Audi z časti predstavilo súrodenca elektromobilov Škoda Enyaq a VW ID.4

0

Automobilka Audi dnes z časti predstavila kompaktné elektrické SUV Audi Q4 e-tron. Sľúbila pritom, že tento model „ponúkne cenovo atraktívny vstup do sveta prémiovej elektromobility„.

Audi Q4 e-tron vyrástlo na rovnakej koncernovej platforme ako elektrické SUV-čka Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq iV, pričom sa zaradí do rovnakej triedy, t.j. medzi tzv. „kompakty“ (nižšia stredná trieda/segment C). Pre porovnanie uvádzame rozmery a objem batožinového priestoru všetkých 3 spomínaných modelov:

  • Audi Q4 e-tron: 4 590 x 1 865 x 1 613 x 2 760 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), 520/1 490 l
  • Škoda Enyaq iV: 4 649 x 1 879 x 1 616 x 2 765 mm, 585/1 711 l
  • Volkswagen ID.4: 4 584 x 1 852 x 1 612 x 2 770 mm, 543/1 575 l

Audi v súvislosti s rozmermi modelu Q4 e-tron dodáva, že interiér má celkovú dĺžku 1,83 m, pričom je v tomto smere porovnateľný s SUV vyššej triedy. Nemci sú tiež hrdí na ponuku odkladacích priestorov s celkovým objemom takmer 25 l. Zadné sedadlá môžu byť delené v pomere 40:20:40, avšak za príplatok.

V interiéri tiež nájdeme doposiaľ najväčší dotykový displej infotainmentu – 11,6″ (rozlíšenie 1764 x 824 px), aký bol kedy nasadený do vozidla značky Audi. Samozrejme za príplatok. Avšak štandardný centrálny displej nie je o moc menší – 10,1″ (rozlíšenie 1540 x 720 px).

Audi sa tiež chváli pokročilým head-up displejom s rozšírenou realitou (z perspektívy vodiča má zobrazovaná virtuálna plocha 70″) či multifunkčným volantom s dotykovými plochami, ktoré majú haptickú odozvu. Novinka ponúkne tiež možnosť hlasového ovládania.

Na ďalšie informácie čakáme

Čo sa týka techniky, nemecká značka v prípade elektromobilu Audi Q4 e-tron zatiaľ mlčí. Tá by však nemala byť žiadnym prekvapením. Dá sa totiž predpokladať, že sa nebude líšiť od spomínaných koncernových „MEB“ súrodencov Enyaq iV a ID.4. Očakávať pritom môžeme zrejme vyššie postavené konfigurácie.

Audi tak dnes aspoň z časti predstavilo model Q4 e-tron. Nedozvedeli sme sa však, kedy zažije premiéru sériové vozidlo, kedy pôjde do výroby a kedy sa dostane na trh. V prípade niektorých prvkov výbavy však výrobca uvádza, že budú k dispozícii neskôr, a to od konca tohto roku. To naznačuje, že do predaja sa dostane ešte predtým, čiže niekedy v tomto roku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi e-tron GT predstavené. Je najvýkonnejším modelom značky
Audi pracuje na harmonograme ukončenia výroby spaľovacích áut
Potvrdené: Audi spúšťa vývoj „priekopníckeho“ koncernového elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár