Audi uvedie do konca roka na trh 5 elektromobilov a 12 plug-in hybridov

7

Automobilka Audi pri príležitosti zverejnenia svojich hospodárskych výsledkov za rok 2019, načrtla aj svoje plány v oblasti elektromobility. Tie stále zostávajú pomerne ambiciózne, čo nie je žiadnym prekvapením, nakoľko táto značka patrí do koncernu Volkswagen Group.

Audi informuje, že do konca roka uvedie na trh 5 plne elektrických a 12 plug-in hybridných modelov. Plug-in  hybridné varianty budú pritom dostupné pre viac ako polovicu modelových radov. Nie je ale úplne jasné, či do týchto čísel boli zahrnuté vozidlá, ktoré sú na trhu už dnes. Je to však dosť pravdepodobné.

V horizonte do roku 2025 plánuje nemecká značka ponúknuť 30 elektrických modelov, pričom tie budú mať v rámci podielu výroby 40 % zastúpenie. Pre porovnanie, elektrické vozidlá majú dnes 3,5 % podiel z celkového objemu produkcie Audi.

Veľké investície aj synergie

Aby Audi naplnilo svoje plány, do elektrifikácie svojho portfólia investuje 12 miliárd €. Nemecká automobilka pripustila, že aktuálne jej elektrické vozidlá neprinášajú také zisky ako spaľovacie automobily. To sa však má zmeniť.

A to za pomoci zoštíhlenia portfólia, ako aj voliteľných možností. Audi je presvedčené, že vďaka jedinečným vlastnostiam elektrických vozidiel dokáže naplniť očakávania zákazníkov menším počtom modelov. Čo sa týka zoštíhlenej ponuky doplnkov, zákazníkom by nemalo nič chýbať, a to vďaka možnosti implementácie rôznych funkcií digitálnou formou.

K ziskovosti „elektrifikovaného“ portfólia automobilky Audi má tiež prispieť koncernová synergia. Svoje elektromobily bude totiž vyrábať aj na zdieľaných koncernových platformách MEB a PPE (spoločný vývoj s Porsche). Ďalším prínosom z hľadiska konkurencieschopnosti a znižovania nákladom má byť spojenie všetkých činností, ktoré súvisia so softvérom pre vozidlá, do jednej koncernovej jednotky „Car.Software Organization“.

Aké elektromobily očakávať?

Audi vo svoje tlačovej správe neuvádza, akých konkrétnych plne elektrických modelov sa tento rok dočkáme. Je však pravdepodobné, že medzi nimi nájdeme kompaktné SUV Audi Q4 e-tron a športovo ladený sedan vyššej strednej triedy Audi e-tron GT. Tretím do partie by mohol byť kompaktný hatchback, vychádzajúci z konceptu Audi AI:ME. Spolu s modelmi e-tron a e-tron Sportback, ktoré Audi zdá sa považuje za 2 modely, sa tak dostávame na avizovaných 5 plne elektrických modelov. Každopádne sme veľmi zvedaví, čoho sa napokon dočkáme.

Zdroj: Audi  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil Audi by mal vyrásť na platforme od SEAT-u
Audi testuje budúcu top verziu modelu e-tron s 3 elektromotormi
Elektrický nástupca Audi R8 má mať takmer 1 000 koní a niesť meno RS e-Tron

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Správne by titulok mal byť: Audi uvedie do konca roka na trh 5 PRÍLIŽ DRAHÝCH elektromobilov… E-tron od cca 71 tis. do 89 tis. – kto to kúpi, keď zaostávajú za Teslou o 6 rokov a Tesla sa valí dopredu. Tesla ide do Nemecka, mali by sa s ňou spojiť (celé VW) a rozbehnúť licencovanú výrobu Tesla 3/Y v miliónoch za cca 25 tis. €/ks. To by bol rozvoj elektromobility, nie neefektívne Taycany za 185 tis!

  2. Presne.. Navyše im všetkých ten Elon stále ponúka ruku na spoluprácu.. A som si istý, že aj v postkomunistických krajinách by väčšina nemala problém vlastniť „tuctové“ uniformné auto typu model 3 alebo Y i keby ho mal vlastniť každý druhý.
    Už mám po krk tých miliónov „odlišných“ modelov, ktoré sa často odlišujú len znakom na kapote, farbou, jedným odlišným dielom kapoty a cenou.
    Tesla, alebo čokoľvek iné pre masy, za ľudovú cenu by bola revolúcia v ev, ale aj v doprave celkovo.
    Na druhú stranu, ak by každý človek vlastnil auto, bude ešte väčší pruser.
    Proste neviem, čo by bolo ideálne riešenie..
    Snáď naozaj len zdanenie vlastníctva áut, podľa váhy, škodlivých spalín (nemyslim len co2), výkonu a efektívnosti. Zároveň s prísľubom, že všetky tieto dane by sa investovali do kolektívnej dopravy a na výskum ekologickej dopravy..
    A možno by sme tu o 20-40 rokov mohli lepšie dýchať a hlavne žiť s čistým svedomím, že našich spoluobčanov neotravujeme (vzduchom ani hlukom) a rešpektujeme sa navzájom.
    Ale možno som príliš naivný s očakávaním raja na zemi ;(

Pridajte komentár