Audi uvádza na trh cenovo najdostupnejšiu verziu svojho najpredávanejšieho elektromobilu Q4 e-tron. Audi Q4 35 e-tron sa pritom stáva aj najlacnejším elektromobilom značky. Čo ponúka?
Audi Q4 e-tron, ktoré vyrástlo na koncernovej platforme MEB, je príbuzným modelov VW ID.4/5, Škoda Enyaq, Cupra Tavascan či Ford Explorer. A aktuálne sa chce týmto modelom (s výnimkou Cupry) viac priblížiť cenou. A to vďaka verzii Q4 35 e-tron, ktorá podľa tlačovej správy od Audi aktuálne prichádza na trh.
Špecifikácie
Audi Q4 35 e-tron ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 125 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, batériu s kapacitou 55 kWh (52 kWh netto), dojazd 355, resp. 365 km (variant Sportback) WLTP, max. nabíjací výkon 145 kW či nabitie z 10 na 80 % za 25 min.
Ak vám je označenie Q4 35 e-tron povedomé, je to zrejme preto, že táto verzia bola dostupná aj na začiatku predaja modelu v roku 2021. Časom však z ponuky vypadla a vstupnou verziou sa stal model Q4 40 e-tron.
Pôvodná vstupná verzia (pred následnou modernizáciou modelu) pritom ponúkala výkon 125 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s, max. rýchlosť 160 km/h, batériu s kapacitou 55 kWh, dojazd 341 km (WLTP) či max. nabíjací výkonom 100 kW. Takže medzičasom trošku vrástol dojazd a zlepšilo sa nabíjanie.
Výbava a cena
Čo sa týka štandardnej výbavy staronovej základnej verzie Q4 35 e-tron, tá podľa Audi zahŕňa napr. systémy Audi MMI navigation plus a Audi Connect navigation & infotainment, 10,25″ digitálnu prístrojovú dosku Audi virtual cockpit, elektricky otvárané 5. dvere či vyhrievané predné sedadlá.
Na domácom nemeckom trhu sa elektromobil Audi Q4 35 e-tron predáva za cenu od 45 600 €, resp. od 47 600 € v „SUV-kupé“ variante Sportback. Pre porovnanie, v roku 2021 stála verzia Q4 35 e-tron v Nemecku od 41 900 €. A u nás je aktuálne najdostupnejšou verziou stále model Q4 45 e-tron s výkonom 210 kW, dojazdom 532 km (WLTP) a cenou od 56 800 €, resp. 49 990 € v terajšej zľave.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi uvádza na trh Q6 e-tron s najväčším dojazdom a najnižšou cenou
Audi predstavilo konkurenta Tesly Model S s dojazdom až 756 km
Lacnejšia „Škoda Enyaq od Fordu“ dostala slovenský cenník
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
Asi jedno z ďalších „prešlapovacích autíčok“ na trhu! Teda kým príde niečo poriadne a cenovo prijateľnejšie!
Čtyři kroužky pro teploušky…
Už som toto počul veľakrát, dobre sa to rýmuje, možno je to aj pravda, ale predáva sa ich viac ako len 4%-tá! 🙂
nooo, dovolim si pochybovat, ze podiel predanych Audi na Slovensku je viac ako 4%
Nejedná sa predsa len o Slovensko, a tiež nie, že celá 4% komunita vlastní výhradne OOOO! Dosť z nich sa musí uskromniť s menej lukratívnymi značkami, a sú aj takí, ktorí „klamu telom“ a kupujú si BMW, Mercedes, Lexus, RR, Bentley, Ferrari a ktovie čo ešte! Aha! Bugatti! 🙂 …….
Tesla a čínske automobilky sa trasú od strachu z Audi ,,Vorsprung durch technik“! Výkon 125 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s, maximálna rýchlosť 160 km/h, batéria s kapacitou 55 kWh. Európska tragikomédia má viacej dielov a pokračuje…
Tá základná verzia s krátkou baterkou je pre tých čo nechcú, alebo nemusia opustiť mesto, a OOOO im pristanú k pleti! 🙂
Kto nepotrebuje alebo nemusí, ten nech to nekupuje!
Audi v oblasti BEV zostáva akosi v tieni, resp. hlbšie v pelotóne. Skutočne im chýba ten „Vorsprung“! 🙂
Ignorujete novu platformu PPE pre premiove modely, ktora je aktualna technicky najlepsia zo vsetkych nemeckych automobiliek. Prave naopak jedina AUDI+Porsche splna tuto vetu najlepsie. BMW, Mercenes ani ostatni z WV nic take este realne nemaju. To ze zakladne lacnejsie modely AUDI maju zastaralu techniku, nie je problem AUDI ale koncernu WV pod ktore AUDI patri (takisto ako ma problem robit technicky lepsie auta aj Cupra ci Skoda). A AUDI si na to aj samo stazuje a pokial som pocul aj snazi hladat riesenie….
Tie emotivne/nenavistne komentare vodi AUDI, akurat ukazuju ze pisatelia len zavidia ludom co na tie auta maju…..