Audi ukázalo v Ženeve elektromobil e-tron quattro, ktorý príde na trh ešte tento rok

2

Na autosalóne v Ženeve sme mali možnosť spoznať takmer finálnu verziu elektrického SUV Audi e-tron quattro. Jednalo sa síce oficiálne o prototyp, ale decentné maskovanie naznačuje, že elektromobil má veľmi blízko sériovému modelu. Veď na trh sa dostane koncom tohto roka.

Z tlačovej správy sme sa dozvedeli najmä o tom, ako prebiehalo testovanie prototypov, na ktorom si dalo Audi obzvlášť záležať. Dozvedeli sme sa však aj novú informáciu týkajúcu sa nabíjania Audi e-tron quattro. Na nabíjacej stanici s výkonom 150 kW sa má SUV nabiť za menej ako 30 minút. V súvislosti so staršími prototypmi sa hovorilo o 50 minútach.

audi etron quattro

Audi ďalej tvrdí, že jeho nový elektromobil, ktorý sa rozmerovo pohybuje niekde medzi strednou a vyššou strednou triedou poskytne rovnaký komfort a priestor ako modely vyššej triedy.

250 prototypov a 5 miliónov km

Ako sme už spomínali, Audi podrobuje prototypy e-tron quattro skutočne rozsiahlemu testovaniu. To prebieha v rôznych klimatických podmienkach, pričom vozidlá doteraz okúsili teploty od -20 °C do +50 °C. Celkovo takmer 250 skúšobných prototypov najazdí do ukončenia testovacej prevádzky viac ako 5 miliónov km. To je ekvivalent 125 ciest okolo sveta a 85 000 prevádzkových hodín.

Pritom všetkom sa testovalo aj nabíjanie prototypov na rôznych druhoch nabíjacích staníc, a to či už v rámci vlastných alebo verejne dostupných. Nemali by sme sa tak dočkať bežných detských chorôb, ktorými môžu trpieť technologické novinky. Nuž uvidíme, aká bude realita.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila v Ženeve koncept elektro-CNG-benzínového SUV s názvom Vision X
Nový elektromobil od Rimac je najrýchlejším autom sveta. Pokorí aj Teslu Roadster
Porsche predstavilo krásny koncept elektrického crossoveru. Stane sa snom aktívnych ľudí?

Sériový model sa bude vyrábať v Bruseli, a to s neutrálnou bilanciou emisií CO2. Na európsky trh sa dostane koncom roka 2018.

Audi e-tron quattro – známe špecifikácie

Nasledujúce špecifikácie uvádzalo Audi v prípade predchádzajúcich prototypov.

Rozmery (d/š/v): 4 880 mm/1 930/1 540 mm
Pohon: elektrický, obe nápravy (4 x 4)
Batéria: 95 kWh
Dojazd: 500 km (NEDC)
Nabíjanie: z 0 na 100 % za 50 30 minút pri 150 kW zdroji (aktualizácia)
Výkon: 320 kW, krátkodobý špičkový: 370 kW, 800 Nm
Maximálna rýchlosť: 210 km/h
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,6 sekundy

Zdroj: Audi

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Za 30minut z 0% na 100% pri 150kW?!! Ak by aj bolo nabíjanie bezstratove tak by bolo na 95kwh akumulátor potrebný výkon 190kw aby to zvládli za 30 minút… Nehovoriac o Tom za vdruhej fáze nabíjania (konštantným napätím) je nabíjanie oveľa pomalšie. Skôr by som uveril z 0 na 80% a tomu sa aj približuje ten časový údaj.

Pridajte komentár