Audi predstavilo základnú verziu modelu e-tron. Menej muziky za menej peňazí

4

Audi e-tron 50 Quattro je druhou verziou prvého elektromobilu značky, keď nerátame špeciálnu verziu modelu R8. Výrobca o ňom hovorí ako o vstupnom modeli pre širšiu cieľovú skupinu zákazníkov. „Orezané“ parametre teda nie sú žiadnym prekvapením. Najviac to pritom „schytala“ batéria.

Oficiálne predstavenie Audi e-tron 50 Quattro zdá sa potvrdzuje staršie „špekulácie“ o 3 verziách elektrického SUV vyššej strednej triedy. Druhá verzia je pritom základnou. Neskôr by sme sa mali dočkať najvyššej, najvýkonnejšej a najdrahšej verzie.

Výkon a dynamika

Aj „vstupný“ variant Audi e-tron ponúka pohon oboch náprav (veď je to „quattro“ :)), systémový výkon oboch elektromotorov ale klesol na stále „slušných“ 230 kW. O jazdnú dynamiku sa pritom netreba báť, a to aj vďaka krútiacemu momentu 540 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h síce už nie je tak oslňujúce (7 s), ako sme zvyknutí v tejto triede elektromobilov, kto však reálne potrebuje „viac“, že?

Maximálna rýchlosť novinky je pritom obmedzená na 190 km/h. Pre zabezpečenie vyššej efektivity pohonu je primárne poháňaná zadná náprava, pričom predný elektromotor sa pripája v prípade potreby vyššieho výkonu.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Najzásadnejšou zmenou, ktorú prináša nová verzia Audi e-tron, je menšia batéria. Tá pozostáva z 324 prizmatických článkov, ktoré sú umiestnené v rámci 27 modulov. Jej kapacita klesla na 71 kWh, čo nie je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla veľa.

Budeme teda dúfať, že využiteľná kapacita je percentuálne vyššia ako u pôvodnej verzie. Že by to tak mohlo byť, naznačuje podpora DC nabíjania, ktorá klesla zo 150 na 120 kW. Nabitie na 80 % pritom potrvá na príslušnej rýchlonabíjačke 30 min. Palubná nabíjačka podporuje 3-fázové nabíjanie (11 kW).

Samozrejme nemôžeme zabudnúť na asi najdôležitejší údaj, ktorým je dojazd. Ten klesol kvôli menšej batérii zo 411 km (WLTP) na 300 km (WLTP). Veľké prémiové SUV tak má nižší dojazd ako nové elektromobily segmentu B s cenou okolo 30 000 €.

Nemecká automobilka uvádza, že Audi e-tron 50 Quattro je celkovo ľahšie, vďaka čomu má nižší „jazdný odpor“, dôsledkom čoho je vyššia efektivita. K nej má prispieť aj systém termomanažmentu s tepelným čerpadlom.

Dostupnosť a cena

Druhá verzia modelu Audi e-tron má prísť podľa Electrive na trh v 4. štvrťroku 2019, a to za cenu nižšiu ako 70 000 € (platí zrejme pre nemecký trh). V Británii sa má podľa Audi objaviť v budúcom roku. Kedy sa dočkáme novinky na Slovensku, zatiaľ nevieme.

Zdroj: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov
Audi propaguje svoj elektromobil e-tron pri nabíjacej stanici Tesla Supercharger
Audi odhalilo kompaktné SUV Q4 e-tron. Postaví sa Tesle Model Y?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Prepána, čo sa stalo? Audina a cúva? (Výkon, kapacita…) No to snáď nie!
    Doteraz sa každá automobilka porovnávala s Teslou. TESLA je akýsi „etalón“.
    „My sme konkurencia Tesly Model 3“, „my s našim modelom porazíme Teslu model S“ atď. atď.
    A zrazu zaradená spiatočka?
    Čo sa deje? Žeby „podcenovka“?
    Nuž – obchod je obchod.

Pridajte komentár