Audi vraj chce kúpiť platformu pre elektromobily od čínskej konkurencie. Padlo aj prvé meno

5

V automobilke Audi sa zrejme dejú veci. Najskôr šéf VW Group priznal, že v oblasti elektromobilov ich prémiová značka zaostáva za konkurenciou. Krátko potom Audi informovalo o zmene na poste generálneho riaditeľa. Následne sa objavili neoficiálne správy, že Audi chce kúpiť konkurenčnú platformu pre elektromobily. A aktuálne padlo prvé meno možného partnera.

Šéf koncernu VW Group Oliver Blume koncom minulého mesiaca uviedol, že značka Audi nevyužíva svoj potenciál a zaostáva za konkurenciou, najmä v elektromobiloch, informoval web Ecomento na základe správy od portálu Automotive News.

Blume pritom vidí najväčší problém hlavne v nedostatočnej ponuke plne elektrických modelov, ktorá zaostáva v porovnaní s ponukou na čínskom trhu. Preto chce, aby Audi urýchlilo vývoj elektromobilov, a to predovšetkým vysokovýkonných modelov.

A veľmi krátko po Blumeho kritike spoločnosť Audi oficiálne oznámila, že od 1. septembra bude súčasný šéf Audi Markus Duesmann nahradený Gernotom Döllnerom.

Pomôže si Audi e-platformou z Číny?

Následne nemecký špecialista na správy z automobilového priemyslu Automobilwoche prišiel s prekvapivou informáciou, že Audi hľadá v Číne partnera, ktorý by nemeckej značke predal platformu pre elektromobily. A to s cieľom urýchlenia vývoja elektromobilov Audi. Rokovania s potenciálnymi dodávateľmi pritom už majú prebiehať.

A aktuálne prichádza agentúra Reuters so správou, že Audi ohľadom platformy pre elektromobily rokuje s čínskym štátnym koncernom SAIC, ktorý je v Európe známy najmä elektromobilmi predávanými pod značkou GM. Reuters sa pritom odvoláva na „dvoch ľudí oboznámených s touto problematikou“.

Podľa spravodajskej agentúry má mať Audi záujem o platformu od automobilky IM Motors, ktorej väčšinovým vlastníkom je SAIC, pričom slušný podiel v nej má aj známy čínsky gigant Alibaba.

Problémy s platformou PPE?

Aktuálna správa je prekvapivá najmä v kontexte toho, že Audi spolu s Porsche vyvíja novú prémiovú platformu pre výkonné elektromobily – PPE. Podľa správ z minulého roka by mali na trh prichádzať elektromobily Audi na báze PPE od tohto roka.

Otázkou tak je, prečo by si Audi muselo pomáhať „externou“ platformou. Jedným z možných vysvetlení môže byť, že nedokáže zabezpečiť dostatočne skorú výrobu elektromobilov na báze PPE pre čínsky trh, napr. aj kvôli vývojovým oneskoreniam. Platforma od IM Motors by pritom mohla byť „len“ lokálnou výpomocou.

Každopádne by to naznačovalo, že Audi je ďalšou európskou automobilkou, ktorá nie je dostatočne pripravená na elektromobilitu. Na druhej strane, informácie ohľadom Audi a e-platformy z Číny sú neoficiálne, pričom zainteresované strany sa k tejto záležitosti odmietli vyjadriť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi ukázalo Q6 e-tron, chystá elektrického nástupcu A3 a avizuje ďalších 8 elektromobilov
Audi rozšíri projekt luxusných nabíjacích hubov, ktoré suplujú domáce nabíjanie
„Aliexpress“ a najväčšia čínska automobilka založili „elektromobilku“ a predstavili prvé modely
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Och …. je to smutne, že veľký európsky automobilový priemysel si ide kupovať platformu z Ciny. To je už riadna mizerai v koncerne VW. Pred par rokmi si VW myslel, ako si bude medliť ruky na predaji aut v čine a zrazu tam idú žobroniť o zbytky zo stola.

    Hádam sa európsky automobilový priemysel nerozsype pod tlakom činy, lebo to u nás bude opäť hladová dolina a ľudia budu cestovať za pracou do zahraničia.

  2. Mnohé z histórie sa opakuje! Kto z Vás si dnes pamätá, ako koncern VW zachránila kúpa Audi, keď bol model 411 fiaskom, a z Audi K70 „stvorili“ prvý, neskôr tak úspešný, model Passat !!!

    • To je pravda ale nie je to rovnaka pozicia.
      Audi kupil VW, ale teraz si Audi kupuje len platformu, to znamena ze sa stava vazalom cinskej automobilky SAIC, ktora si bude strazit aby si Audi nerobilo co chce s jej platformou.
      Mozno ak by SAIC kupila Audi, tak by to mohlo odpadnu ako v historii Audi a VW, ale v Audi sa bude dalej spominat na stare dobre casy spalovakov a nebude ziadna pevna ruka ktora by nastavila kormidlo na spravny smer.

  3. Nedávno, 23.07.2023 som napísal:

    „Napadla ma takáto filozofia: Vývoj elektromobilov stojí na začiatku obrovské miliardy, ktoré menšie automobilky nemajú, a preto kým sa dá vyrábajú a zarábajú na klasických autách. To sa dá kým sa dá! Ich veľkým umením môže byť, začať investovať do nákupu technológií a komponentov pre BEV, až keď budú zrelšie, a mali by byť aj relatívne lacnejšie! Tiež jedna z možností, aj keď nie pre všetkých …….“

    Teraz čítam, že sa touto cestou pustilo AUDI z VW !!! Možno som mal čosi pravdy s tou filozofiou, len vidím, že je tou cestou vybrala už aj väčšia automobilka ……

Pridajte komentár