Audi oznámilo urýchlenie svojej transformácie a postupné ukončenie výroby spaľovacích áut

6

Audi dnes predstavilo svoju podnikovú stratégiu „Vorsprung 2030“ so sloganom „pokrok prostredníctvom technológie“. Jej ústredným motívom je pritom urýchlenie transformácie smerom k elektromobilite a softvéru, vrátane autonómneho riadenia.

Stratégia Vorsprung 2030 je reakciou na rýchle tempo zmien v spoločnosti a má zabezpečiť, že značka Audi zostane životaschopná v rámci dlhodobého horizontu, hovorí jej šéf Markus Duesmann. Nová stratégia sa formovala niekoľko mesiacov a bolo do nej zapojených okolo 500 zamestnancov z rôznych hierarchických úrovní, ktorí pôsobia v rámci najväčších automobilových trhov.

Tí analyzovali viac ako 600 globálnych trendov v sektore mobility do roku 2030, ktoré by mohli byť pre spoločnosť relevantné. A dospeli napr. k záveru, že príjmy a zisky sa budú postupne presúvať zo spaľovacích áut k elektromobilom a neskôr, keď sa naplní potenciál autonómneho riadenia, k softvéru a službám.

Audi pritom potvrdilo, že od roku 2026 bude na trh uvádzať len modely s čisto elektrickým pohonným systémom. A následne bude postupne ukončovať produkciu spaľovacích motorov, ktorá by mala byť definitívne zastavená do roku 2033.

Základom bude „zjednotená“ platforma SSP

Základom transformácie Audi bude koncernová stratégia „New Auto“, ktorá smeruje k spoločnosti orientovanej na elektrifikáciu, softvér, digitalizáciu, autonómne riadenie a mobilitné služby, pričom bude stavať na „zjednotenej“ platforme SSP (Scalable Systems Platform). Koncernové elektromobily totiž budú od roku 2026 vznikať výhradne na tejto platforme.

Audi v rámci svojej stratégie zdôrazňuje, že mnohé z hlavných svetových problémov, ako sú emisie uhlíka a globálne otepľovanie, je možné vyriešiť len používaním čistých technológií. Preto sa zameriava na pohon s nulovými emisiami.

„Technológie skrátka nevyvíjame len pre seba. Tie musia byť dôsledné a účinné, aby udržali svet v pohybe,“ dodal šéf Audi Markus Duesmann.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Futuristický koncept Audi skysphere je predzvesťou novej generácie elektromobilov
Už aj značka VW oznámila dátum ukončenia výroby spaľovacích áut. Z časti môže „dorovnať“ Audi
Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ani slovo o LFP, alebo sodíkových batériách a urýchlenia výstavby výrobných kapacít batérií.
    Aktuálne video s Munro pekne analyzuje zaostávanie západu v EV a autonómnej jazde. Jediná západná firma, ktorá dokáže konkurovať Číňanom je Tesla.

    Pravdivo znejúci slogan je:
    Audi- Zaostávanie vďaka technike!

    Ale marketing majú rozkošný…

    • Audi mám rád,, ich cenníky sú ako cenníky Orange,v nich sa nikto nevyzná a konfigurátor na nete jedna báseň..:D je to jedna zo značiek, ktorá v základnej výbave má síce motor ale musíte si skontrolovať či napríklad také dvere sa neobjednavaju zvlášť…

  2. Zaujalo ma: „Technológie skrátka nevyvíjame len pre seba. Tie musia byť dôsledné a účinné, aby udržali svet v pohybe,“ dodal šéf Audi Markus Duesmann…. takže podľa tejto vety sa nemal nikdy stať DIESEL GATE, elektro autá alebo iné (neobjavené) pohony sa už mali masovo vyrábať, niekde okolo roku 2000, malo sa tlačiť nie na zisky, ale na prístupnú a ekologickú dopravu pre ľudí, atď … A Audi tu vyrába autá, ktoré majú v podstate zbytočne vysoké objemy agregátov (napr. naftové 3,0 V6 TDI , 4,0 V8 TDI , 4,2 V8 TDI) a pre obyčajného človeka neprístupné (nerátam 15ročnú vyjazdenú Audinu). … A ich slávny e-Tron ??? Váži skoro dvakrát čo Tesla S, v podstate o 50% horší dojazd a o efektivite ani nehovorím…. Len reči.. Veď uvidíme o pár rokov, ako sa tu budú navážať Čínske autá, že nebudú stíhať dovážať…

Pridajte komentár