„Bratranec“ Škody Enyaq od Audi má ponúknuť dojazd cez 600 km

0

Ako vieme, koncern VW Group chystá viacero kompaktných elektrických SUV na báze platformy MEB, vrátane Audi Q4 e-tron. Podľa aktuálnych neoficiálnych správ sa však chce Audi odlíšiť od koncernových súrodencov kapacitne väčšou batériou, a teda aj dojazdom.

Audi predstavilo koncepčný model Q4 e-tron v marci minulého roka. Pred dvoma mesiacmi zažil premiéru aj športovejšie strihnutý variant Audi Q4 Sportback e-tron. Pôjde pritom o koncernových súrodencov elektromobilov Škoda Enyaq iVVolkswagen ID.4, prípadne Cupra Tavascan (model zatiaľ nebol schválený).

Všetky tieto modely zdieľajú spoločnú techniku, pričom vo svojich top konfiguráciách ponúknu výkon 225 kW či batériu s kapacitou 82 kWh (77 kWh využiteľných), ktorá im vo verziách s pohonom zadnej nápravy zabezpečí dojazd okolo 500 km (WLTP).

100 kWh batéria?

Portál Motor.es však prichádza s neoficiálnou informáciou, že Audi sa chce ako prémiová značka od svojich koncernových súrodencov odlíšiť nielen dizajnom či mierne odlišnými rozmermi 4,59 x 1,90 x 1,61 x 2,77 m (dĺžka x šírka x výška x rázvor), ale aj batériou a dojazdom.

Audi má totiž pracovať na integrácii väčšieho počtu batériových modulov do batériového bloku, vďaka čomu má vzrásť celková kapacita na takmer 100 kWh. Cieľom je pritom zabezpečiť dojazd cez 600 km v prípade „zadokolky“ (RWD) a cca 550 km v prípade „štvorkolky“ (AWD). Tým by nemecká značka výrazne prekonala aj väčší a pravdepodobne podstatne drahší model Audi e-tron. Ak však je tento prvý sériový elektromobil značky len modelom pre zníženie emisií a bez (zaujímavejšej) marže, nemusel by to byť problém.

Podľa správy od Motor.es má byť novou batériou (minimálne spočiatku) vybavená len verzia Audi Q4 Sportback e-tron. To môže teoreticky súvisieť s tým, že inžinieri Audi potrebujú viac času na implementáciu zmien, pričom Sportback príde na trh neskôr ako klasické „SUV„.

Bežný variant Audi Q4 e-tron má byť v sériovej podobe predstavený v tomto roku. K prvým zákazníkom by sa mohol dostať začiatkom budúceho roka, resp. v prvom polroku 2021. V prípade verzie Sportback nemecká automobilka v júli informovala, že v tom čase bol tento model zhruba rok od spustenia dodávok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystaná vlajková „elektro-loď“ koncernu VW má ponúknuť dojazd 650 km
Audi má chystať „uzatvorenú“ hi-tech sieť nabíjacích staníc po vzore Tesly
Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár