Automobilka Audi uviedla do prevádzky svoju pilotnú vlajkovú nabíjaciu stanicu, resp. nabíjací hub „Audi charging hub“ s modernými technológiami a prémiovými službami, ktorý bude čoskoro dostupný pre širokú verejnosť, nielen teda pre zákazníkov Audi. V rámci flexibilnej modulárnej nabíjacej stanice, ktorá sa má dať jednoducho rozobrať, premiestniť a zložiť, nájdeme 6 ultra-rýchlych nabíjacích miest s možnosťou rezervácie a funkciou Plug & Charge, batériový „booster“ s veľkou kapacitou, podporný solárny systém či luxusný voľnočasový salón poskytujúci a zabezpečujúci služby ohľadom občerstvenia, testovacích jázd elektromobilov, starostlivosti o vozidlo a ďalšie. Má ísť pritom aj o útočisko vhodné pre tých, ktorí nemajú možnosť domáceho nabíjania, pričom cena za nabíjanie je v podstate „domáca“.
Táto pilotná „hi-tech“ nabíjacia stanica s naozaj komplexnou vybavenosťou sa nachádza v Norimbergu a včera bola uvedená do prevádzky. Pre zákazníkov bude k dispozícii od 23. decembra. A jej služby budú môcť využiť aj vodiči vozidiel iných značiek.
Komplexný energetický systém
Stanica pozostáva z kockových ľahko rozložiteľných/zložiteľných a rozšíriteľných modulov, čo zvyšuje jej flexibilitu, vrátane možnosti pomerne jednoduchého presunu do inej lokality. Aj keď každý zo 6 nabíjacích bodov poskytuje naozaj vysoký nabíjací výkon, a to 320 kW, nabíjacia stanica nie je až tak závislá od výkonnosti pripojenej elektrickej siete, keďže je vybavená výkonnými batériovými úložiskami, ktoré tvoria vyslúžilé batérie elektromobilov s celkovou kapacitou 2,45 MWh (2 450 kWh).
Vďaka tomu si vystačí s 200 kW napájacím (mimochodom „zeleným“) zdrojom energie, ktorý priebežne nabíja batériové úložiská. Energetický systém je navyše podporený solárnym zariadením s výkonom 30 kW umiestneným na streche luxusne pôsobiaceho „salónu“, v ktorom môžu zákazníci prečkať čas potrebný na nabitie svojho vozidla.
Už predtým sa im však dostane nadštandardných služieb v podobe možnosti rezervovania nabíjacieho miesta či funkcie Plug & Charge. To znamená, že vozidlo stačí pripojiť k nabíjačke a tá začne vozidlo automaticky nabíjať bez nutnosti autentifikácie.
Táto funkcia, ktorú veľmi dobre poznajú zákazníci siete Tesla Supercharger, je však aktuálne limitovaná. Vzťahuje sa totiž k 2 z celkovo 6 nabíjacích miest, pričom je dostupná len pre model Audi e-tron/e-tron Sportback vyrobený po 48 týždni tohto roku. Zákazník musí mať navyše aktivovanú službu e-tron Charging Service.
„Nabíjanie za domáce ceny“
Pilotný projekt zrejme poteší zákazníkov, ktorí majú predplatenú službu e-tron Charging Service, pretože tá im umožní nabíjanie za cenu 0,31 €/kWh. A toľko stojí v Nemecku elektrina pre bežné domácnosti. Audi pritom uvádza, že ich nabíjací hub je skutočnou alternatívou pre tých, čo nemajú možnosť domáceho nabíjania.
A to nielen kvôli cenám, ale aj možnosti strávenia času v dobre vybavenom luxusnom salóne s rozlohou 200 m2 + veľkou terasou (40 m2), personálom (v čase 10:00 – 19:00) či automatom s prémiovým občerstvením, kým sa ich vozidlo nabije. „Audi charging hub“ ponúka aj služby, ako je donáška jedla, mobilná starostlivosť o vozidlo, výmena batérií elektrobicyklov či požičiavanie elektrických kolobežiek. A potešiť môže aj možnosť testovacej jazdy na elektromobiloch Audi Q4 e-tron a RS e-tron GT „pod dohľadom odborníkov z Audi“.
„Audi charging hub“ v Norimbergu poslúži na testovanie, pričom Audi chce na základe získaných údajov a skúseností vytvoriť nabíjací hub s pridanou hodnotou pre zákazníkov.
Zdroj: Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší a najlacnejší úžitkový elektromobil z Európy: Citroen Ami dostal verziu Cargo
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička