ťahať z Nórska do celej Európy. Xpeng, Nio, BYD… A hlavne ich lacnejšie modely. Bude to tvrdá zrážka, ako Amerika zažila počas ropnej krízy s Japoncami.