Audi využíva na propagáciu elektrického modelu e-tron aj menej tradičné formy marketingu. Svoj elektromobil totiž vystavuje v tesnej blízkosti minimálne jednej z nabíjacích staníc Tesla Supercharger. Je takéto cielenie na zákazníkov Tesly tou správnou cestou?
Je potešiteľné, že Audi investuje do propagácie svojho v podstate prvého elektromobilu e-tron. A to dokonca aj na Slovensku, čoho dôkazom je TV spot. Marketingová podpora elektromobilov zo strany výrobcov nie je pritom žiadnou samozrejmosťou.
Zdá sa však, že časy sa menia a čoraz viac automobiliek je ochotných podporiť predaje svojich elektrických áut aj platenou reklamou. Svedčia o tom aj mnohé TV spoty, ktoré nájdete v našom článku Elektromobily sa konečne začínajú objavovať v TV reklamách.
Používateľ siete Twitter, Roger Rusch (zrejme Švajčiar), uverejnil fotografie, z ktorých jasne vyplýva, že „Audi“ cieli svoj model e-tron na zákazníkov spoločnosti Tesla. Treba však dodať, že zatiaľ nevieme, či ide o riadenú kampaň Audi alebo napr. vlastnú iniciatívu miestneho dílera.
- Zdroj: Roger Rusch/Twitter
Zrejme aj ďalšie „Tesla“ aktivity
Vyhradená plocha pre vystavené vozidlo Audi e-tron a reklamné pútače hovoria jasne o tom, že nejde o náhodné zaparkovanie. Ďalší používateľ Twittra Alex Avoigt zas píše, že Audi volá majiteľom vozidiel Tesla a (zrejme zároveň) bývalým svojim zákazníkom, pričom im ponúka zapožičanie model e-tron na 2-dňové testovanie (1 000 km). Tiež sa ich má pýtať, či môže poslať svojho fotografa (zrejme na zdokumentovanie testovania) a či sú ochotní zdieľať svoje komentáre.
Rusch tiež tvrdí, že Audi umiestňuje na stoloch vyhradených pre Teslu, resp. Tesla Club, v rámci výstav, svoje reklamné predmety. Uverejnil aj fotografiu modelu Audi e-tron s bočným, možno reklamným polepom, ktoré blokuje (iné vozidlá ako Tesla nie je možné nabíjať na týchto nabíjačkách) nabíjacie miesto na stanici Tesla Supercharger. Treba však dodať, že nevieme, či ide o iniciatívu Audi alebo len drzosť či „nevedomosť“ jedného z majiteľov modelu e-tron.
Je to správna cesta?
Každopádne súhlasíme s názorom Rogera Ruscha, že Audi by sa malo skôr zamerať na vodičov spaľovacích vozidiel, a to nielen kvôli klimatickým zmenám. Veď majitelia Tesiel patria podľa prieskumov medzi najspokojneších zákazníkov v rámci automobiliek. Väčšina z nich pritom zrejme vie, že Tesla je aktuálne technologickým lídrom v oblasti elektromobilov, o čom svedčí napríklad bezkonkurenčný dojazd, efektivita, funkcie, rýchlosť nabíjania či permanentné vylepšovanie a obohacovanie vozidiel cez aktualizácie softvéru.
Na trhu je však určite dostatok priestoru pre Audi e-tron. Veď toto vozidlo podľa mnohých autorít ponúka prvotriedne spracovanie či špičkovo tichú komfortnú a svižnú jazdu, ako aj rýchle nabíjanie. Je však zrejme viac pravdepodobné, že Audi e-tron osloví nových záujemcov o elektromobily či vo všeobecnosti záujemcov o prémiové SUV-čka, ako majiteľov elektromobilov Tesla.
Ale kto vie, my nie sme marketéri… A čo si o tom myslíte vy?
Zdroj titulnej fotografie: Roger Rusch/Twitter
SÚVISIACE ČLÁNKY:
6 reklám, v ktorých majú konkurenčné automobilky „narážky“ na Teslu
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov
Schwarzenegger propaguje elektromobily tak, že odhovára záujemcov od ich kúpy
4 komentáre
Pokiaľ to zníži emisie, tak každá reklama dobrá.
Audi e-Tron sa na TESLU proste NECHYTA !!…
za 5 rokov bude audi tam, kde je dnes TESLA 😉 lenze v tej dobe uz bude TESLA 10 rokov pred audi a spol 🙂
je to trapne, ze musia oslovovat zakaznikov Tesly a nie svojich vlastnych.