Audi zverejnilo cenník nabíjania v službe „e-tron“, vrátane siete Ionity

3

Automobilka Audi štartuje modelom e-tron svoju „elektrickú“ ofenzívu. Avšak okrem samotných vozidiel ponúkne svojim zákazníkom aj jednoduchý a komfortný prístup k až 72 000 nabíjacich bodov v Európe. A aktuálne zverejnila cenník nabíjania.

Audi v rámci služby „e-tron charging service“ poskytne prostredníctvom jedinej registrácie a identifikačnej karty prístup do nabíjacích sietí 220 európskych prevádzkovateľov, vrátane Ionity. Tie zahŕňajú pritom až 72 000 nabíjacich bodov.

Pôjde to aj bez karty

Autentifikácia prostredníctvom jednej karty má byť pritom len začiatkom. Audi sľubuje, že všetky elektromobily e-tron vyrobené od polovice tohto roka, budú vybavené funkciou plug & charge. Tzn., že nabíjacia stanica identifikuje a autentifikuje vozidlo po pripojení nabíjacieho kábla. Nebude tak potrebná žiadna karta.

Samozrejmosťou je dodatočná online platba prostredníctvom faktúr dostupných napríklad v mobilnej aplikácii. Mnohých elektromobilistov však taktiež zaujíma cenník tejto zaujímavej služby. Ten je aktuálne dostupný pre 16 európskych krajín (SR zatiaľ chýba), pričom zahŕňa rôzne modely spoplatnenia.

Rôzne modely spoplatnenia

V Nemecku je nutné zaplatiť mesačný poplatok („City“ – 4,95 €, „Transit – 17,95 €“). Za každé nabíjanie sa potom platí 7,95 € (AC), resp. 9,95 € (DC). Nabíjanie na staniciach siete Ionity (150 až 350 kW nabíjačky) má svoj osobitný cenník (City – 9,50 €, Transit – 8 €).

Napríklad v Rakúsku sa neplatí žiadny mesačný poplatok. Nabíjanie je spoplatnené minútovou tarifikáciou – 0,14 €/min (AC), 0,48 €/min (DC). V rámci siete Ionity sa pritom pri nabíjaní dlhšom ako 60 min navyše platí „blokovací“ poplatok 0,10 €/min.

V ďalších krajinách je nabíjanie spoplatnené v závislosti od odobraných kWh. Napríklad v Taliansku vyjde nabíjanie na 0,45 €/kWh (AC), resp. 0,55 €/kWh (DC). V niektorých krajinách, ako Portugalsko či Írsko, by malo byť aspoň spočiatku nabíjanie mimo siete Ionity zdarma.

Nabíjanie v rámci Ionity sa zmení

Spomínané ceny a model nabíjania v sieti Ionity platia v rámci uvádzacej prevádzky. Vo väčšine krajín bude potom nabíjanie spoplatnené v závislosti od odobraných kWh (väčšinou 0,33 €/kWh v rámci programu „Transit“). V Nemecku ale zostane systém nabíjania za celý proces. Cena za 1 nabíjanie sa pritom zvýši na 16,95 € („Transit“).

Zdroj: Audi cez Electrive, titulná fotografia: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla znižuje ceny nabíjania pár dní po ich zvýšení. Vypočula zákazníkov
Audi e-tron sa nabíja v skutočnosti extra rýchlo. Rýchlejšie ako na papieri
Na čerpačkách Shell vyrastie 500 ultra-nabíjačiek Ionity. Aj na Slovensku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Napríklad v Taliansku vyjde nabíjanie na 0,45 €/kWh (AC), resp. 0,55 €/kWh (DC)
    to ktory retard toto vymyslel? akoze dam 50€ za 100kWh a mozno aj 400km prejdem? teda ked nebude moc zima alebo teplo? no mozte si to pojebat sudruhovia talianski…

  2. Toto je riadne divný článok, ako keby niekto chcel za každú cenu protežovať teslu a vopred lynčovať Audi.
    Je to neprehľadné, chaotické. Nevysvetlili ste co je program city, co je transit.
    Iba sa zbytočne šíri panika 🙁

Pridajte komentár