Audi a Porsche musia prerobiť spoločnú „e-platformu“. Aj kvôli Tesle

2

Od automobiliek Audi a Porsche prichádzajú podľa nemeckého Manager magazine správy o prehodnotení vývoja spoločnej platformy pre elektrické vozidlá. „Spúšťačom“ majú byť výsledky reverznej technickej analýzy Tesly Model 3.

Nie je ničím neobvyklým, že automobilky si obstarávajú modely konkurenčných výrobcov, pričom ich podrobujú tzv. reverznému inžinierstvu. Jedná sa o spätnú analýzu produktu, ktorej cieľom je odhalenie technológií či výrobných nákladov.

Portál Manager magazine informuje, že automobilky Audi a Porsche podrobili takejto analýze Teslu Model 3. A to nie je vzhľadom na jej predpokladaný možný a aktuálne už aj reálny úspech žiadne prekvapenie. Najmä ak sa jedná o nemeckých prémiových výrobcov, ktorým predchádzajúce modely Tesla „narušili“ postavenie na trhu.

Navyše bola započatá éra elektromobility, pričom Teslu Model 3 môžeme považovať za jeden z jej aktuálnych symbolov. Podrobné poznanie najväčšej konkurencie v tejto oblasti je tak v podstate nevyhnutnosťou.

Zmeny kvôli Tesle

Aktuálne sa dozvedáme zaujímavé informácie, ktoré majú pochádzať podľa Manager magazine od predstaviteľov Porsche a Audi, ako aj ďalších interných zdrojov. Podľa nich museli spomínané nemecké automobilky zmeniť prístup pri vývoji svojej spoločnej platformy PPE, pretože v porovnaní s tým, čo dosiahla Tesla, je podstatne nákladnejšia.

„Inžinieri Audi a Porsche museli pristúpiť k zmenám (v rámci platformy PPE), pretože Model 3 od Tesly sa zlepšil viac, ako si mysleli“, uvádza sa v správe Manager magazine.

Spoločný vývoj platformy PPE určenej pre elektrické luxusné limuzíny a SUV má ušetriť Audi a Porsche až 30 % nákladov. Prvé elektromobily postavené na tejto platforme by mali prísť na trh v roku 2021. Ukázalo sa však, že prvá verzia PPE je príliš drahá, pričom najmä Audi je presvedčené, že potrebujú znížiť náklady, aby boli ich vozidla konkurencieschopné nadchádzajúcim elektromobilom.

V tejto súvislosti sa spomína oddialenie príchodu platformy PPE s cieľom optimalizácie nákladov, aby dokázali elektromobily postavene na jej základoch konkurovať Tesle.

Príliš drahý vývoj Audi e-tron

Zdá sa pritom, že táto platforma bude pre kriticky dôležitá najmä pre Audi. A to aj v kontexte jej prvého elektromobilu Audi e-tron, ktorého vývoj mal „zhltnúť“ vyše 2 miliardy €. Na vykompenzovanie týchto nákladov by muselo Audi údajne predať približne 600 000 vozidiel, čo nie je zrejme reálne.

Pri vývoji Audi e-tron pritom vraj neboli dosiahnuté niektoré ciele, navyše mešká s príchodom na trh. Aj kvôli softvérovým problémom.

Každopádne budeme nemeckým automobilkám držať palce, pretože pre trh s elektromobilmi bude dôležité aj silné konkurenčné prostredie, ktorého očakávaným výsledkom by malo byť aj znižovanie obstarávacích cien.

Zdroj: Electrek, titulná ilustračná fotografia: Porsche 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi chystá aj menšie, cenovo dostupnejšie elektrické SUV
Rozobrali Teslu Model 3 v rámci reverzného inžinierstva. Na čo prišli?
Porsche zdvojnásobí výrobu elektromobilu Taycan v továrni, ktorá pohlcuje emisie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ja na rozdiel od autora clanku…nebudem drzat palce…! nemekym automobilkam !…preco ?…lebo su spekulanti !…neustale odkladaju a zdrahaju sa vo velkom predavat a vyrabat elektromobily !…dovod ?!…nechcu prist o primarny zisk a tym nie je praj aut ale ich servis !…kaslu na vrecko zakaznika !…a pozeraju sa len na svoje vrecka ! …elektromobil je v podstate bez udrzbove auto !…ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok a remenov a podobnych drahych muzejnych exponatov ! …a reci o neekologickej vyrobe baterii su len ozaj ubohe reci !…skor reci o miliardach litrov pouziteho oleja a filtrov v servisoch by ma zaujimali !…kde a ako sa ,,ekologicky,, toto kvantum odpadu likviduje ! to je realna zataz pre planetu ! spalovacie auta !

Pridajte komentár