Audi grandsphere ukazuje, čo očakávať od budúcich elektromobilov značky: Aj vysoký dojazd a výkon

7

Automobilka Audi predstavila koncept veľkého elektrického sedanu Audi grandsphere s technológiami a dizajnovými prvkami, ktoré nájdeme v priebehu niekoľkých rokov v budúcich modeloch nemeckej značky.

Audi grandsphere má okrem pôsobivého dizajnu aj pôsobivé proporcie: 5,35 x 2,00 x 1,39 m (dĺžka x šírka x výška). Rázvorom 3,19 m pritom prekonáva aj predĺženú verziu modelu Audi A8.

Koncept vyrástol na platforme PPE s 800V architektúrou pre prémiové koncernové elektromobily, ktorú vyvinulo Porsche spoločne s Audi. Model grandsphere tak zjavne predznamenáva vozidlá, ktoré prídu na trh pred rokom 2026. Po tomto roku totiž koncern VW Group avizuje už len modely na úplne novej „zjednotenej“ platforme SSP (Scalable Systems Platform).

Na platforme PPE už vyrástli sériové modely z radu Porsche Taycan a Audi e-tron GT, takže nejde o žiadnu novinku. Pohonný systém konceptu Audi grandsphere nám však umožňuje získať predstavu o parametroch chystaných elektromobilov Audi vyšších tried.

Batéria konceptu má mať kapacitu okolo 120 kWh, pričom má zabezpečiť dojazd cez 750 km. Nabíjací systém podporuje maximálny nabíjací výkon 270 kW, ako je tomu v prípade spomínaných prvých modelov, ktoré vyrástli na platforme PPE.

To je trošku prekvapenie, keďže Porsche spočiatku v prípade modelu Taycan spomínalo max. nabíjací výkon 350 kW, pričom pri predstavení sériovej verzie uviedlo, že vozidlo bude podporovať takýto výkon neskôr. Model grandsphere teda teoreticky môže naznačovať, že s takýmto výkonom by sme nemali počítať ani v prípade budúcich elektromobilov od Audi, ktoré vyrastú na tejto platforme, keďže predstavený koncept je ich víziou.

Každopádne Audi vo svojej aktuálnej tlačovej správe uvádza, že model grandsphere získa počas 10 min nabíjania energiu, ktorá zabezpečí dojazd cez 300 km. A 25 min má stačiť na to, aby sa 120-kWh batéria nabila z 5 na 80 %, čo určite nie sú zlé hodnoty.

Čo sa týka výkonu Audi grandsphere, pohonný systém ponúka maximálny výkon 530 kW a krútiaci moment 960 Nm, vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za niečo vyše 4 s. Maximálna rýchlosť má byť v záujme vyššieho dojazdu obmedzená, pričom Audi neuvádza jej hodnotu.

Interiér predstaveného konceptu má byť víziou pre budúce vozidlá vybavené systémom autonómneho riadenia druhej najvyššej úrovne, t.j. 4, v ktorom je možné základné ovládacie prvky vozidla ako volant a pedále „schovať“, aby zbytočne nezaberali priestor pri autonómnej jazde.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi oznámilo urýchlenie svojej transformácie a postupné ukončenie výroby spaľovacích áut
Audi odhalilo koncept elektromobilu A6 e-tron s dojazdom cez 700 km
Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Aj ja som kedysi snival, ze raz budem kozmonautom. Oni snivaju o svojom aute bez pedalov, ktore soferuje samo a nabije sa za 10 minut. Ja som snival tak 4 roky, oni budu snivat asi dlhsie.

  2. Ach tieto koncepty…A vraj 2026!!! 😉
    Všetko ostane iba nakreslené a navyše o 5 rokov budú tieto sny dávno bežným štandardom od iných, hlavne čínskych výrobcov..
    Ak sa fakt nezobudia do roka, tak je s nimi koniec, na čo sa úprimne teším, keďže tu VW kalkuluje už 60 rokov, ako zabiť konkurenciu a neinovovat a pritom predávať drahšie.
    Ostáva nám dúfať, aby to pochopila aj ta ich obmedzená cielovka!

Pridajte komentár