Prekrásny elektrický superšport Audi PB18 e-tron pôjde do výroby

0

Pamätáte sa na prenádherný koncept elektrického superauta Audi PB18 e-tron, ktorý bol predstavený minulý rok? Tak ten sa dostane do výroby. Tesla Roadster 2 či Rimac C_Two tak získajú potenciálneho konkurenta.

Elektrické superšporty nám zdá sa čoskoro začnú rásť ako huby po daždi. Veď výrobcovia oznámili modely ako Dendrobium D-1, Aspark Owl, „Alieno Arcanum„, NIO EP9, Tesla Roadster 2 a Rimac C_Two. Tento druh vozidiel pritom zrejme chystajú aj automobilky BMWFerrari, McLaren či Lamborghini.

A fanúšikov krásnych športových áut a elektromobility isto poteší, že do výroby sa dostane aj koncept Audi PB18 e-tron. S touto informáciou prišiel podľa Autoweek šéf holandského zastúpenia Audi, a to pri predstavení modelu e-tron na tamojšom trhu.

Len pre päťdesiatku vyvolených

Vyrobených má byť ale iba 50 vozidiel, takže sa bude jednať o exkluzívny zberateľský kúsok. Na všetkých solventných záujemcov tak zrejme nevyjde. A čo by mali tí vyvolení dostať za svoje peniaze?

Audi v prípade konceptu sľubovalo, že sa jedná o vozidlo na závodné dráhy, ako aj na bežné cesty. Okrem vysokého výkonu má vozidlo ponúknuť aj veľký batožinový priestor (470 l). A to sú určite veľké pozitíva, ktoré robia zo „superšportu“ podstatne praktickejšie a univerzálnejšie vozidlo.

Pretekárske gény

Nemecký výrobca taktiež hovorí, že vozidlo má v sebe gény pretekárskeho špeciálu pre Le Mans, Audi R18 e-tron quattro. Vysoký výkon a nízka hmotnosť (1 550 kg) tak nie sú žiadnym prekvapením.

V rámci zadnej nápravy nájdeme 2 elektromotory so spoločným výkonom 350 kW, v rámci prednej zas elektromotor s výkonom 150 kW. Celkový výkon je tak 500 kW, pričom ten je možné krátkodobo zvýšiť až na 570 kW. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 830 Nm. Vďaka tomu dokáže koncept Audi PB 18 e-tron zrýchliť z 0 na 100 km/h za niečo málo cez 2 sekundy.

Batéria vozidla má kapacitu 95 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 500 km (WLTP). Vďaka 800V systému je ju možné plnohodnotne nabíjať na ultra-nabíjačkách s výkonom 350 kW (napr. Ionity). To znamená plné nabitie už za cca 15 minút. Podporuje pritom aj indukčné (bezdrôtové) nabíjanie Audi Wireless Charging.

Ďalšie informácie a fotografie nájdete v našom článku Audi predstavilo úžasné elektrické superauto na okruhy aj bežné cesty.

Zdroj titulnej fotografie: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Zrýchlenie Tesly Roadster 2 nás dostalo do trápnej situácie,” hovorí šéf Koenigsegg
Kompaktné elektrické SUV od Audi na prvej fotografii + nové info
Tesla Roadster 2 dokáže vzlietnuť, tvrdí Elon Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár