Audi e-tron sa nabíja v skutočnosti extra rýchlo. Rýchlejšie ako na papieri

1

K dispozícií máme prvé detailnejšie informácie ohľadom reálnej rýchlosti nabíjania nového elektrického SUV Audi e-tron. A to v rámci ultra-rýchlej nabíjacej stanice. Údaje, ako aj samotný priebeh nabíjania, sú nadmieru pozitívne.

Rýchlosť nabíjania je jednou z kľúčových vlastností elektromobilov. Na to, aby mohol stúpať ich dojazd, sú potrebné kapacitne veľké batérie. No a väčšie batérie sa logicky nabíjajú dlhšie. Preto je nutné zabezpečiť, aby ich bolo možné nabíjať, čo najvyšším výkonom.

Veď dnes sa už budujú ultra-rýchle nabíjacie stanice s výkonom 350 kW, pričom v testovacej prevádzke sú aj 450 kW nabíjačky. Aktuálne však nie je na trhu vozidlo, ktoré by ich dokázalo využiť naplno. To sa však začne meniť od budúceho roku.

Elektrické SUV od Audi, ktoré sa pomaly chystá do predaja, podporuje pomerne slušný výkon nabíjania, a to 150 kW. Vďaka tomu sa má nabiť na 80 % za cca 30 min. Čísla na papieri však nie vždy zodpovedajú realite. Aktuálne ale máme k dispozícií detailné výsledky z priebehu jeho nabíjania. A tie vyzerajú veľmi sľubne.

Prekonanie „papierových“ údajov

Roland van der Put (zdroj: Electrek) zdieľal údaje z nabíjania predprodukčnej verzie Audi e-tron na nabíjacej stanici s výkonom 175 kW. Nabíjanie vozidla bolo započaté pri úrovni kapacity batérie tesne pod 30 %, pričom počiatočný nabíjací výkon bol okolo 143 kW. 150 kW úroveň bola dosiahnutá pri 50 % kapacite, pričom výkon stúpal nad výrobcom udávanú hodnotu až do 70 % kapacity, kedy dosiahol hodnotu cca 155 kW.

Stabilný priebeh nabíjania

Ďalším potešiteľným faktom je, že e-tron sa nabíjal výkonom okolo 150  kW takmer až do dosiahnutia 80 % miery nabitia, kedy kvôli zabezpečeniu ochrany Li-ion batérií bežne dochádza k výraznému poklesu nabíjacieho výkonu.

Nie je to samozrejmosť

Takáto vysoká miera využitia nabíjacieho výkonu pritom nie je vôbec samozrejmosťou, veď sa stačí pozrieť na priebeh nabíjania Tesly Model 3 na Superchageri, resp. Hyundaiu Kona Electric na 50 kW rýchlonabíjačke.

Vysoký nabíjací výkon nie je všetko

Na druhej strane, nabíjanie vysokým výkonom ešte nemusí znamenať vysokú rýchlosť nabíjania, vyjadrenú pomerom získaného reálneho dojazdu a doby nabíjania. Tu vstupuje do hry efektivita, resp. spotreba elektromobilu.

Batériu síce môžete nabiť extra rýchlo, ale čo z toho, keď ju kvôli vysokej spotrebe energie aj extra rýchlo vybijete a urazíte na ňu nedostatočný počet kilometrov. No a oficiálne udávaný dojazd Audi e-tron, 400 km (WLTP) pri 95 kWh batérií, napovedá, že nebude patriť medzi najefektívnejšie elektromobily na trhu, narozdiel od spomínaných modelov Tesla Model 3 a Hyundai Kona Electric.

„Nelámme“ však nad Audinou palicu a počkajme si na prvé reálne testy. Snáď prekvapí aj v tomto smere, veď využíva množstvo zaujímavých technológií, ktoré by mali zabezpečiť vyššiu mieru efektivity.

Zdroj titulnej fotografie: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi chystá aj menšie, cenovo dostupnejšie elektrické SUV
Elektrické SUV Audi e-tron má softvérové problémy. Zákazníci si preto počkajú
Audi ponúkne lacnejšiu aj rýchlejšiu verziu svojho elektrického SUV e-tron

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár