„Kupé verzia“ SUV Audi e-tron dostala slovenský cenník a 8 000 € zľavu

2

„Druhý“ natívny elektromobil značky Audi, Audi e-tron Sportback, dostal slovenský cenník. A vzťahuje sa naň aktuálny „majstrovský bonus“ vo výške 8 000 €. Koľko si Slováci priplatia za športovejšie strihnutý dizajn?

Rozmermi 4 901 mm (dĺžka) x 1 935 mm (šírka) x 1 616 mm (výška) pri rázvore 2 930 mm sa model Audi e-tron Sportback radí do vyššej strednej triedy. Jeho miery sú pritom takmer identické ako v prípade modelu e-tron, z ktorého vychádza. Inak tvarovaná zadná časť však ukrojila z celkového batožinového priestoru 45 l (615 l, z toho 60 l pod prednou kapotou, 1 655 l po sklopení zad. sedadiel).

Na druhej strane sa vďaka nej znížil koeficient odporu vzduchu z 0,27 na 0,25. To sa má podľa Audi prejaviť na zvýšení dojazdu o 10 km, v porovnaní s modelom e-tron.

Viacero verzií

Rovnako ako SUV e-tron je aj Audi e-tron Sportback dostupné v dvoch verziách 55 quattro a 50 quattro. Tie disponujú výkonom 265 kW („Boost Mode“: 300 kW), resp. 230 kW a krútiacim momentom 561 Nm („Boost Mode“: 660 Nm), resp. 540 Nm. Vďaka tomu zrýchlia z 0 na 100 km/h za 6,6 s („Boost Mode“: 5,7 s), resp. 6,8 s. Ich maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 200 km/h, resp. 190 km/h.

Batérie oboch verzií pracujú pod menovitým napätím 396 V, pričom ponúkajú kapacitu 95 kWh (využiteľných 86,5 kWh), resp. 71 kWh (využiteľných 64,7 kWh). To im umožňuje prejsť na jedno nabitie 446 km, resp. 347 km (WLTP). Obe verzie má byť možné nabiť na 80 % za 30 min. Vyššia podporuje nabíjanie max. výkonom 150 kW, nižšia výkonom 120 kW. Palubná nabíjačka oboch verzií má výkon 11 kW. Za príplatok bude dostupná 22 kW „palubka“.

Neskôr pribudne do ponuky aj tretia, športovo ladená verzia Audi e-tron Sportback S s troma elektromotormi.

Ceny a „majstrovský bonus“

Ale prejdime už k slovenskému cenníku. Audi e-tron Sportback 50 quattro (71 kWh) stojí v základe 73 110 €. Verzia 55 quattro (95 kWh) vyjde minimálne na 85 100 €. Avšak aktuálne sa na tieto modely vzťahuje tzv. „majstrovský bonus“ vo výške 8 000 €, takže koncové predajné ceny sú 65 110, resp. 77 100 €.

Pohľad do cenníka modelu Audi e-tron (takisto sa naň vzťahuje „majstrovský bonus“), z ktorého vychádza model „Sportback“, prezrádza, že za športovejšie strihnutý zadok sa pripláca 2 610, resp. 2 600 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil Audi by mal vyrásť na platforme od SEAT-u
Audi odhalilo kompaktné SUV Q4 e-tron. Postaví sa Tesle Model Y?
Technický update Audi e-tron prináša vyššiu účinnosť a dojazd

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Dojazd 347km za 73k a ani za 65k je veľká prehra. A kupi si to len ten, kto nie je informovaný – inak povedané blbeček, nakoľko informácií je dostupných tony, len ich treba čítať.
    A možno mi niekto bude odporovať, že továrenská kvalita sa nedá porovnávať s teslou.. Ale úprimne, naozaj to je až taká tragédia, respektíve nutnosť mať „kvalitnejšiu“ palubovku na úkor všetkých ostatných základných parametrov?

Pridajte komentár